• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91071006819
  • خبرنگار : 71411

/نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه/2

محسني اژه‌اي: جي‌ميل در دسترس است / توقف در اجراي احكام به ضرر همه است

سخنگوي قوه قضاييه گفت كه احكام صادره در پرونده فساد بزرگ مالي تا پايان هفته جاري براي انجام يك‌سري اقدامات مانند تاييد و مهر زدن به ديوان عالي كشور ارسال مي‌شود و مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.

سخنگوي قوه قضاييه گفت كه احكام صادره در پرونده فساد بزرگ مالي تا پايان هفته جاري براي انجام يك‌سري اقدامات مانند تاييد و مهر زدن به ديوان عالي كشور ارسال مي‌شود و مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي در ادامه سي و ششمين نشست خبري خود تصريح كرد: يكي از اهداف مهم جمهوري اسلامي اجراي عدالت است و عدالت نيز بدون اجراي قانون محقق نمي‌شود. كساني كه مدعي عدالت هستند بايد بيشتر پايبند به قوانين و موازين باشند.

وي ادامه داد: اگر روزي قانون در خصوص افراد ضعيف اعمال شود اما صاحبان قدرت و ثروت از اعمال قانون فرار كنند و حاكميت نتواند در خصوص آنها اعمال قانون كند، اين حتما منجر به بي‌عدالتي مي‌شود و عدالت به طور كامل تحقق پيدا نمي‌كند.

دادستان كل كشور با طرح اين سوال كه "آيا هر حكمي كه صادر شود بايد بلافاصله اجرا شود يا خير؟"، توضيح داد: حكم اگر قابل تجديد نظر باشد كه بايد به آن اعتراض كنند. اگر حكم قطعيت پيدا كرده باشد، بايد قابليت اجرا را نيز داشته باشد لذا در طول روزها، هفته‌ها و ماه‌ها احكام زيادي در قوه قضاييه صادر مي‌شود اما تمامي آنها مورد حساسيت جامعه نيست و اين به اين معنا نيست كه كسي آنها را رسيدگي و دنبال نمي‌كند.

محسني‌ اژه‌اي در ادامه با بيان اينكه عده‌اي منتقد هستند زماني را كه براي اجراي حكم انتخاب كرديد مناسب نبوده است‌، اظهار كرد: عده‌اي مي‌گويند كه برخي از اجراي احكام براي مثال نزديك عيد بوده يا نزديك انتخابات بوده و يا اينكه در آستانه ماه مبارك رمضان و ... هستيم. زماني كه حكم اجرا مي‌شود ممكن است اين انتقاد به وجود آيد كه چرا روزهاي اجراي حكم متناسب نبوده است. تمامي احكامي كه مي‌خواهد اجرا شود اگر اين ملاحظات را داشته باشد و بخواهند آن را رعايت كنند بنابراين هيچ حكمي نبايد اجرا شود. در قوه قضاييه و در بسياري از امور روساي دادگستري و دادستان‌ها سعي مي‌كنند در اجراي حكم تدبير كنند اما اين به آن معنا نيست كه كارها متوقف شود زيرا اگر متوقف شود به ضرر همه است لذا به مناسبت‌هاي مختلف نمي‌توان كارها را متوقف كرد.

وي در خصوص فيلتر شدن گوگل، جي‌‌ميل و يوتيوب نيز خاطرنشان كرد: توهين به پيامبر (ص) اقدام بسيار زشتي بود كه دولت آمريكا با سكوتش از كساني كه اين كار را انجام دادند، حمايت كرد. در اينجا به اشرف مخلوقات توهين شد و در حال حاضر تمام مسلمانان از هر مسلك و كشوري از دولت آمريكا و ديگر كساني كه نسبت به اين جنايت بايد اقدام متناسبي را عليه عاملان انجام دهند، خواستار برخورد هستند. همچنين بخشي از اين فيلم موهن در سايت يوتيوب قرار گرفته است. كاري كه كارگروه فيلترينگ انجام داده اين بوده كه نامه‌اي نوشته و درخواست كرده كه سايت يوتيوب فيلتر شود اما از لحاظ اينكه قبلا اين سايت را گوگل خريداري كرده، زماني كه وزارت ذي‌ربط مي‌خواست اين كار را انجام دهد از لحاظ فني در سرويس جي‌ميل و سايت گوگل هم اختلالاتي وارد شد بنابراين درخواست كارگروه فيلترينگ فيلتر گوگل نبوده اما از لحاظ فني وقتي خواستند آن سايت را فيلتر كنند، اختلالي در آن به وجود آمد.

سخنگوي دستگاه قضايي ادامه داد: هفته گذشته كارگروه جلسه‌اي را تشكيل داد و در آن جلسه مصوب شد كه اگر هر امكان فني داريد آن را بررسي كنيد و اقدام كنيد كه يوتيوب كماكان فيلتر باشد اما مردم براي استفاده از جي‌ايميل و گوگل محدوديتي نداشته باشند لذا آنها گفتند كه اين كار انجام شده و در حال حاضر جي‌‌ميل مشكلي ندارد اما يوتيوب همچنان فيلتر است.

محسني‌ اژه‌اي خاطرنشان كرد: قانون جرايم رايانه‌اي و فيلترينگ در سال 88 تصويب شد كه در خود قانون 12 نهاد و دستگاه براي حضور در كارگروه عضو هستند و به تنهايي از اين 12 نهاد، 6 نهاد وزارتخانه‌هاي دولتي شامل وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات، وزارت علوم،‌ وزارت اطلاعات، ‌وزارت دادگستري و وزارت آموزش و پرورش هستند. صدا و سيما، نيروي انتظامي، سازمان تبليغات و دادستاني كل كشور نيز از ديگر سازمان‌هاي عضو اين كارگروه هستند يعني دادستاني علاوه بر اينكه عضو قضايي اين نهاد است، رييس آن هم هست بنابراين اين اقدام طبعا يك اقدام جمعي است.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha