• یکشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8803-04153

تعرفه تلفن ثابت گران مي‌شود؟ مدير عامل شركت مخابرات ايران: هنوز افزايش تعرفه‌اي اعلام نكرده‌ايم پيشنهاد قيمت پايه به مجلس ارسال مي‌شود

تعرفه تلفن ثابت گران مي‌شود؟ 
مدير عامل شركت مخابرات ايران: 
هنوز افزايش تعرفه‌اي اعلام نكرده‌ايم
پيشنهاد قيمت پايه به مجلس ارسال مي‌شود

مدير عامل شركت مخابرات ايران گفت: در حال حاضر افزايش تعرفه‌اي درباره مكالمات تلفن ثابت اعلام و مطرح نكرديم و پيشنهادي هم در اين زمينه نداريم اما اگر قرار باشد پيشنهادي در اين راستا ارايه دهيم تعرفه قيمت تمام شده هر دقيقه مكالمه با تلفن ثابت يعني همان پنج تومان را مطرح مي‌كنيم.

صابر فيضي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در برنامه‌ي سوم توسعه افزايش ناچيزي در رابطه با تعرفه مكالمه تلفن ثابت داشتيم و تقريبا تا سال 83 سالانه رقم ناچيزي يعني حدود 10درصد افزايش تعرفه مكالمه اعمال مي‌شد كه از سال 83 نيز اين تعرفه ثابت ماند.

وي با بيان اين كه قيمت تمام شده هر دقيقه تماس از طريق تلفن ثابت به ثابت پنج تومان است تصريح كرد: در حال حاضر اين تعرفه براي هر دقيقه مكالمه به طور متوسط 19 ريال محاسبه مي‌شود و مابه‌التفاوت آن را خود شركت مخابرات ايران تقبل كرده و مي‌پردازد و درواقع شركت مخابرات ايران هزينه‌هايش را به صورت گلوبال ديده و يكسان در نظر مي‌گيرد.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا پيشنهاد افزايش براي تصويب و نهايي شدن به سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي ارسال مي‌شود، گفت: اگر پيشنهادي در اين زمينه ارايه دهيم به اين علت كه به‌عنوان قيمت پايه در نظر گرفته مي‌شود، به مجلس مي‌رود اما تعرفه‌هاي جنبي براي تصويب و نهايي شدن به سازمان تنظيم مقررات ارسال مي‌شود.

اما محمد روح‌الهي - مدير عامل مخابرات استان تهران - نيز در سال گذشته از بعيد بودن كاهش تعرفه تلفن ثابت در سال 88 خبر داده بود.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات هم در سال 87 درباره‌ي افزايش هزينه‌ي مکالمات تلفن ثابت و همراه تصريح كرده بود: اين موضوع به هيچ وجه صحت نداشته و اگر كسي درجايي سراغ داريد که آن را مطرح كرده معرفي كنيد تا با او برخورد كنيم.

محمد سليماني در روز جهاني ارتباطات امسال درباره تغيير تعرفه‌هاي ارتباطي به خبرنگاران گفته بود: برنامه‌اي براي تغيير تعرفه نداريم اما نکته‌اي است و آن اين که تلفن ثابت با اين تعرفه موجود روي مرز زيان‌دهي است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha