• سه‌شنبه / ۷ اسفند ۱۳۸۶ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8612-03337

بااشاره به شيوع دو درصدي اختلالات رواني حاد در جامعه مديركل سلامت رواني وزارت بهداشت خبر داد: قانون جامع بهداشت روان تدوين مي‌شود

بااشاره به شيوع دو درصدي اختلالات رواني حاد در جامعه
مديركل سلامت رواني وزارت بهداشت خبر داد:
قانون جامع بهداشت روان تدوين مي‌شود

مدير كل سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت از تدوين قانون جامع بهداشت روان خبر داد.

دكتر محمد باقر صابري زفرقندي در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به شيوع حدود دو درصدي اختلالات شديد روانپزشكي در جمعيت عمومي كشور، گفت: به دليل ناآگاهي بسياري از بيماران از بيماري روحي رواني خود و به دنبال آن ناتواني در كنترل بيماري و رفتارها، لزوم تعيين ضوابط و مقررات خود براي اين دسته از بيماران احساس مي‌شود.

وي، هدف از تدوين قانون بهداشت روان را تعيين ضوابط قانوني و علمي براي درمان افراد مبتلا به اختلالات رواني و مشخص كردن حدود مداخلات انتظامي و قضايي در حيطه درمان اين گروه از بيماريها دانست و اظهار كرد: از سال 78 نخستين فراخوان به منظور تهيه پيش‌نويس قانون جامع بهداشت روان اعلام و در سال 82 كار بر روي تدوين اين پيش‌نويس به طور جدي آغاز شد.

مديركل سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت با تاكيد بر اعمال برخورد مناسب خانواده‌ها و مراجع انتظامي در محدوده قانوني با بيماران مبتلا به اختلالات رواني، خاطرنشان كرد: به دليل پيچيدگي برخورد در برابر اين گروه از بيماران، حفظ حريم و حقوق بيماران و كادر درماني و مراجع قضايي و انتظامي، تدوين چنين قانوني احساس مي‌شود.

دكتر صابري زفرقندي با بيان اين كه تدوين پيش‌نويس قانون جامع بهداشت روان با نظر متخصصان روانپزشكي، حقوقدانان، خانواده‌هاي بيماران و سازمانهاي مرتبط صورت گرفته است، اعلام كرد: پيش‌نويس اين قانون نهايي شده و در حال حاضر با همكاري مركز اخلاق و تاريخ پزشكي دانشگاه تهران در تلاش براي ارائه پيش‌نويس در قالب لايحه به دولت و مجلس شوراي اسلامي هستيم.

وي در اين رابطه به وجود قانون بهداشت روان در كشورهاي پيشرفته دنيا اشاره و اظهار كرد: متاسفانه تاكنون با خلاء وجود چنين قانوني در كشور مواجه بوده‌ايم.

مديركل سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت، ابراز اميدواري كرد تا با همكاري مسوولان و مجلس شوراي اسلامي، قانون جامع بهداشت روان تصويب و اجرايي شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha