• جمعه / ۱۲ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8909-07051
  • خبرنگار : 71070

مدير مركز سلامت محيط وكار وزارت بهداشت: اغلب دستگاه‌هاي خانگي «تصفيه هوا» فاقد مجوزند و توصيه نمي‌شوند

مدير مركز سلامت محيط وكار وزارت بهداشت: 
اغلب دستگاه‌هاي خانگي «تصفيه هوا» فاقد مجوزند و توصيه نمي‌شوند

رييس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت درباره دستگاه‌هاي خانگي تصفيه هوا گفت: اغلب اين دستگاه‌ها فاقد مجوز از مراجع قانوني هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان ايسنا، دكتر كاظم ندافي در نشست خبري كميته‌ي پيگيري آلودگي هواي تهران با اشاره به نحوه توليد داده‌هاي آلودگي هواي شهر تهران و تبديل آن به اطلاعات سلامت در وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 36 ايستگاه سنجش آلاينده‌هاي هواي تهران موجود است، در اين ايستگاه‌ها پايش‌هاي لازم به صورت مستمر انجام مي‌شود. اين اطلاعات به صورت روزانه تجزيه و تحليل مي‌شود و به صورت اطلاعيه در اختيار رسانه‌ها براي اطلاع‌رساني عمومي قرار مي‌گيرد.

وي افزود: تحليل درازمدت داده‌هاي آلودگي هوا از ديگر اقدامات انجام شده در وزارت بهداشت است. مركز هماهنگي اطلاع‌رساني آلودگي هواي شهر تهران متشكل از سازمان‌هاي محيط زيست، هواشناسي، وزارت بهداشت و شهرداري تهران است و به جاي آنكه هر كدام از اين سازمانها به صورت جداگانه اطلاع‌رساني كنند تمام اطلاع‌رساني‌هاي لازم از طريق اين مركز صورت مي‌گيرد.

وي در پاسخ به سوالي در رابطه با تفاوت آلودگي هوا در فضاي منزل و فضاي بيرون گفت: اغلب آلاينده‌هاي فضاي بيرون در داخل منزل نيز وجود دارد اما دراثر پخت وپز مقداري آلاينده‌هاي جديد در فضاي منزل توليد مي‌شود كه در فضاي خارج از منزل وجود ندارد. غلظت چنين آلاينده‌هايي در محيط داخل بيشتر از بيرون است، اما زماني كه افراد در منزل هستند فعاليت آنها كمتر است به اين ترتيب حجم هواي ريه كاهش مي‌يابد. بر اين اساس زماني كه مردم در فضاي داخل منزل قرار دارند كمتر در معرض آسيب‌هاي ناشي از آلاينده‌هاي هوايي قرار مي‌گيرند.

وي در رابطه با برخي تبليغات مبني بر عرضه دستگاه‌هاي خانگي تصفيه هوا گفت: با وضعيت فعلي آلودگي هواي تهران و برخي شهرهاي بزرگ، تبليغات بزرگي براي اعضاي دستگاه‌هاي خانگي تصفيه هوا آغاز شده است. اغلب اين دستگاه‌ها فاقد مجوز از مراجع قانوني هستند و عملكرد آنها مشخص نيست. ممكن است برخي از اين دستگاه‌ها آلاينده‌هاي خاصي را به فضاي منزل اضافه كنند بر اين اساس استفاده از اين وسايل توصيه نمي‌شود. لازم است اين دستگاه‌ها با مجوز اداره‌ تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت تهيه شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha