• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93071910609

شرایط کسری خدمت سربازی

شرایط کسری خدمت سربازی

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اعلام اینکه زمان خدمت سربازی به 24 ماه افزایش یافته، شرایط کسری خدمت را توضیح داد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اعلام اینکه زمان خدمت سربازی به 24 ماه افزایش یافته، شرایط کسری خدمت را توضیح داد.

به گزارش سرویس انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) سردار صدرالسادات با اشاره به اینکه طول خدمت سربازی تابعی از میزان موالید در کشور است،‌ گفت: باتوجه به شرایطی که پیش بینی شده، جمعیت افراد 18 ساله در سال‌ها و دهه‌های مختلف،‌ متفاوت است. در دهه 60 تعداد کسانی که به سن خدمت رسیدند بالاتر از یک میلیون نفر بود، اما با توجه به شرایط کاهش موالید در دهه اخیر لازم است که به میزان خدمت اضافه شود تا نیروهای مسلح با تامین نیروی مورد نیاز،‌ بتوانند همیشه آماده باشند و به تهدیدات احتمالی پاسخ گفته و امنیت کشور را تأمین کنند.

وی ضمن بیان اینکه خدمت سربازی از سال آینده به 24 ماه افزایش می‌یابد،‌ افزود: باتوجه به سیاست‌های کنونی نظام، متأهلین سه ماه و افراد به ازای هر فرزند هم از سه ماه کسری خدمت برخوردار می‌شوند. همچنین کسانی که در مناطق عملیاتی خدمت می‌کنند، ‌دو ماه کسری خدمت خواهند داشت.

صدرالسادات ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه مجموعه این قوانین بتواند در جهت تثبیت و نمایش قدرت نیروهای مسلح و و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران مؤثر واقع شود، موضوع سربازی را به عنوان یک واقعیت پیش روی جوانان توصیف کرد که برای بازسازی شخصیت آنها، افزایش تجربه، نظم پذیری و تقویت روحیه آنها برای خدمت به جامعه موثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۲:۵۳

منتظر معافيت سني هستيم

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۲:۵۸

اين چيز جديدي بود ايسنا؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۳:۰۲

باز هم قانون نظام وظيفه تغيير کرد... کاش مجلس يک قانون جامع در مورد سربازي تصويب مي کرد. هر روز قانون را تغيير مي دهند. با اين وضع اصلا نمي شه براي اينده و زندگي برنامه ريزي کرد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۳:۱۲

از خبرگزاري ايسنا خواهش مي کنم در مورد کسري هايي که از طرف بنياد نخبگان نيروي هاي مسلح به دانشجويان تحصيلات تکميلي در ازاي انجام پروژه هاي تحقيقاتي داده مي شود ، سوال کنند که آيا با احتساب ساير کسري ها مثل ايثارگري پدر مي توانيم براي مثال 17 ماه کسري بگيريم ؟ چند روز قبل شما خبري نوشتيد که مجموع کسري ها نمي تواند از يک سال بيشتر باشد و سرباز بايد حتما 12 ماه خدمت نظامي کند. در خبرگزاري مهر اشاره اي به موضوع نشده بود. در قوانين قبلي کسري خدمت محدوديتي براي پروژه نخبگي نداشت و ميشد کل خدمت را هم پروژه انجام داد. باور کنيد اين خبر ذهن من و دوستان هم‌دانشگاهيم که پروژه گرفته اند و قصد دارند کل خدمتشان را با پروژه تمام کنند، درگير کرده است. انجام اين پروژه واقعا کار سختي است و کلي وقت و انرژي ميگيرد. با اين خبر دست و دلمان شل شده چون نمي دانيم که آيا در ازاي اين زحمت کسري خدمت ميگيريم يا نه! پيگيري کنيد خواهشا

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۳:۲۶

باز من متوجه نشدم که اين کسر خدمت 3 ماه شامل حال متاهليني که از سال 92 يا اوايل سال 93 وارد خدمت شدن هم ميشه يا نه!!! يکي مردونگي کنه و اين سوال رو واسه هميشه جواب بده!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۵:۰۳

با سلام خواهش مي کنم در مورد جزئيات کسري خدمت نخبگي سوال کنيد آيا قانون جديدي در اين مورد در سال 94 وجود دارد؟ آيا محدوديتي براي آن در نظر گرفته اند؟براي کساني که تاريخ شروع پروژشون سال 93 بوده و پروژشون به سال 94 مي رسه وضعيت چگونس؟ با تشکر

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۵:۴۶

سردار آيا سربازي مطابق شرعه؟ آيا حقوقو طبق قانون ميديد؟ آيا آينده شغلي ام رو تامين ميکنيد؟ با بيان کسب تجربه و نظم و روحيه و صحبتهايي از اين دست نه ميتوان امنيت آورد نه ميتوان جوانهاي امروزه را جذب کرد. فکر اساسي بکنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۵:۵۰

سردار گرامي با واقعيتي که شما قرار داده ايد خيلي راحت ميشه کنار اومد ولي با واقعيتي همچون ازدواج شغل و آينده به سختي

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۵:۵۶

سردار اينايي که گفتيد با مراجعه به يک روانشناس هم ميشه بدست آورد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۷:۳۴

ايا متاهلين غايب هم مي توانند از اين مزايا استفاده کنند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۷:۵۵

آيا اين کسري شامل حال کساني که در حال خدمت هستند الان هم ميشه من اعزام 01/02/93 هستم يکي اينو جواب بده کي ابلاغيش مياد ؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۹:۵۹

سلام اين مسئله اي که مطرح مي کنم مشکل خيلي هاست من 5ماه خدمت قبلي داشتم و 17 ماه کسري گرفتم و تمام کسري هام هم قبل از ابلاغ اين قانون در سيستم نظام وظيفه ثبت شده و در حال حاضر به علت اينکه دانشجو هستم نمي تونم اقدام کنم براي گرفتن کارت پايان خدمت و بايد پس از اتمام تحصيل سال 94 اعزام مجدد بشم. آيا اين ظلم نيست به کساني که وقت گذاشتن و پروژه انجام دادند. در صورتي که اگر اين قانون زودتر ابلاغ مي شد به اندازه همان 12 ماه پروژه بر مي داشتم لطفا اين موضوع را سوال بفرماييد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۵۵

من از 8/1 بايداعزام شوم در ضمن هم متاهل هستم وهم داراي فرزند.ايا کسر خدمت به من تعلق ميگيرد؟