• یکشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 91070201449
  • منبع : نمایندگی قزوین

جشن عاطفه‌ها، جشن ديني و ملي

ایسنا/قزوین جشن عاطفه‌ها، جشن ديني و ملي با هدف حمایت از دانش‌آموزان بی بضاعت و نیازمند است.

جشن عاطفه‌ها، جشن ديني و ملي با هدف حمایت از دانش‌آموزان بی بضاعت و نیازمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین امروز يكشنبه دوم مهرماه درمصاحبه مطبوعاتي خود درجمع اصحاب رسانه استان که درسالن کنفرانس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد، گفت: جشن عاطفه‌ها، جشن ديني وملي با هدف حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند است که هر سال در مهرماه برگزار می‌شود.

وي هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها را ترویج فرهنگ انفاق، صدقه، احسان، کمک به همنوع ونهادینه کردن این موضوع در نوجوانان و نونهالان وهمچنین رفع مشکلات دانش‌آموزان نیازمند وبی بضاعت ازمحل کمک‌های مردمی ذكر كرد.

"هدایت صفری"، افزود: امسال نیزجشن عاطفه همزمان با سراسركشوردر طی سه روز متوالی و در ایام پنجم، ششم و هفتم مهرماه با شعار "همه کودکان ایرانی را فرزندان خود بدانیم "برگزار می‌شود.

وي اضافه كرد: شعار برجسته جشن عاطفه‌ها درسال جاری، دانش‌آموز باوری، دانش‌آموز یاوری در فرهنگ رضوی است.

صفری گفت: تعداد پايگاههاي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي درجشن عاطفه‌ها در سال گذشته 980 پایگاه در مدارس استان قزوین بود كه در سال جاری این رقم به 1070 پایگاه در مدارس این استان رسیده که نسبت به سال گذشته 90 پایگاه افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)،‌ استان قزوین اظهار کرد: امسال ورود موثری در مدارس داريم وهرمدرسه یک پایگاه است روزچهارشنبه پنجم مهرماه این جشن درمدارس استان و پنجشنبه ششم مهر ماه درپایگاه های بسیج وکمیته امداد درسطح شهرها و درروزجمعه هفتم مهرماه در میعادگاه‌های نماز جمعه در سطح استان برگزارخواهد شد.

صفري افزود: این جشن با همکاری وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، بسیج و کمیته امداد درسطح کشور و استان قزوین برگزار می‌شود.

صفری تعداد پایگاه‌هایی که در سطح استان در جشن عاطفه‌ها استقرا می‌يابد را 1994 پایگاه اعلام كرد وگفت: این تعداد پایگاه نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است وعلاوه بر پایگاه‌های ثابت، 18 پایگاه سیارنیز نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین، تصريح كرد: در پنجم مهرماه با حضور نمادین مسوولان مراسم زنگ عاطفه‌ها د مدارس به ویژه یک مدرسه در قزوین زنگ عاطفه‌ها نواخته خواهد شد.

صفری اضافه كرد: در سال جاری 120هزار پاکت جهت جمع‌آوری کمک‌ها در مدارس مقاطع مختلف تحصیلی تهيه وتوزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: 4000 دانش آموز زیرپوشش کمیته امداد استان قزوین هستند و دانش‌آموزان نیازمندی نیز درمدارس استان شناسایی شدند که کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها، به این دانش‌آموزان اعطا می شود.

صفری کمک‌های جمع‌آوری شده درجشن عاطفه سال گذشته را 2 میلیارد و 768 میلیون ريال اعلام كرد و ادامه داد: در سال گذشته کمک‌های مردمی به صورت نقدی وغیرنقدی توسط کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان جمع‌آوری شد که که از این رقم 55 درصد غیرنقدی و 40 تا 45 درصد نیز نقدی بود و پیش‌بینی می‌شود درجشن عاطفه‌ها درسال جاری حداقل 6 میلیاردریال جمع‌آوری کمک‌های مردمی صورت گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان قزوین از کمک 90 میلیون توماني مردم استان قزوین به زلزله زدگان آذربایجان‌شرقی خبر داد وگفت: در کنار پایگاه‌های جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان نیازمند استان، پایگاه‌های جمع‌آوری کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی برنامه‌ریزی شده تا جمع‌آوری کمک برای دانش آموزان آن منطقه را نیز داشته باشیم.

این مسوول در بخش ديگري از سخنان خود به مسكن مددجويان اشاره كرد و گفت: 600 واحد مسکن شهری تا پایان سال جاری در استان قزوین برای نیازمندان احداث و خریداری می‌شود، همچنین 11 مسکن روستایی و 110 مسکن شهری برای نیازمندان در این استان در حال احداث است که در كل121 مسکن می‌شود.

صفري اعلام كرد: این خانه‌های مسکونی به طور میانگین هر کدام حدود 50 مترهستند و در دهه فجر سال گذشته نیز کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان قزوین 299 مورد از این مسکن‌ها را به افراد متقاضی و واجد شرایط واگذار کرده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha