• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93092615685
  • خبرنگار : 71186

"دنا" چند می‌ارزد؟!

"دنا" چند می‌ارزد؟!

قیمت دنا این روزها به سوژه اصلی رسانه‌ها در حوزه خودرو تبدیل شده است. کار به جایی رسیده که شرکت تولیدکننده این خودرو تهدید به توقف تولید این خودرو کرده است. برای اطلاع از بالا یا پایین بودن قیمت این خودرو مشخصات آن را با محصولات هم‌سطح حاضر در بازار ایران بررسی کرده‌ایم.

قیمت دنا این روزها به سوژه اصلی رسانه‌ها در حوزه خودرو تبدیل شده است. کار به جایی رسیده که شرکت تولیدکننده این خودرو تهدید به توقف تولید این خودرو کرده است. برای اطلاع از بالا یا پایین بودن قیمت این خودرو مشخصات آن را با محصولات هم‌سطح حاضر در بازار ایران بررسی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته گذشته چالش ایران خودرو با شورای رقابت برای تعیین قیمت دنا آغاز شد. شورای رقابت قیمت دنا را 41 میلیون و 900 هزار تومان تعیین کرد، در حالی‌که نظر ایران خودرو 48 میلیون تومان است. ایران خودرویی‌ها معتقدند این خودرو برای آنان 46 میلیون تومان تمام می شود و به همین دلیل تهدید به توقف تولید این خودرو در صورت عدم اصلاح قیمت آن کرده‌اند.

آنان ضمن کنایه به عملکرد شورای رقابت درخصوص تفاوت قائل شدن بین محصولات چینی و ایرانی معتقدند که با این شیوه قیمت‌گذاری، محصولات ایرانی قابلیت رقابت با چینی‌ها را نخواهند داشت.

در این زمینه معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو اظهار کرده که "شورای رقابت قیمت خودروهای چینی هم کلاس دنا را 48 میلیون تومان به بالا تعیین کرده‌. مگر خون چشم بادامی‌ها از ما رنگین‌تر است؟"

به گفته عبدالله بابایی، خودروهای چری، لیفان، جک و گریت‌وال از جمله رقبای دنا در بازار هستند.

به همین منظور در جدول زیر عملکرد کیفی و فنی دنا با محصولات هم‌کلاس خود در بازار ایران از جمله VOLEEX C30، MVM 530، LIFAN 620، JAC J5 و JEELY EC7 مقایسه و در نهایت قیمت‌ این خودروها هم آورده شده تا بتوان تحلیل درست‌تری از این موضوع داشت.

نوع خودرو LX دنا MVM 530 LIFAN 620 JAC J5 VOLEEX C30 JEELY EC7
حجم موتور 1700 2000 1800 1500 1500 1800
قدرت موتور 114 139 131 111 104 137
کیسه هوا 2 2 2 2 2 6
صندلیها 8 حرکته برقی راننده 6 حرکته برقی شاگرد 8حرکته برقی روکش چرمی 6 حرکته راننده روکش چرمی 6حرکته دستی روکش چرمی 4 حرکته برقی روکش چرمی 8حرکته برقی راننده روکش چرمی
Gps دارد ندارد دارد ندارد ندارد ندارد
سیستم مالتی مدیا دارد ندارد دارد ندارد ندارد دارد
فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی دارد دارد دارد ندارد دارد دارد
هشدار دهنده موانع عقب تصویری دارد ندارد دارد ندارد ندارد ندارد
کروز کنترل دارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
شیشه‌های سولار دارد ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
کولر اتوماتیک دارد دارد ندارد دارد دارد دارد
آینه تاشو اتوماتیک و راهنمادار دارد دارد ندارد دارد دارد ندارد
گیربکس دستی 5 دنده دستی 5 دنده دستی 5 دنده دستی 5 دنده دستی 5 دنده دستی 5 دنده
شتاب صفر تا صد (ثانیه) 12 11 9 12.5 11.3 10.5
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر در 100 کیلومتر) 7.88 8.7 7.8 6.6 6.8 7.2
سیستم ترمز ABS - EBD ABS - EBD ABS - EBD ABS - EBD ABS - EBD ABS - EBD
وزن 1277 1290 1155 1315 1145 1280
قیمت میلیون تومان (شرکتی) 48 (پیشنهادی) 42.15 44.3 47.5 51 69.8

با این اوصاف به نظر شما دنا چند می‌ارزد؟!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۲۵

واقعا توي اين مقايسه اکثر اپشنهاي دنا بيشتره ولي با توجه به توليد داخل بودن اين خودرو قيمت 45 خوبه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۳۳

حداکثر 40 تومن

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۳۹

با سلام به نظر من 47 ميليون مي ارزه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۴۰

همون 42 بيشتر نمي ارزد

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۴۱

30 ميليون

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۴۲

قيمت شوراي رقابت اگر واقعاَ کارشناسي است ،ايران خودرو بايد بپذيرد.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۴۷

قيمت دنابا توجه مشخصات اعلامي ايران خودرونهايت 40ميليون ميباشد. واقعا شوراي رقابت به ايران خودرو لطف كرده که 42 اعلام کرده

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۵۰

ببخشيد کي گفته ام وي ام 530 امکاناتي نظير آينه تاشو اتوماتيک راهنما دار و صندلي 8 حرکته برقي داره ؟

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۵۲

25 ميليون تازه اگه اينايي که گفته واقعا داشته باشه و اصلا اگه داشته باشه کار کنه با ارفاق 25 بيشتر نمي ارزه!

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۳:۵۷

ماشين دنده اي کروزکنترل نميخواد برادر من :-D

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۴:۱۵

باسلام کيفيت هم مهم است اگه اين آپشنها کيفيت خوبي داشته باشن و ضمنا هماهنگ باشن از نظر رنگ و .... حتما مي ارزه ولي نکته قابل تامل اينجاست که ايران خودرو در سايت رسمي خودش حتي يک تصوير درست و حسابي هم از داخل دنا منتشر نکرده همين قضيه آدمو به شک ميندازه خوب معلومه منه مالباخته باخودم فکرميکنم چه دليلي ميتونه داشته باشه چرا من که نزديک يک ساله پولم توي حساب ايران خودو خوابيده، نميتونم از توي سايتشون ببينم آخه چي خريدم و اين همه پولو بابت چي بايد بدم

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۴:۱۷

با مقايسه و اينکه بقيه ماشينها از خارج وارد ميشه ولي اين ايرانيه پس نبايد بيشتر از 30 ميليون باشه تازه 30 ميليون بدن نصفش سودشونه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۴:۲۲

حالا شما چرا سنگ ايران خودرو رو به سينه مي‌زنيد؟!

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۵:۰۴

40 تومن

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۵:۰۶

401000000 ريال تمام بيشترم نه //////

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۵:۰۶

به نظرم 55 ميليون مي ارزه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۵:۰۸

به نظر من مفتش گرونه . کي ديگه ماشين دنده‌اي سوار ميشه......

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۵:۱۴

بايد از صنعت خودرو پشتيباني کرد. اما بررسيها نشان‌دهنده ان است که هر چه ما پشتيباني ميکنيم صنعتگران ما تقلبي‌تر ميشوند

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۵:۳۰

48.5خوبه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۵:۵۲

آپشن هاي خوبي داره ولي اگه قرار باشه قيمتش با خودروي خارجي يکي باشه ديگه توليد داخل بودن چه فرقي داره؟ قاعدتا با کسر هزينه ترانزيت و ماليات و ...... بايد خيلي خيلي ارزونتر باشه. با تشکر از ايسنا . مسئولين خودروسازي مورد نظر با شعور مردم بازي نکنن لطفا

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۵:۵۸

اين خودروهايي که دنا باهاشون مقايسه شد همه وارداتي (هر چند چيني) هستند ولي دنا اصطلاحاً توليد داخله، نه هزينه گمرک داره نه هزينه بسته‌بندي و حمل و نقل از اون سر دنيا تا اينجا و نه هزينه نگهداري و بازرسي توي گمرک و ... . تازه مصرفش که از همه اين خودروها به جز يکيشون بيشتره، قدرتش هم که از 3 تاشون کمتره، به علاوه به احتمال زياد مثل بقيه محصولات ايران خودرو يه قسمتي از تجهيزات زيباييش (مثل طراحي داخلي يا تزئينات بيرونيش) مي‌لنگه، خب چرا يه خودرويي با چنين شرايطي بايد از خودروهاي هم رده خودش گرونتر باشه؟ تازه بايد با اختلاف قابل توجه ارزون‌تر هم باشه.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۶:۰۴

قيمت 42 براي اين خودرو منطقي است !!! سنسور دنده عقب که با 70 تومن شما رو ژيان خدا بيامورز هم ميتونيد بندازيد که ديگه آپشن نيست ! ---- دوستاني هم که نق ميزنن که 1 ساله پولشون در جيب ايران خودرو خوابيد ... 1 ) پولتون نخوابيده داره کار ميکنه و سود ميده عين بنز / 2) نميخريدي برادر من ! شما هموني هستي که روز باز شدن سايت سر و کله شکوندي !

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۶:۱۵

هم دنا خودروي بديه و اين قيمتها نمي ارزه ... هم اينکه توضيحات داخل اين جدوا همشون الکي هستن ... لطفا بفرماييد که mvm 530 صندلي برقي و 8 حرکته و آيينه تاشوي راهنمادار بغل رو کجاش گذاشتن که شما توي اين جدول گذاشتين ... لطفا دقت کنيد در نشر مطالبتون من خودم mvm 530 دارم

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۶:۳۸

با اين امکانات خدايي 70 ميليون مي ارزد

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۶:۴۰

اگه بگه 29 بيشتر نمي‌ارزه احتمالا نماينده ايران خودرو اونجا نميزاره چاپ شه. پس ميگم بابا اصلا يك چيزي درست کردن که نميشه روش قيمت گذاشت!!

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۷:۱۰

مفت مي‌ارزد

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۷:۱۱

موتور ماشين که همون سمنداي اف سون شاسي که همون سمند گيربکسشم که دستيه سنروف که نداره ايربگ که راننده و سرنشين ميتونن سيستم فنر بندي که همون سمند حالا تمام آپشن ها که اضافه کردن يه چند تومان به قيمت سمند اضافه کنند

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۷:۱۴

به اميد روزي که تعرفه خودرو ازاد بشه ببينم باز کسي سوار اين دست ماشينا ميشه که با45.46 ميليون بياد اينارو بخره.والا.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۷:۳۰

منم نظرم 30 ميليون بيشتر نمي‌ارزه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۸:۳۷

خوب متوقفش کنن! مگه ما تو آرزوش نشسته بوديم؟! خودروي چيني بد هست خودروي ايراني بدتر از اون! هيچ کدومش بهتر از هم نيستن بيچاره ما مصرف‌کننده‌ها که پولمون رو بايد براي چي بديم!

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۹:۴۲

اگه اين هم قراره يه خودروي ملي مثل سمند بشه ، همون بهتر که توليد نشه.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۲۰:۰۶

اولا قيمت اون خودروهاي خارجي بالا نگه داشته مي شه که اين داخلي ها به بهانه حمايت از ساخت داخل و اشتغال و ... فروش بره، اگه قرار باشه عکس بشه که نقض غرضه! پس حتما بايد از مشابهاش کمتر باشه قيمتش. ثانيا، حقير بعد از 22 سال استفاده از توليدات ايران خودرو و سايپا (از پرايد و 405 تا 206 و پرشيا) ديگه برام محرزه که کيفيت چيزي نيست که تو محصولات اين دوتا دنبالش بگردي و اين امر سال به سال بدتر شده (آخريش: 206 سال 89 به مراتب بهتر از 206 سال 93 بود، هر دو را داشته ام).

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۲۰:۵۳

امکان نداره بيشتر 10 ميليون بيشتر واسه ايران خودرو اب بخوره

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۲۱:۲۸

39.500

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۲۱:۵۳

سلام عليكم . ماشيناي داخلي چيني مونتاژ ايران را با برچسب سايپا يا ايران خودرو با قياس ماشيناي خارجي من 10000000تومان قيمت گذاري ميکنم

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۲۲:۰۷

خخخخ چرا قيمت گمرك رو كم نكردي؟!؟

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۲۲:۲۰

آخه يکي نيست بگه اين خودراي چيني رو کي قيمت گذاري ميکنه ! مگه اون جيلي وقعا 60 تومن حلا شما مياين ماشيناتونو با اونا مقايسه ميکنيد همش بازي.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۲۲:۲۹

25ميليون

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۲۲:۵۴

اگر تويوتا بود بالاي 70 اما چون كيفيت ايران خودرو است 30

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۲۳:۴۰

هم‌قيمت سمند سورن . حدود 36 ميليون

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۲۳:۴۳

30 بيشتر نمي ارزه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۰۳:۲۵

لطفا به اين صورت مقايسه نکنيد؛ چون در خودرو کيفيت مواد بکار رفته مهم است. چون اکثر ماشينهاي خارجي باكيفيت‌تر از ماشين داخلي هستند؛ مثلا ال‌90 با پرشيا مي‌توان مقايسه کرد هر دو يک قيمت هستند در کارخانه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۰۶:۲۸

شد جريان 207 که چراغ عقب جلوشو يه تغير دادن چند ميليون بيشتر 206فروختنش. اين ماشين همون سمند ولي بايد براي تغيير ظاهرش 25 ميليون بيشتر پول بديد

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۰۸:۳۶

کاشکي نوع دوگانه سوز هم توليدميشد. اگه ميشد چي ميشد؟!

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۰۹:۱۹

سلام اگه گمرکي ماشين اينقدر گرون نبود نهايت 15ميليون مي ارزيد

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۰:۰۷

جرا برخي از کاربران ايجاد شغل براي جوانان ساير کشورها برايشان مهمتر از توليد داخل است

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۰:۱۳

از سال 90 تا93 - 120 درصد تورم بوده / کار شناسي و منصفانه نظر بديم نه احساسي

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۳:۲۱

معلومه اين مقايسه کاملا يک طرفه است. اول هرچي آپشن دنا داره رو ليست کرده بعد گفته بقيه اينو دارند يا نه. در حالي که بايد آپشن هايي که بقيه خودروها دارند را هم مي اورد و ميگفت که دنا نداره. مثل سانروف که خود ايرانخودرو حداقل 2.5 ميليون ميفروشه. انصاف هم خوب چيزيه والا.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۵:۳۰

شير تو شيره ، وقتي قيمت ماشين خارجي بدون گمركي شد اونوقت اينا هرچي خواستن بفروشن

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۱۵:۴۰

آيا اين لياقت ايرانيان است??? اين قيمت پيشنهادي حتما با وسايل چيني کم نيست?! که بعد اتحويل به مشتري…و درست کار نکردن خودرو برگرد نمايندگي بگن قطعه نداريم! .......

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۲۰:۱۵

لطفا قيمت خودروهاي چيني را بدون عوارض گمرکي بگذاريد

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۷ ۲۳:۲۲

باسلام.اين مقايسه قيمت درست نيست.اگربه شرکت چيني اجازه بدن اين خودروها روتوي ايران توليدکنه با نصف قيمت فعلي روانه بازارميشن. قيمت خودروهاي چيني رو با احتساب گمرگي و عوارض ديگه به اين حد اعلام کردن. اينها برداشته بشه بعدمقايسه کنيم.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۱۰:۵۹

جاي تاسف و تامله که زور شورا به ايران‌خودرو نمي‌رسه

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۲ ۰۰:۱۰

شورا اگه واقعاً شورايي که اسمش رو يدک مي‌کشه بود زورش مي‌رسيد اما متاسفانه شوراي حمايت ار خودروسازانه! باور کن برادر...

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۸ ۲۱:۰۳

مگه ما در انتخاب ماشين حق انتخاب داريم؟ حالا حالا ها بايد حسرت سوار شدن يک ماشين خوبو بخوريم؟ عزيزان حق دولت و ساير حقوقو در توليد خودروي ايروني مد نظر داشته باشند.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۰۸:۱۱

جاي تاسف داره که به اينم ميگن توليد. بابا جمع کنيد آبرومونو بريدين با اين کپي کردن هاتون 10 ميليون مي ارزه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۰:۱۹

دلاري حساب کنيم 8 الي 10 هزار دلار مي ارزد اگر همين امکانات با کيفيت بالا باشد مي توان تا 13 هزار دلار هم قيمت گذاشت بيشتر از آن ظلم به مشتري است تويوتا کرولا 2015 قيمتي حدود 17 هزار دلار دارد.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۱:۰۵

دنا چند مي ارزد؟؟؟ اول برادريتو ثابت کن بعد اين سوال رو بپرس. يعني اول ببين دنا اصلا مي ارزد؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۱:۱۰

120 تومن خيرش رو ببيني!!:)

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۱:۲۴

در مقايسه شما هر چيزي که دنا دارد را مورد مقايسه قرار داده ايد. مثلا چيزي مثل سانروف که يک آپشن 2 ميليون توماني است در مقايسه نيامده. در صورتي كه خيلي از خودروهاي مورد مقايسه دارند و دنا ندارد. برخي از خودروها استانداردهاي ايمني بسيار بالايي دارند که اينجا اصلا بحث نشده. يا مسئله کيفيت که مورد مهمي است و اينجا هيچ ذکري از آن نشده است. يا حتي اندازه رينگ و تاير استفاده شده که همه مدلهاي ديگر از رينگ و تاير بزرگتر که به نوع خود ارزش بيشتري دارد استفاده مي کنند. بر عکس دنا که اين رينگ و لاستيک واقعا براش کوچيک هست. و يا يک نکته خيلي مهم دنا بر روي يک پلتفرم با طراحي 1990 ساخته شده ولي بقيه خودروها بر اساس پلتفرم هاي تويوتا و ... براي سال 2008 به اين طرف هستند.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۱:۴۸

کافي است براي ارزيابي دنا اين خودرو با سورن ELX مقايسه شود تا مشخص گردد که اضافه شدن يک سيستم تصويري، دکمه روي فرمان، کروز کنترل و آينه تاشو اتوماتيک 13 ميليون اختلاف قيمت ايجاد مي کند. تازه خود ايران خودرو مدتي سورن ELX سال را مي داد که امکاناتي معادل دنا داشت و فقط 2 ميليون از سورن ELX گرانتر بود. فکر کنم چون مي خواست دنا را بفروشد ديگر فول آپشن سورن را توليد نمي کند.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۴:۵۱

اگه مسلمان هستيدگمرکي ماشينهاي چيني رواعلام کنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۵:۱۳

به فرض داشتن اين امکانات، قطعا در مدل سفارشي با قيمت بسيار بيشتر از مدل معمولي اين امکانات وجود دارد. با 48 تومان هيچ وقت اين امکانات رو رو دنا نميذارن. پس بازهم ماشين هاي مشابه خارجي با اين حدود قيمت بيشتر ارزش دارن

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۵:۱۵

اگرخودروهاي خارجي واردشوددنابه 10ميليون مي ارزد

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۵:۲۷

با توجه به اينكه در سال هاي اخير كيفيت محصولات ايران خودرو بسيار كاهش يافته و خودروي دنا نيز از امر مستثني نخواهد بود و كيفيت خدمات پس از فروش نيز بسيار پايين است و پس از جند بار مراجعه به نمايندگي نه تنها مشكل رفع نمي شود بلكه مشكلي بر مشكل قبلي افزوده مي شود لذا قيمت اين خودر نبايد بيشتر از 10 يا 11 هزار دلار باشد به عبارت ديگر حداكثر 36 يا 37 ميليون رقم خوبي است به شرطي كه كيفيت آن مناسب باشد و لازم نباشد پس از 6 ماه براي رفع مشكلات مدام به نمايندگي مراجعه كني.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۲۹ ۱۵:۵۳

در خارج اول خودرو را تست مي کنند بعد به بازار ميدهند. اما متاسفانه در ايران خودرو را با مردم تست مي کنند. من خودم مي خواهم ماشين بخرم اما از ترس کيفيت پائين و اينکه بعد از خريد بايد از اين نمايندگي به آن نمايندگي دنبال قطعه و رفع خرابي باشم ، فعلا قيد خريد خودرو را زده ام ، و با لگني که ايران خودرو در سال 89 تحويلم داده است و اعصاب برايم نگذاشته است مي سازم، شايد انشاءاله فرجي بشود.

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۰۰:۲۶

در اين كه اين مقايسه درستي نيست شكي نيست. احتمالا اين جدول رو دوستان ايران‌خودرويي درست كردن كه اون هم قابل دركه . به نظر حقير بايد يك فرصت چند ساله به خودروسازها داد تا بتونن با استاندارد جهاني تطبيق بدن و محصولات رقابتي در بازار داشته باشن و تو اين چند سال هم هر سال درصدي از تعرفه واردات خودرو كم كنند. اين به نفع همه هست حتي اونهايي كه نگران حمايت از توليد داخل هستند. حتما كه نبايد خودرو توليد كنيم. بريم رو محصولاتي كه توان توليدشو داريم سرمايه‌گذاري كنيم. اين خودرو غير از هزينه چيزي براي كشور نداره. يا اينكه خودروسازي رو بدن بخش خصوصي تعرفه واردات رو هم به حداقل برسونن بعدش نتايج خوشگلش رو ببينند

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۱۰:۱۹

بيشتر از 39 ميليون نمي ارزد آن هم با ارفاق

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۱۲:۴۵

خدااا کجا نشستي آخه!؟ يه زمان توو ايران بيوک و کاديلاک و شورلت مونتاژ مي کرديم حالا بحثمون ماشيناي درجه سه ي چيني و بُنجُل هاي ايران خودرو شده! در ضمن دوستانِ ايسنايي! دنايي که ابنجا اسمش رو آوردين گمرک مي خوره!؟ مسلماً نه، پس قيمتش رو نصف کنين! همون 48 تومنِ ايران خودرو رو بکنبن 24 که البته بازم بي نهايت زياده! خيلي بيارزه 10-12... اي کاش دولت حمايت خودش رو از خودرو اندازها (خودروسازهاي سابق!) قطع مي کرد تا بازارِ مملکت رقابتي مي شد اونوقت مي ديديم کي مي رفت سراغِ بُنجُل هاي اين از خدا بي خبرا. تا زماني كه دولت مثل مادر اين بي انصاف ها رو در آغوش گرفته صنعتِ خودروي اين مملکت هيچ و هيچ پيشرفتي نخواهد کرد و تا ابد درجا مي زنه

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۱۴:۴۹

بدون گمرکي حساب بفرماييد معلوم خواهد شد دنا بيش از 20 تا 30 ميليون در بدترين حالت نمي ارزد. لطفا با شرايط مساوي مقايسه بفرماييد

avatar
۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۲۱:۲۴

چرا خودروهاي داخلي با خودروهاي چيني مقايسه ميشود؟اگر راست ميگيد با خودروهاي کره اي و ژاپني مقايسه کنيد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۰:۴۶

يكي از خودروهايي كه در پاركينگ ايران خودرو داره خاك ميخوره همين دنا هست . علتش هم بي كيفيتي اين خودروست. به نظر من 28 ميليون مي ارزه

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۳:۲۷

بااين مقايسه اگر کيفيت بخشي صورت گرفته باشد 46 تا 47 مي ارزد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۳:۵۲

حيف پول

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۹:۳۱

چه رقابتي واقعا اين همه سرمايه ودانشکده در اختيار دارن هنوز توقع دارن دانش فني رو از اين واون بگيرن شرم آوره

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۲۳:۱۵

مسئولين ايران خودرو ميفرمايند اگر شوراي رقابت قيمت دنا رو پايين تعيين کنه قابليت رقابت با خودروهاي چيني رو ندارن. تا اونجا که ما ميدونيم پايين بودن قيمت يکي از فاکتورهاي مثبت در رقابت فروش با ساير خودروهاست. در حاليکه قوانين گمرکي به شدت به نفع خودروسازان داخليه و با وضع حق گمرک سنگين به خودروهاي وارداتي قيمت اونها رو حتي در مواردي دو يا سه برابر ميکنه صحبت از رقابت خنده‌دار به نظر ميرسه.

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۲۳:۲۷

حمايت از صنعت خودروسازي به چه قيمتي ؟ مگه کل ايران خودرو و سايپا چند تا پرسنل دارن ؟ صد هزار نفر ؟ دويست هزار نفر ؟ يک ميليون نفر ؟ بخاطر حمايت از اينها بايد 75 ميليون نفر تاوان بدن ؟ خودروي بي کيفيت با قيمت نجومي سوار بشن ؟ جان و مالشون به يغما بره که صنعت خودروسازي حمايت بشه ؟ اين چه حمايتيه ؟ صنعت خودروسازي ايران مثل کودکي ميمونه که به بهانه حمايت تو خونه حبسش کردن و نزاشتن بيرون بره مدرسه بره بزرگ بشه و رشد کنه.فقط زنده مونده و بعد اين همه سال همون کودک باقي مونده و هيچ رشدي نکرده.در حاليکه خودروسازهاي ديگه که نصف ايران خودرو عمر ندارن اين همه پيشرفت کردن و ايران خودرو هنوز داره پيکان وانت ميزنه.

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۲ ۱۴:۲۳

مقايسه خوبي نيست بايد ببرنش اونور اب اونجا روش قيمت بزنن وکيفيتشو مقايسه کنن اونجا معلوم ميشه چند ميرزه!!!!!!

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۲ ۲۰:۱۰

قيمت خودرو 40 م

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۲:۲۱

خداوكيلي با اين تفاسير 22 ميليون مناسب به نظر مي رسه. شايدم زياديه. با 48 ميتوني ال90 اتوماتيك بري. ضمناً دنا هندوانه ي در بسته هست، خدا ميدونه قراره چي از آب در بياد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۵ ۱۸:۵۴

به جاي اينکه به فکر مردم باشن يه ماشين ارزون و با کيفيت دستشون بدن نگاه ميکنن ببينن قيمت ماشيناي ديگه تو بازار چنده با توجه به اون قيمت گذاري ميکنن.

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۰۹:۳۱

سلام ممنون از گزارش مختصر و واضح و مفيدتون.

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۱:۵۷

اونوقت بفرماييد كه ماشين دنده دستى چطور بايد از كروزكنترل استفاده كنه؟؟!!!! حتى اگرم روش گذاشتن كه غير استاندارد ميشه!!!

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۱۳:۱۴

چقدر سوالت خنده داره.اصلا کروز براي دنده دستيه که مثلا رو دنده 4 و سرعت 100 گيربکسو قفل مي کنه.

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۲:۲۱

30ميليون بيشتر نمي ارزد چون خودرو چيني با گمرکي است.

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۴:۰۸

از كي تا حالا ايران خودرو به فكرمصرف كننده بوده كه ما خبر نداشتيم. شايد هم با اين كارش ميخواد قيمتو مردم تعيين كنند تا شايدنظر مردم بيشتر از قيمت خودشون باشه. والبته بعيد نيست تعدادي از اين پيشنهاد هاي بالا از طريق خود ايران خودرويي ها ارسال شده باشه

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۱۵:۱۵

ماشين فقط شورلت هاي قديمي

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۸ ۰۴:۱۰

همان چيني بهتره

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۹ ۰۰:۳۳

به جاي اينکه به فکر مردم باشن يه ماشين ارزون و با کيفيت دستشون بدن نگاه ميکنن ببينن قيمت ماشيناي ديگه تو بازار چنده با توجه به اون قيمت گذاري ميکنن.

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۹ ۰۸:۰۵

48 ميليون مي ارزد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۰۹ ۱۰:۰۰

قيمت شوراي رقابت منصفانه است

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۰ ۱۰:۵۸

همون گاريه

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۰ ۱۵:۱۳

45 ميليون

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۲ ۱۷:۱۳

اين ماشين بايد هم قيمت سورن باشد يعني همان 30 ميليون . تازه همين هم گران هست .

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۴ ۰۸:۱۱

بنظرمن هرماشيني که هنگام تصادف سرنشينانش کشته نشدندمثل ماشين علي دايي بااون سرعت غيرمجازماشين به اون ميگن قيمت جاي خوددارد

avatar
۱۳۹۳-۱۰-۱۶ ۱۵:۵۶

همين الان سمند و سورن با موتور ef7 مشتري ندارد ، واي به حال دنا با اين موتور مزخرف. ايران خودرو بايد فکري بحال موتور دنا بکند در غير اينصورت اين خودرو با شکست مواجه خواهد شد. کساني که از موتور ef7 استفاده کرده اند ميدانند که اين موتور بسيار اذيت مي کند و بسيار بد نام ميباشدو...