• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 9001-03829
  • منبع : شهرداری تهران

با هدف شناسايي گلوگاه‌هاي فساد اداري و عوامل موثر بر آن؛ معاون برنامه‌ريزي شهرداري: نظام سنجش و پايش سلامت اداري شهرداري تهران امسال طراحي و اجرا مي‌شود

با هدف شناسايي گلوگاه‌هاي فساد اداري و عوامل موثر بر آن؛
معاون برنامه‌ريزي شهرداري: 
نظام سنجش و پايش سلامت اداري شهرداري تهران امسال طراحي و اجرا مي‌شود

معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران، گفت: نظام سنجش و پايش سلامت اداري شهرداري تهران در سال جاري طراحي و عملياتي خواهد شد.

به گزارش سرويس «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيد مناف هاشمي، گفت: در راستاي تدابير مديريت شهري و با هدف افزايش ميزان شفافيت و پاسخگويي در شهرداري تهران، طي سال جاري نظام ارزيابي و تحليل سطح سلامت اداري شهرداري تهران طراحي و مستقر خواهد شد.

وي افزود: اين پروژه با همکاري ستاد ارتقاي سلامت اداري و مرکز مطالعات شهرداري تهران در قالب يک مطالعه کاربردي و با بهره‌مندي از توان کارشناسان متخصص در اين زمينه صورت خواهد گرفت و در طي4 مرحله ضمن طراحي مدل مفهومي سلامت اداري و شاخص‌هاي اندازه گيري آن در سطح شهرداري تهران، نحوه پياده سازي و استقرار مدل در قالب نظام نامه و دستوالعمل‌هاي اجرايي تبيين مي‌شود.

به گفته وي، با اجراي مدل و اندازه‌گيري ميداني و تحليل نتايج بدست آمده، گلوگاه‌هاي فساد اداري و عوامل موثر بر آن شناسايي و راهبردهاي ارتقاي سلامت اداري تدوين و ارائه خواهد شد.

هاشمي در ادامه خاطر نشان کرد: سلامت اداري صفتي کيفي در سازمان است که ميزان همراستايي در تحقق منافع فردي، سازماني و ملي را نشان مي‌دهد و لذا کسب شناخت نسبت به آستانه و ميزان سلامت اداري و گستردگي ابعاد آن موضوعي است که مي‌تواند منجر به شناخت علمي و مبارزه جدي و عميق با ريشه‌ها، مصاديق و مظاهر فساد اداري و تلاش همه جانبه براي صيانت و ارتقاي سلامت نظام اداري به ويژه در نظامي نشات گرفته از ارزش‌هاي اسلامي شود.

معاون شهردار تهران ابراز اميدواري کرد تا با اجراي اين طرح در سال جاري ضمن تبيين يک مدل مفهومي براي درک ابعاد مختلف سلامت اداري در شهرداري تهران، ابزار سنجش اختصاصي براي اين امر طراحي شود و با افزايش توان و قابليت پايش سلامت اداري، روند کاهش ميزان فساد و ارتقاي سلامت اداري در سطح شهرداري تهران سرعت بيشتري يابد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha