• چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92070301995
  • خبرنگار : 71457

وزیر خارجه عربستان: اوضاع مصر خوب است

وزیر خارجه عربستان: اوضاع مصر خوب است

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که اوضاع مصر خوب است و دلیلی برای نگرانی نسبت به اوضاع این کشور وجود ندارد.

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که اوضاع مصر خوب است و دلیلی برای نگرانی نسبت به اوضاع این کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به سوالی درباره نظرش نسبت به اظهارات اخیر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص مصر گفت: من بر این باورم که اوضاع مصر خوب است و معتقد نیستم که در این کشور عواملی برای نگرانی وجود داشته باشد. مصر کشوری است که به کمک مردمش می‌تواند از خود دفاع کند.

وی همچنین به دیدارش با نبیل فهمی،‌ وزیر امور خارجه مصر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و اعلام کرد که در این دیدارش با فهمی در خصوص اوضاع مصر و مسائل مطرح در منطقه بحث و مذاکره کرده است.

الفیصل با بیان اینکه میان مصر و عربستان هماهنگی و همکاری کامل وجود دارد، افزود: این هماهنگی یک مساله طبیعی بوده و امری عجیب نیست چرا که مواضع ما در گذشته نیز در خصوص مسائل سیاسی و اقتصادی مشابه بوده است.

وزیر خارجه عربستان درباره اوضاع سوریه نیز گفت: در وهله اول آنچه که برای ما اهمیت دارد، حل و فصل مشکلات در سوریه است. مشکلات سوریه نباید به مساله سلاح‌های شیمیایی خلاصه شود، چرا که سوریه امروز با مشکلات وسیع‌تری روبه‌روست. هر روزی که می گذرد مردم سوریه کشته و ‌آواره می‌شوند. امروز بیش از هفت میلیون آواره سوری وجود دارد و این فاجعه بزرگی است که ما به آن راضی نیستیم.

الفیصل با اعلام این‌ که کشورهای "دوست سوریه" نشستی را در خصوص اوضاع سوریه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار خواهند کرد، گفت: خواسته ما این است که به سوریه از زاویه‌ای بزرگتر نگریسته شود تا منافع مردم سوریه و اراده آنها تحقق یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha