• شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91050704232
  • خبرنگار : 71368

زورگيران نمک‌پاش دستگير شدند

زورگيران نمک‌پاش دستگير شدند

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ سارقان زورگيري را كه در قالب مسافر اقدام به سرقت مي‌كردند را دستگير كردند.

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ سارقان زورگيري را كه در قالب مسافر اقدام به سرقت مي‌كردند را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فردي با مراجعه به کلانتری 172 حضرت عبدالعظیم ساعت يك بامداد پنجم تيرماه سالجاري، به مأموران اعلام کرد که خودرو پراید مشکی وی توسط دو نفر مورد زورگیری و سرقت قرار گرفت.

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت كه دو نفر تحت عنوان مسافر و به بهانه‌‌رفتن به قوچه‌سار، از میدان بهشت سوار ماشین شدند كه پس از رسیدن به منطقه قوچه‌سار، این دو نفر به بهانه این که آدرس دقیق محل مورد نظر خود را فراموش کرده‌اند از من خواستند تا با ماشین به داخل کوچه‌ها بروم تا این که داخل یکی از کوچه‌ها، سرنشین صندلی عقب در یک لحظه اقدام به پاشیدن نمک به صورت و چشمانم کرد و پس از آن هر دو نفر در حالی که چاقو و قمه نیز به همراه داشتند، ضمن ضرب و شتم شدید مرا مجبور کردند تا از ماشین پیاده شوم و بلافاصله پس از سرقت ماشین از محل متواری شدند.

با توجه به اظهارات مالباخته و احتمال ارتکاب دیگر جرایم بویژه زورگیری در پوشش مسافرکشی از سوی سارقان، بلافاصله مشخصات خودرو مسروقه در اختیار واحدهای گشت کلانتری 172 و همچنین دیگر کلانتری‌های همجوار قرار گرفت تا در صورت شناسایی خودرو، مأموران اقدام به دستگیری سرنشینان آن كنند تا اين كه مأموران کلانتری 168 سیزده آبان در زمان گشت‌زنی در خیابان 13 آبان ـ خیابان عربی موفق به شناسایی خودرو مسروقه شدند که در کنار خیابان پارک شده است.

با شناسایی خودرو مسروقه، مأموران کلانتری 168 سیزده آبان در تحقيقات خود از اهالی محل در همان ساعت‌های اولیه روز موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار منطقه سیزده‌آبان به نام «حسن . ن» شدند كه براساس بررسي‌ها وي، یکی از مجرمان سابقه‌دار و اراذل و اوباش منطقه 13 آبان است که دارای سوابقه متعدد زورگیری، سرقت و بویژه موادمخدر بوده و پرونده‌های متعددی در مورد ارتکاب جرایم مختلف توسط وی در کلانتری 168 سیزده آبان موجود است که بلافاصله پس از معرفی، توسط مأموران گشت کلانتری مورد شناسایی قرار گرفت.

همزمان با حضور مأموران در محل کشف خودرو، حسن که به قصد برداشتن خودرو مسروقه به محل پارک خودرو مراجعه کرده بود، با مشاهده مأموران اقدام به فرار كرده و در نهايت پس از تعقيب و گريز و شليك تيرهوايي از سوی مأموران، دستگير و در بازرسي از منزل وي ضمن اموال و مدارك شناسايي متعلق به افراد غیر از محل مخفی‌گاه وی کشف می‌شود.

با تشکیل پرونده مقدماتی و شناسایی متهم توسط راننده پراید، پرونده مقدماتی به همراه یک متهم و براي انجام تحقیقات در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی، حسن که در اظهارات اولیه خود و با وجود شناسایی از سوی مالباخته، منکر هرگونه سرقت خودرو به شیوه زورگیری شده بود، پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی، به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به زورگیری خودرو پراید مشکی همدست خود به نام «احمد» معروف به احمد افغانی را نیز معرفی کرد.

با شناسایی «احمد»، او نیز به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار منطقه 13‌ آبان مورد شناسایی قرار گرفت، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت «احمد»، براي دستگیری متهم به این محل رفته اما در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که وی پس از اطلاع از دستگیری همدست خود متواری شد، با این وجود کارآگاهان با انجام تحقیقات مخفی‌گاه متهم «احمد» در زیرزمین یک مغازه واقع در منطقه 13 آبان را شناسايي كردند که با انجام مراقبت‌های پلیسی و اطمینان از حضور متهم در این محل ، وی را دستگیركردند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی رستمی، ريیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به کشف اموال و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر و همچنین سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف، گفت: در حال حاضر شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان و همچنین مالباختگانی که از سوی این دو متهم مورد زورگیری، سرقت و ... قرار گرفته‌اند، در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وي از کلیه مالباختگانی که در مناطق جنوب‌شهر تهران به ویژه 13 آبان و شهرری بدین شیوه مورد سرقت، کیف‌قاپ، زورگیری، ضرب و جرح و ... قرار گرفته‌اند خواست تا براي شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha