• شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92031809556
  • خبرنگار : 71431

حریق در مجتمع‌مسکونی در غرب پایتخت

حریق در مجتمع‌مسکونی در غرب پایتخت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک مجتمع‌مسکونی 15 واحدی در غرب پایتخت خبرداد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک مجتمع‌مسکونی 15 واحدی در غرب پایتخت خبرداد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: وقوع یک مورد حریق در ساعت 22:8 جمعه شب در بلوار فردوس شرقی به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی افزود: به دنبال اطلاع از وقوع این حادثه، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 80 و 98 را به همراه گروه نجات 8 و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه که یک ساختمان پنج طبقه 15 واحدی بود، اعزام کرد.

ملکی افزود: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که در طبقه منفی 2 این ساختمان یک دستگاه خودروی سواری پژو 206 کاملا شعله‌ور شده و دود غلیظ ناشی از آن به طبقات فوقانی نیز سرایت کرده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان با تقسیم‌شدن به دو گروه، عملیات اطفای حریق و نجات افراد محبوس در حادثه را به طور همزمان آغاز کرده‌اند، به ایسنا گفت: گروهی از آتش‌نشانان با مراجعه به طبقات فوقانی، هشت تن شامل یک مرد، دو کودک هشت ماهه و پنج ساله، یک پیرزن 80 ساله و چهار زن را از میان دود غلیظ خارج کرده و به فضای باز منتقل کردند.

وی درباره عملیات اطفای حریق در طبقه منفی 2 این ساختمان نیز اظهار کرد: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات موجود خودروی آتش‌گرفته‌ را خاموش کرده و از سرایت شعل‌های آتش به دو خودروی مجاور و همچنین حدود 10 باب انباری که در پارکینگ قرار داشت، جلوگیری کردند.

به گفته ملکی، در جریان این حادثه یکی از آتش‌نشانان نیز دچار مصدومیت سطحی شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تحت بررسی است، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از اطفای حریق‌ و نجات ساکنان محبوس در میان دود، اقدام به عملیات تخلیه دود از راهروها و طبقات ساختمان کرده و در ساعت 23:46 به عملیات خود خاتمه دادند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تجهیزات اعلام و اطفای حریق در ساختمان‌ها و به ویژه مجتمع‌های مسکونی، گفت: در ساختمان‌هایی که واحدهای مسکونی زیادی دارد، باید از تجهیزات اعلام و اطفاکننده حریق نظیر آب‌افشارها (اسپیرینگ‌لر) به ویژه در مکان‌هایی که رفت‌وآمد در آن کم است،‌ مانند پارکینگ‌ها و انباری‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha