• سه‌شنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8801-09188
  • خبرنگار : 71038

احمدي‌نژاد در مصاحبه‌ي مطبوعاتي مشترك با سركيسيان: همكاري‌هاي دوستانه موجب ايجاد صلح و ثبات بيش‌تر در منطقه مي‌شود

احمدي‌نژاد در مصاحبه‌ي مطبوعاتي مشترك با سركيسيان:
همكاري‌هاي دوستانه موجب ايجاد صلح و ثبات بيش‌تر در منطقه مي‌شود

رييس‌جمهور گفت: همكاري‌هاي دوستانه بين كشورهاي منطقه موجب ايجاد صلح و ثبات بيش‌تر در منطقه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان عصر سه‌شنبه در مصاحبه‌ي مطبوعاتي مشترك با رييس‌جمهور ارمنستان كه در ساختمان نهاد رياست جمهوري برگزار شده بود با اشاره به امضاي اسناد بين مقامات دو كشور، اظهار كرد: خوشبختانه روابط بين دو كشور ايران و ارمنستان عميق و دوستانه است و اين روابط در حال گسترش است.

وي گفت: ما فكر مي‌كنيم همكاري‌هاي دوستانه بين كشورهاي منطقه موجب ايجاد صلح و ثبات بيش‌تر در منطقه مي‌شود و جمهوري اسلامي ايران علاقه‌مند به گسترش روابط خود با كشورهاي منطقه و همسايه از جمله ارمنستان است.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه خوشبختانه روابط دو كشور ايران و ارمنستان روابطي بسيار دوستانه و عميق است، افزود: گرچه به لحاظ رسمي طول روابط دو كشور زياد طولاني نيست، اما عمق روابط دو كشور به عمق مشتركات فرهنگي و تمدني دو كشور است.

او اضافه كرد: روابط دو ملت ايران و ارمنستان در طول تاريخ روابطي دوستانه و با احترام متقابل بوده است و ما پيشرفت همه‌ي ملت‌ها از جمله ارمنستان را به نفع جامعه‌ي بشري و پيشرفت خود مي‌دانيم و خوشحال هستيم كه دوستان‌مان در ارمنستان گام به گام مسير پيشرفت را طي مي‌كنند.

رييس‌جمهور كشورمان هم‌چنين از رييس‌جمهور ارمنستان و همراهان براي سفر به ايران تشكر كرد و گفت: گفت‌وگوها خوب و تفاهم‌ها سازنده بود و گام بلندي در توسعه‌ي روابط دو كشور برداشته شد.

وي ادامه داد: دو كشور درصدد هستند همكاري‌هاي خود را در سطح منطقه و بين‌الملل گسترش دهند و همان‌طور كه رييس‌جمهور ارمنستان گفت، روابط آينده‌ي دو كشور اميدبخش است و ما به همكاري‌ها و تلاش‌ها براي بسط امنيت و صلح در منطقه ادامه مي‌دهيم و اميدوارم در طول اين سفر به آقاي رييس‌جمهور و همراهان‌شان خوش گذشته باشد و به سلامت به ايروان بازگردند.

احمدي‌نژاد هم‌چنين در پاسخ به سوال خبرنگار تلويزيوني ارمنستان در ارتباط با مجامع ارامنه در ايران، گفت: همان‌طور كه مي‌دانيد بخشي از هموطنان ما ارامنه هستند كه در فرهنگ و تمدن با ملت ايران پيوند عميقي دارند و مثل بقيه‌ي ملت ايران افرادي صميمي و دوست‌داشتني هستند و در طول تاريخ حافظ استقلال، عزت و مرزهاي جغرافيايي و فرهنگي ايران همراه با ساير ايرانيان بوده‌اند.آنان در طول دوران دفاع مقدس به همراه ساير اقوام با تلاش و كوشش دست به دست هم دادند تا از مرزهاي ايران دفاع كنند و امروز نيز دست به دست داده‌اند و براي پيشرفت ايران تلاش مي‌كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha