• سه‌شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 92112919995

220 هزار پناهنده در ایران تحت پوشش بیمه

220 هزار پناهنده در ایران تحت پوشش بیمه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، گفت: 220 هزار نفر از اتباع خارجی و آسیب‌پذیر که در ایران پناهنده شده‌اند در سال‌های گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، گفت: 220 هزار نفر از اتباع خارجی و آسیب‌پذیر که در ایران پناهنده شده‌اند در سال‌های گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عزیز کاظمی در نشست مشترک خبری با کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد که عصر دیروز برگزار شد، تصریح کرد: اکنون 8 میلیون و 500 هزار پناهنده در ایران حضور دارند که کشور ما طولانی‌ترین میزبان در تاریخ پذیرش پناهندگان در بین کشورهای دنیا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از سه دهه از حضور پناهندگان افغان و عراقی در جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد که ایران خدمات مورد نیاز آنان را از جمله تحصیل و امکانات بهداشتی درمانی و نظایر آن را در اختیار این پناهندگان قرار داده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به اخبار غیرواقعی در برخی از رسانه‌ها بیان کرد: این رسانه‌ها با انتشار اخبار غیرواقعی امکانات تحصیل و آموزش پناهندگان در ایران را انکار می‌کنند.

کاظمی در ادامه اظهار کرد: 320 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران از خدمات آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه اکنون 26 هزار پناهنده افغان و عراقی در مهمانشهرهای استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و 14 استان دیگر سکونت دارند، افزود: این افراد از خدمات آموزشی، بهداشتی و حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ برنامه‌ای برای بیرون راندن پناهندگان از ایران ندارد و امید داریم کشورهای دیگر به مرحله‌ای از ثبات برسند که پناهندگان داوطلبانه به کشور خود بازگردند.

کاظمی از اتباع کشورها خواست قانونی وارد ایران شوند چرا که از ورود اتباع غیرقانونی جلوگیری می‌شود.

کاظمی در ادامه افزود: انتظار ما از رسانه‌های ایران و افغانستان این است که راه ورود قانونی پناهندگان به کشورهای دیگر را فرهنگ‌سازی کنند و به آنها بگویند که ورود آنها به کشورهای دیگر نیازمند دریافت گذرنامه از دولت و روادید از کشور مبدا است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در ادامه بیان کرد:‌ در سالهای گذشته 220 هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه پناهندگان افغان و ایرانی توسط اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی بیمه شدند و از خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی بهره‌مند می‌شوند. این اقدام در دنیا برای پناهندگان بی‌سابقه است.

کاظمی با بیان اینکه انتظار ما از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد حمایت بیشتر است، افزود: سالانه حدود 60 میلیون تومان هزینه‌های جاری خدمات‌رسانی به پناهندگان در ایران است که از محل اعتبارات اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان تامین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha