• چهارشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۰ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 9007-14208

خزاعي در نامه‌اي به بان‌كي مون: سياست‌هاي تفرقه‌افكنانه‌ آمريكا تاثيرات وخيمي بر صلح و امنيت مي‌گذارد

خزاعي در نامه‌اي به بان‌كي مون:
سياست‌هاي تفرقه‌افكنانه‌ آمريكا تاثيرات وخيمي بر صلح و امنيت مي‌گذارد

نماينده دائم ايران در سازمان ملل در نامه‌اي به بان كي مون ـ دبيركل سازمان ملل متحد ـ از ادعاهاي اخير مقامات آمريكايي عليه جمهوري اسلامي ايران مبني بر نقش كشورمان در توطئه براي ترور يك ديپلمات خارجي در واشنگتن ابراز انزجار كرد و اين اتهامات جعلي را كه براساس ادعاهاي يك فرد مشكوك شكل گرفته را رد كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد خزاعي ـ سفير و نماينده دائم كشورمان نزد سازمان ملل ـ در نامه خود كه رونوشت آن براي رييس شوراي امنيت و رييس مجمع عمومي سازمان ملل متحد نيز ارسال شده است، تصريح كرد: هركشوري مي‌تواند، كشورهاي ديگر را با چنين داستان‌هاي جعلي متهم كند. به هر حال اين اقدام سابقه خطرناكي در روابط ميان كشورها ايجاد مي‌كند.

او اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره تروريسم را در همه اشكال آن محكوم كرده است و خود يك قرباني تروريسم است كه نمونه اخير و روشن آن ترور تعدادي از دانشمندان هسته‌يي ايران در دو سال گذشته است كه از سوي رژيم صهيونيستي و با حمايت آمريكا انجام پذيرفت.

سفير و نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل افزود: ملت ايران طالب دنيايي بدون تروريسم است و جنگ افروزان فعلي آمريكا و ماشين تبليغاتي آن عليه ايران را نه فقط به عنوان تهديدي عليه خود بلكه به عنوان تهديدي عليه صلح و ثبات منطقه‌يي مي‌داند.

وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران نسبت به عواقب اين سناريوي خطرناك هشدار مي‌دهد و معتقد است ادامه چنين سياست‌هاي تفرقه‌افكنانه‌اي تاثيرات وخيمي بر صلح و امنيت بر جاي خواهد گذاشت.

خزاعي ادعاهاي اخير آمريكا را اقدامي سياسي و نشانه‌اي از كينه‌توزي آن كشور در قبال ملت ايران دانست و افزود: جمهوري اسلامي ايران قاطعانه و با شديدترين لحن ممكن اين ادعاهاي شرم‌آور توسط مقامات آمريكايي را محكوم مي‌كند و آن را به مثابه توطئه‌اي شيطاني در راستاي سياست‌هاي ضدايراني آن‌ها مي‌داند كه در پي انحراف توجهات از مسائل جاري اقتصادي و اجتماعي در داخل و انقلاب‌ها و اعتراضات عليه ديكتاتوري‌هاي مورد حمايت آمريكا در خارج از آن كشور است.

سفير و نماينده دائم كشورمان نزد سازمان ملل تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران بر عزم خود براي حفظ روابط دوستانه با همه كشورهاي منطقه به‌ويژه همسايگان مسلمان تاكيد كرده و از همه مي‌خواهد نسبت به اقدامات اهريمني كه ثبات و صلح و روابط دوستانه دولت‌ها در منطقه ما را هدف گرفته‌اند، هوشيار باشند.

او در پايان نامه خود تاكيد كرد: شما در جايگاه دبيركل سازمان ملل متحد مسووليت داريد تا افكار عمومي جهاني را درباره عواقب خطرناك سياست‌هاي جنگ افروزانه دولت آمريكا بر صلح و امنيت بين‌المللي آگاه كند.

خزاعي از دبيركل سازمان ملل متحد درخواست كرد تا اين نامه به عنوان اسناد مجمع عمومي و شوراي امنيت اين سازمان منتشر شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha