• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93060402674
  • خبرنگار : 71411

توضیحات افتخاری درباره صدور رای «محمدرضا رحیمی»

توضیحات افتخاری درباره صدور رای «محمدرضا رحیمی»

سرپرست دادگاه کیفری استان تهران گفت: اگر سخنگوی قوه قضاییه هفته آینده جلسه‌ای با اهالی رسانه داشته باشد از طریق ایشان خبر صدور رای مربوط به این پرونده منتشر می‌شود.

سرپرست دادگاه کیفری استان تهران گفت: اگر سخنگوی قوه قضاییه هفته آینده جلسه‌ای با اهالی رسانه داشته باشد از طریق ایشان خبر صدور رای مربوط به این پرونده منتشر می‌شود.

محسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره صدور رای پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم، گفت: رای پرونده محمدرضا رحیمی هنوز از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران صادر نشده است.

سرپرست دادگاه کیفری استان تهران تاکید کرد که خبر نهایی در این خصوص از طریق سخنگوی دستگاه قضایی اعلام می‌شود.

محمدرضا نادری وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صبح امروز به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران مراجعه کردم و آنجا به من اعلام شد که رای پرونده هنوز صادر نشده است.

وی در پاسخ به احتمال رسانه‌ای شدن‌ صد‌ور رای قبل از مطلع شدن خود از این موضوع گفت: اگر رای صادر شود من از موضوع مطلع خواهم شد ولی برای پی بردن به مفاد حکم باید به شعبه رسیدگی کننده مراجعه کنم.

به گزارش ایسنا، پس از صدور کیفرخواست برای محمدرضا رحیمی در روزهای پایانی سال 92 پرونده معاون اول محمود احمدی نژاد برای رسیدگی به اتهاماتی که تاکنون رسما از آنها نامی برده نشده است به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

این شعبه به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی در روزهای سوم و هفدهم خردادماه 93 به اتهامات رحیمی رسیدگی کرد.

قاضی محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران اخیرا اعلام کرد که اوایل شهریور ماه حکم این پرونده صادر می‌شود.

بر اساس این گزارش، دادستانی تهران شنبه چهاردهم دی ۱۳۹۲ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از محمدرضا رحیمی تحقیق به عمل آمده و او در حال حاضر با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن، آزاد است.

محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری دوازدهم اسفند در پاسخ به سئوالی درباره صحت صدور قرار مجرمیت یکی از مسئولان دولت سابق در پرونده‌های بیمه و ارز و وجود 25 یا 29 عنوان اتهامی برای او، گفت: اصل موضوع صحیح است و قرار مجرمیت برای این فرد صادر شده است، اما از تعداد اتهامات مطلع نیستم و در صورت اطلاع هم نمی‌توانستم بیان کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۰۱:۵۱

اي واي چه خيانت ها که در وراء هاله نور انجام ندادند!!!!!