• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91052415450
  • خبرنگار : 71431

بچه‌ محل‌هاي قفل‌شكن دستگير شدند

بچه‌ محل‌هاي قفل‌شكن دستگير شدند

سه بچه محل كه با تخريب قفل در خانه‌هاي ويلايي اقدام به سرقت از آنها كرده بودند، دستگير شدند.

سه بچه محل كه با تخريب قفل در خانه‌هاي ويلايي اقدام به سرقت از آنها كرده بودند، دستگير شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درپي مراجعه فردی به کلانتری 150 تهرانسر در روز شنبه 17 تيرماه سال‌جاري و اعلام اين كه منزلش مورد سرقت قرار گرفته و سارق یا سارقان با تخریب درهای داخل ساختمان، اقدام به سرقت اموال با ارزش شامل وجوه نقد، طلا و جواهرات و ...، جمعا به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان کرده‌اند، بررسي موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 10 تهران، پرونده براي رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در ادامه با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: روز پنجشنبه 15 تيرماه به همراه اعضای خانواده از منزل خارج شده و جمعه شب، زمانی که به منزل بازگشت متوجه شده که سارق به خانه‌‌شان آمده و با شکستن قفل در ورودی وارد خانه شده و پس از تخریب تمامی درهای چوبی اتاق‌ها و زیر و رو کردن تمامی اسباب و اثاثیه منزل، اقدام به سرقت اموال با ارزش خانه از قبیل پول، طلا و جواهرات، تلویزیون LED و .... جمعا به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان کرد.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده، با بررسی پرونده‌های مشابه سرقت منزل تعداد دیگری از مالباختگانی که منازل آنان به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بود را شناسايي كردند.

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه پنجم، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در 26 ارديبهشت منزلش با شکسته‌شدن قفل در حیاط و راهرو و همچنین تخریب پنجره و درهای چوبی داخل ساختمان، مورد سرقت قرار گرفته است.

با شناسایی تعدادی از مالباختگان و انجام تحقیقات مشخص شد که سارق یا سارقان با اطمینان از عدم‌حضور صاحبخانه، با انتخاب خانه‌های ویلایی و به شیوه تخریب قفل درهای ورودی، وارد ساختمان شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش داخل خانه کرده‌اند.

کارآگاهان پایگاه پنجم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که یکی از کارگران شهرداری، در تاریخ سرقت منزل یکی از مالباختگان در کوچه مشغول به کار بوده که به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک و به همین علت اقدام به برداشتن شماره پلاک نیسان آبی رنگ كرده كه پس از گذشت چند روز از ماجرا و اطلاع کارگر شهرداری از موضوع سرقت در کوچه از طریق برخی همسایگان، با مراجعه به در منزل مالباخته مشخصات سرنشینان خودرو نیسان و شماره پلاک آن را در اختیار مالباخته قرار که مالباخته نیز بلافاصله با مراجعه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی، موضوع را به کارآگاهان اطلاع داده است.

با به‌دست آمدن شماره پلاک خودروي نیسان، کارآگاهان پایگاه پنجم اقدام به شناسایی مالک خودرو کرده كه در تحقیقات صورت گرفته از این شخص مشخص شد که خودرو به صورت قولنامه‌ای و در حدود دو سال پیش به فرد دیگری به هویت «علی - ر» 50 ساله فروخته شده است.

با شناسایی محل سکونت خریدار نیسان، کارآگاهان پایگاه پنجم با مراجعه به محل سکونت وي در منطقه قلعه حسن‌خان به تحقیق از این شخص پرداخته و اطلاع پیدا کردند که خریدار نیسان، خودرو را از مدتی پیش و به قصد کار کردن در اختیار یکی از فرزندان خود به هویت «میثم» قرار داده است.

با بدست آمدن هویت دقیق «میثم - ر» 30 ساله، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که میثم چندی پیش نیز به اتهام سرقت لوازم داخل پارک ـ واقع در منطقه قلعه حسن‌خان دستگیر و روانه زندان شده و به تازگی و با قرار وثیقه از زندان آزاد شده كه محل تردد میثم در منطقه راه‌آهن مورد شناسایی قرار گرفت و در نهم مردادماه دستگیر و خودرو نیسان نیز پس از توقیف به پارکینگ انتقال داده شد.

میثم پس از دستگیری و در اظهارات اولیه خود منکر هرگونه سرقت شده اما پس از انجام تحقیقات، به‌ویژه پس از شناسایی توسط کارگر شهرداری که او را به عنوان راننده نیسان در زمان سرقت مورد شناسایی قرار داده بود، به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به سرقت منازل، دو همدست خود به اسامی «مصطفی- خ» 30 ساله و «رسول - الف» 29 ساله را به عنوان بچه محل و همدستان خود در زمان سرقت‌ها معرفی کرد، بررسی سوابق «مصطفی» و «رسول» نیز نشان داد که آنان از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت بوده و حتی رسول دارای سابقه دستگیری به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی در سال 87 نيز هست.

با شناسایی «مصطفی» و «رسول» به عنوان دیگر اعضای گروه سارقان منازل، مخفی‌گاه این دو در منطقه قلعه حسن‌خان مورد شناسایی قرار گرفت و هر دوي در فرداي روز دستگيري ميثم دستگیر و در تحقیقات به سرقت منازل ویلایی، به شیوه تخریب قفل در ورودی اعتراف کردند.

متهمان در اعترافات خود و در خصوص شیوه و شگرد سرقت‌های خود عنوان داشند که از ساعت 23 به بعد، با شناسایی خانه‌های ویلایی و اطمینان از عدم‌حضور اعضای خانه از طریق زدن زنگ منازل، به شیوه تخریب قفل در حیاط وارد خانه شده و پس از تخریب درهای ورودی، اقدام به سرقت اموال و وسایل با ارزش کرده و اموال مسروقه را با استفاده از خودرو نیسان از محل خارج و متواری می‌شدند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه علی‌اکبر اسدی، ريیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان در خصوص سرقت منازل در غرب و جنوب غرب تهران به‌ویژه در شهرک آزادی، قرار قانونی برای هر سه متهم از سوی مقام‌قضایی صادر و تحقیقات تکمیلی براي شناسایی دیگر محل‌های سرقت و همچنین سایر جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha