• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92091208675
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

انهدام باند «زاغ‌زن»های آویزان‌

انهدام باند «زاغ‌زن»های آویزان‌

کارآگاهان گروهی از سارقان کیف‌قاپی که به شیوه زاغ‌زنی دست به سرقت می‌زدند را دستگیر کردند.

کارآگاهان گروهی از سارقان کیف‌قاپی که به شیوه زاغ‌زنی دست به سرقت می‌زدند را دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا، در پی اقدامات پلیسی صورت گرفته در خصوص کنترل مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به اخبار و اطلاعاتی درباره فعالیت گروهی از سارقان کیف‌قاپی و به شیوه زاغ‌زنی دست پیدا کردند که بلافاصله هماهنگی‌های لازم با بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی انجام و تحقیقات برای شناسایی مخفی‌گاه و دستگیری اعضای گروه سارقان در دستور کار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره هجدهم پلیس‌آگاهی که با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی سه عضو گروه سارقان کیف‌قاپ به شیوه "زاغ‌زنی" شده بودند، با بررسی شیوه و شگرد سرقت‌های انجام شده در مناطق مختلف تهران و همچنین شناسایی سرقت‌های مشابه در شهرستان‌های کرج از جمله "گوهردشت" و "رجایی‌شهر" اطلاع پیدا کردند که این گروه از سارقان ابتدا به شیوه زاغ‌زنی اقدام به شناسایی افراد در مراکز تجاری و مالی بویژه در شعبات بانکی کرده و با تعقیب طعمه‌های خود و عمدتا به شیوه "شکستن شیشه خودروها" یا "سرقت کیف از صندلی خودرو" اقدام به سرقت می‌کنند.

پس از شناسایی مخفی‌گاه سه عضو این گروه به نام‌های امید 42 ساله، وحید 28 ساله و پوریا 37 ساله در شهرستان کرج، کارآگاهان اداره هجدهم با اخذ نیابت قضایی به شهرستان کرج اعزام و مخفی‌گاه متهمان را تحت مراقبت‌های پلیسی خود قرار دادند.

با انجام مراقبت‌های پلیسی و اطمینان از حضور متهمان در مخفی‌گاه‌هایشان، هر سه عضو این گروه از سارقان کیف‌قاپ که قصد داشتند با ایجاد درگیری از دست کارآگاهان متواری شوند دستگیر و در بازرسی از مخفی‌گاه‌های آنها مقادیر متنابهی از انواع اموال مسروقه و بویژه مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر کشف شد.

متهمان که از دستگیری خود غافلگیر شده بودند، پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی و روبرو شدن با اسناد و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارآگاهان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره سرقت به شیوه "زاغ‌زنی" در مناطق مختلف تهران و کرج اعتراف کردند.

"امید" در همان اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت: "سرقت‌های زیادی را به همراه دو همدست خود و به شیوه زاغ‌زنی از مراجعه‌کنندگان به بانک‌های سطح شهر تهران، کرج و قلعه‌حسن‌خان انجام داده‌ایم".

وحید نیز در خصوص شیوه و شگرد سرقت‌هایشان گفت: "پوریا داخل بانک می‌رفت و پس از شناسایی سوژه از بانک خارج و هر سه نفر به دنبال سوژه می‌رفتیم. زمانی که مالباخته ماشین را به قصد پارک متوقف می‌کرد، از غفلتش استفاده و سرقت کیف حاوی پول‌ها را انجام می‌دادیم".

پوریا نیز در خصوص زمان سرقت‌ها نیز گفت: "سرقت‌ها را از ساعت 08:00 تا ساعت 12:00 یعنی در ساعت کار بانک‌ها و مراکز تجاری و مالی انجام می‌دادیم".

کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی با بهره‌گیری از اسناد و مدارک شناسایی بدست آمده از مخفی‌گاه متهمان و با بررسی سرقت‌های مشابه که سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری اقدام به سرقت از مالباختگان به دو شیوه "کیف‌قاپی از داخل خودرو" و "کیف‌قاپی به شیوه آویزان‌بری" کرده بودند، موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان شدند که با حضور تعدادی از شکات و مالبالختگان در اداره هجدهم پلیس آگاهی، متهمان شناسایی شدند.

یکی از مالباختگان که مدارک شناسایی‌اش در مخفی‌گاه متهمان کشف شده بود، پس از حضور در اداره هجدهم به کارآگاهان گفت: "در29 مهرماه امسال از شعبه بانک واقع در 45 متری کلهر، مبلغ هفت میلیون تومان وجه نقد دریافت و پس از سوارشدن به ماشین، کیف حاوی پول را در زیرصندلی راننده قرار دادم. پس از رسیدن به محل کار، در حالی که کیف‌پول همچنان در زیرصندلی راننده قرار داشت از ماشین پیاده و پس از گذشت تنها چند دقیقه به محل پارک خودرو مراجعه کردم که متوجه شدم شیشه سمت راننده خودرو شکسته و کیف حاوی پول به سرقت رفته است".

یکی دیگر از مالباختگان نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: "پس از اخذ مبلغ 13 میلیون تومان وجه نقد از شعبه بانک مهرشهر به محل کار خود مراجعه و ماشین را در پارکینگ پارک کردم که پس از دقایقی، از طریق پرسنل پارکینگ متوجه شدم که فردی اقدام به تخریب در صندوق عقب اتومبیل کرده و در حالی که دو نگهبان پارکینگ قصد داشتند تا وی را دستگیر کنند، کیف حاوی مبلغ 13 میلیون تومان را سرقت و بهمراه دو تن دیگر و با یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌ای از محل متواری شده است".

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، با اعلام این خبر گفت:" با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره سرقت از مراجعه‌کنندگان به مراکز تجاری و بویژه شعبات بانکی مناطق مختلف تهران و شهرستان کرج، از کلیه مالباختگانی که در طول شش ماه گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد سرقت وجوه نقد و ... قرار گرفته‌اند خواست تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha