• جمعه / ۱۱ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 93071106569

خبر به‌ روز رسانی شده است؛

تل آویو درصدد ساخت 2600 واحد مسکونی در قدس/ جامعه بین‌الملل واکنش نشان داد

تل آویو درصدد ساخت 2600 واحد مسکونی در قدس/ جامعه بین‌الملل واکنش نشان داد

همزمان با دیدار رئیس جمهوری آمریکا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید،‌ کابینه این رژیم با ساخت 2600 واحد مسکونی جدید در شرق قدس اشغالی موافقت کرد.

همزمان با دیدار رئیس جمهوری آمریکا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید،‌ کابینه این رژیم با ساخت 2600 واحد مسکونی جدید در شرق قدس اشغالی موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، منابع عبری زبان گزارش دادند که این واحدهای مسکونی در بیت صفافا در قدس شرقی ساخته خواهد شد و تل آویو نام این شهرک جدید را "جفعات همتوس" گذاشته است.

در همین راستا، ایتالیا موافقت تل‌آویو برای ساخت 2600 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی را محکوم و اعلام کرد که این اقدام با تصمیم تل آویو برای دستیابی به راه حلی جهت تشکیل دو کشور مغایرت دارد.

وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام دستیابی به راهکار تشکیل دو کشور با پایتختی قدس را دشوارتر خواهد کرد و مانعی را بر سر تلاش‌ها برای حل درگیری‌هایی بوجود می‌آورد که زندگی نسل‌های آینده را به خطر می‌اندازد.

وزارت خارجه ایتالیا همچنین از تل آویو خواست تا از این تصمیم خود صرف نظر کند.

همزمان، تشکیلات خودگردان فلسطین شهرک سازی‌های جدید رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و سایر اراضی فلسطین را محکوم کرد.

تشکیلات خودگردان اعلام کرد: ادامه این اقدامات اسرائیل به این معناست که اسرائیل به تمام توافق‌ها پشت کرده و به جای حل مشکلات طرفین توجه خود را به شهرک سازی‌ و اشغالگری‌ها متمرکز کرده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که این گونه اقدامات نتایج بسیار بدی خواهد داشت و بر روابط دو جانبه با تل آویو تاثیر مستقیمی می‌گذارد.

تشکیلات خودگردان اعلام کرد: این اقدامات اسرائیل ایجاب می‌کند که ما به نهادها و سازمان‌های بین المللی مراجعه کنیم، چرا که این اقدامات اسرائیل نقض آشکار توافق نامه‌های ژنو است.

از سوی دیگر، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نسبت به شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و افزود: این اقدام محکومیت جامعه بین المللی را در پی خواهد داشت و اسرائیل با این کار خود را از همپیمانانش دور می‌سازد.

وی افزود: اسرائیل با این کار نه تنها رابطه خود را با فلسطین بد می‌کند بلکه رابطه آن با کشورهای عربی نیز که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته است خواهان برقراری روابط با آنها است، متشنج خواهد شد.

در همین حال، اتحادیه اروپا موافقت تل آویو با مصادره اراضی فلسطین و ساخت واحدهای مسکونی جدید در قدس شرقی و کرانه باختری را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام اسرائیل گام دیگری در جهت از بین بردن راهکار تشکیل دو کشور است و میل و رغبت تل آویو برای برگزاری مذکرات مسالمت آمیز با فلسطینی‌ها را مورد شک و تردید قرار می‌دهد.

اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست تا از این تصمیم خود منصرف شده و به سیاست‌های شهرک سازی در قدس شرقی و کرانه باختری پایان دهد.

در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا هر گونه تغییرات درخصوص مرزهای ماقبل سال 1967 و همچنین قدس را به رسمیت نمی‌شناسد، مگر آن مسائلی که دو طرف بر سر آن توافق کرده‌اند.

اتحادیه اروپا تاکید کرد: برای گسترش روابط میان اتحادیه اروپا و اسرائیل، بر روی پیوستن تل آویو به روند صلح دائم مبتنی بر راهکار تشکیل دو کشور تمرکز خواهیم کرد.

در این بیانیه آمده است که پایبندی طرفین به راه حل مذاکراتی تنها در صورتی امکان پذیر است که دو طرف از اقدامات یکجانبه‌ای که راهکار تشکیل دو کشور را تهدید می‌کند، دوری کنند.

از سوی دیگر، مسکو ضمن ابراز نگرانی از طرح جدید تل آویو برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در قدس شرقی، اعلام کرد: طرح ساخت واحدهای مسکونی جدید در شهرک «جفعات همتوس» با راهکار‌های تشکیل دو کشور منافات دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha