• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 91071610531
  • خبرنگار : 71282

افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي كارآموزان فني‌حرفه‌اي استان تهران

نمايشگاه دستاوردهاي كارآموزان مراكز آموزش فني‌حرفه‌اي استان تهران با حضور همسر و فرزند شهيد رضايي نژاد افتتاح شد.

نمايشگاه دستاوردهاي كارآموزان مراكز آموزش فني‌حرفه‌اي استان تهران با حضور همسر و فرزند شهيد رضايي نژاد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتعال ايسنا، حميدرضا خانپور در مراسم افتتاح اين نمايشگاه گفت: در سيزدهمين دور از مسابقات ملي مهارت سه رشته خياطي، آشپزي و شيريني‌پزي را در مركز فني‌حرفه‌اي شماره 9 شهيد چمران برگزار كرديم و براي سال آينده هم در نظر داريم كه بيشتر رشته‌هاي فني را در اين مركز گسترش بدهيم.

وي از برگزاري 10 رشته الكترونيك، فناوري اطلاعات، تراش، فلز cnc، جوشكاري، فناوري خودرو و برق صنعتي و ساختمان در سال آينده خبر داد.

خانپور گفت: درصدد هستيم كه سال آينده بخش خصوصي را ميزبان مسابقات كنيم تا از امكانات و كمك‌هاي بخش خصوصي در اين بخش استفاده شود.

مدير كل آموزش فني‌حرفه‌اي استان تهران در ادامه ايجاد بستر مناسب براي رقابت سالم ميان مهارت‌آموزان، اعتلاي ارزش كار در ميان جوانان، ايجاد فرصت تبادل اطلاعات فني حرفه‌اي ميان جوانان و فراهم كردن زمينه اشتغال مولد و پايدار را از جمله اهداف برگزاري مسابقات ملي مهارت برشمرد.

وي در عين حال توسعه بخش خصوصي با هدف گسترش فرهنگ كار و مهارت‌آموزي، تامين شرايط شركت حرفه‌آموختگان در صحنه‌هاي رقابت ملي و بين‌المللي و ايجاد فرصت‌هاي مناسب براي شكوفايي استعدادهاي فني و حرفه‌اي جوانان را از ديگر مزيت‌ها و اهداف برگزاري مسابقات ذكر كرد.

خانپور با اشاره به برگزاري مسابقات جهاني مهارت 2013 آلمان اظهار كرد: مسابقات جهاني مهارت به صورت دوسالانه و مسابقات ملي مهارت به صورت سالانه در سه سطح شهرستاني، استاني و ملي برگزار مي‌شود كه نفرات برتر مسابقات ملي مهارت در اردوهاي آمادگي شركت كرده و در پايان برگزيدگان به مسابقات جهاني مهارت اعزام مي‌شوند.

وي پاداش نفرات اول مسابقات ملي مهارت را 1.5 ميليون تومان، نفرات دوم يك ميليون و نفرات سوم را 500 هزار تومان اعلام كرد.

به گزارش ايسنا، در مراسم گشايش نمايشگاه دستاوردهاي كارآموزان مراكز فني و حرفه‌اي استان تهران كه با حضور همسر و فرزند (آرميتا)شهيد هسته‌يي رضايي‌نژاد و كوروش پرند معاون وزير تعاون ـ كار و رفاه اجتماعي و لاله افتخاري نماينده مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، نمايشگاه گذر مهارتي نيز برگزار و همزمان با آن اولين گواهينامه طرح مهندسان فردا به آرميتا فرزند داريوش رضايي نژاد به پاس نقاشي او اهدا شد.

نمايشگاه توليدات كارآموزان مراكز فني‌حرفه‌اي استان تهران در مركز فني‌حرفه‌اي شماره 9 شهيد چمران واقع در افسريه شهرك مشيريه، بلوار بوعلي هم‌اكنون داير است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha