• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93110804550
  • خبرنگار : 71431

انفجار ساختمان مسکونی در بلوار خلیج

انفجار ساختمان مسکونی در بلوار خلیج

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی در خیابان دماوند و نیز انفجار یک واحد مسکونی در بلوار خلیج خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی در خیابان دماوند و نیز انفجار یک واحد مسکونی در بلوار خلیج خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: حادثه نخست در ساعت 22:35 شب گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه 31، 93 و 2 را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان دماوند، خیابان بخت‌آزاد اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: محل حادثه یک ساختمان 4 طبقه تک واحدی بود که هر طبقه آن حدود 60 متر مربع مساحت داشت و کانون حریق نیز واحد واقع در طبقه اول این ساختمان بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این ساختمان کاملا شعله‌ور بوده و شدت آن به حدی بود که دود و حرارت از طریق کانال کولر به پشت بام سرایت کرده و منجر به اشتعال ضایعات در بام شده بود، گفت: دو تن از ساکنان این ساختمان در میان دود و شعله‌های آتش محبوس شده بودند که یکی از آنان هنگام خروج دچار آسیب‌دیدگی شد که آتش‌نشانان این دو افراد را به عوامل اورژانس تحویل دادند.

ملکی ادامه داد: عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل در ساعت 23:49 دقیقه به عملیات خود خاتمه دادند اما با توجه به اینکه کسی در هنگام حادثه در خانه حضور نداشت، علت این حادثه از سوی آتش‌نشان در دست بررسی است.

انفجار ساختمان مسکونی در بلوار خلیج

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین با اشاره به حادثه دوم خاطرنشان کرد: در ساعت 22:44 شب گذشته حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی به آدرس بلوار خلیج، خیابان هلال‌احمر به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی عوامل دو ایستگاه 26 و 34 را به محل حادثه که یک مجتمع مسکونی 5 طبقه 24 واحدی بود اعزام کرد.

ملکی با بیان اینکه انفجار در طبقه دوم این ساختمان که یک واحد 50 متری بود رخ داد، گفت: شدت انفجار به حدی بود که موج آن سبب تخریب دیوارهای واحدهای مجاور و نیز شکسته شدن شیشه‌ها و پنجره‌های ساختمان بود و به دنبال آن نیز این واحد دچار حریق شده بود.

وی با اشاره به عملیات آتش‌نشانان برای اطفای حریق خاطرنشان کرد: عوامل آتش‌نشانی شعله‌های آتش در این واحد مسکونی را به طور کامل مهار و اطفا کرده و پس از ایمن‌سازی محل در ساعت 23:29 به عملیات خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت، درباره علت وقوع آن نیز گفت: نشت گاز شهری علت این حادثه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha