• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93111307400
  • خبرنگار : 71431

پاسخ جانشین رئیس وظیفه عمومی ناجا به سوالات مخاطبان ایسنا

جزئیات ثبت‌نام پرداخت جریمه مشمولان غایب

جزئیات ثبت‌نام پرداخت جریمه مشمولان غایب

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح جزئیات بیشتر طرح ثبت‌نام مشمولان غایب متقاضی پرداخت جریمه ریالی به جای خدمت سربازی، به سوالات و پرسش‌های مخاطبان ایسنا پاسخ داد.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح جزئیات بیشتر طرح ثبت‌نام مشمولان غایب متقاضی پرداخت جریمه ریالی به جای خدمت سربازی، به سوالات و پرسش‌های مخاطبان ایسنا پاسخ داد.

سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی »خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره جزییات فراخوان پرداخت جریمه ریالی طرح مشمولان غایب واجد شرایط به جای انجام خدمت سربازی گفت: تاکنون مبلغ این جریمه تصویب نشده اما برای سرعت‌دهی به این موضوع آمدیم و زمانی را برای پیش‌ثبت‌نام متقاضیان در نظرگرفتیم و براین اساس بنا شد تا کلیه مشمولان واجدشرایط که تا پایان سال 94، هشت سال از مدت غیبت‌شان از سربازی گذشته باشد در 15 بهمن تا 15 اسفندماه امسال به دفاتر پلیس 10+ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما اعزام به سربازی است و موضوع جریمه ریالی مشمولان راهکار دومی است که در نظر گرفته شده، گفت: اگر افراد در این بازه زمانی ثبت نام کرده اما پس از اعلام مبلغ جریمه منصرف شوند، می‌توانند انصراف خود را اعلام کنند و ما در این خصوص فراخوانی اعلام خواهیم کرد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در عین حال افزود: اما زمان فرصت دوباره برای ثبت درخواست معافیت به مشمولان غایب واجدشرایط داده نخواهد شد و تمامی متقاضیان می‌بایست ظرف بازه زمانی تعیین شده برای ساخت درخواست خود به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند.

کریمی درباره اینکه چرا مدت غیبت سربازی تا پایان سال 94 در نظر گرفته شده، گفت: این تصمیمی است که گرفته شده و در اینجا بنا نداریم درباره جزییات صحبت کنیم اما برابر این تصمیم کلیه مشمولان غایبی که تا پایان سال 94، هشت سال از غیبت‌شان گذشته باشد می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. به عنوان مثال ممکن است فردی هم‌اکنون دارای 7 سال غیبت از سربازی باشد اما چون تا پایان سال 94 سال‌های غیبتش از سربازی به هشت سال می‌رسد می‌تواند درخواست خود را ثبت کرده و پس از تصویب قطعی رقم مبلغ با پرداخت جریمه از سربازی معاف شود.

وی درباره مشمولان خارج از کشور نیز اظهار کرد: این افراد نیز می‌بایست به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و یا دفاتر حافظ منافع کشورمان مراجعه کرده و درخواست‌شان را ثبت کنند، البته راهکار دیگری نیز وجود دارد که والدینشان یا بستگان درجه یک‌شان به وکالت از این افراد برای تحت این درخواست در کشور اقدام کنند.

خبر خوش برای سرباز فراری‌ها

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه آیا سربازان فراری نیز می‌توانند با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شوند یا خیر؟ گفت: آن دسته از سربازان فراری نیز که هشت سال از تاریخ فرارشان از یگان خدمتی گذشته باشد، می‌توانند در این بازه زمانی به دفاتر پلیس 10+ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اجتماعی که برابر ماده 10 قانون وظیفه عمومی برای مشمولان غایب پیش‌بینی شده، گفت: آن دسته از افرادی که در موعد مقرر خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی نکرده باشند، غایب محسوب شده و طبق قانون محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی تا زمان تعیین تکلیف سربازی برایشان اعمال می‌شود.

اگر کسی برای ثبت‌نام جریمه ریالی مراجعه نکند...

کریمی درباره اینکه اگر کسی از پانزدهم بهمن‌ماه امسال تا پانزدهم اسفندماه امسال به دفاتر پلیس 10+ مراجعه نکرده و درخواست خود را برای پرداخت جریمه ریالی ثبت نکند، چه خواهد شد؟ به ایسنا گفت: این فرصت به هیچ عنوان قابل تمدید نیست. بنابراین تمام آن افرادی که در مهلت تعیین شده برای ثبت درخواست خود مراجعه نکرده‌اند، از نظر ما جزو افرادی هستند که می‌خواهند به سربازی بروند و در همین راستا همان محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اجتماعی نیز برایشان وجود دارد. البته باید توجه داشته باشند که از سال 94 محدودیت‌ها بیشتر اعمال شده و قابلیت کنترلی ما برای این دسته از مشمولان غایب تشدید خواهد شد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره هدف از اجرای این طرح خاطرنشان کرد: هدف ما تعیین تکلیف مشمولان غایب است و می‌خواهیم این افراد هرچه سریع‌تر مشکل غیبت سربازی خود را حل و فصل کنند.

وی درباره اینکه پیش‌بینی می‌کنیم چه تعداد مشمول واجدشرایط برای طرح پرداخت جریمه ریالی به جای خدمت سربازی به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند؟ گفت: قاعدتا تمام آن 1.5 میلیون تا 2 میلیون نفری که واجد این شرایط هستند برای ثبت درخواستشان مراجعه نمی‌کنند اما با توجه به رصدی که از مجموعه دستگاه‌های مختلف و نیز کامنت‌های مختلف خبرگزاری‌ها داشته‌ایم، به نظر ما درصد قابل توجهی از این افراد مراجعه خواهند کرد.

مشمولان غایب برای ارائه اطلاعات خود ترسی نداشته باشند

کریمی در پاسخ به اینکه برخی از مشمولان نگران ثبت درخواست خود هستند و نگرانند که ممکن است پس از ثبت تقاضای پرداخت جریمه ریالی و اعلام مبلغ مصوب امکان پرداخت رقم مصوب را نداشته باشند و از این رو در اولویت سازمان برای تشدید برخورد قرار بگیرند، به ایسنا گفت: این کار برای کل نیروهای مسلح انجام می‌شود و ما به جز چند اطلاعاتی که آن هم برای پیشبرد کار خود مشمولان نظیر وضعیت تاهل و تعداد فرزندان می‌پرسیم به اطلاعات دیگری نیاز نداریم چراکه تمامی این اطلاعات در سامانه ما موجود است، بنابراین ترس این افراد بیهوده است.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه کد ملی کلید تمام سامانه‌های ماست و تمام شهروندان نیز دارای کد ملی هستند، گفت: همین که ما می‌دانیم چه تعداد مشمول غایب در کشور وجود دارد، یعنی به اطلاعات این افراد دسترسی داریم بنابراین طرح چنین مواردی شبیه به شایعه است و صحت ندارد.

بعضی افراد پس از مراجعه نیازی به پرداخت جریمه ندارند، خود به خود مشمول معافیت می‌شوند

وی ادامه داد: ما شرایط فرد مشمول را رسیدگی می‌کنیم و اتفاقا گاهی دیده شده فرد با ترس اینکه ممکن است به سربازی اعزام شود نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود اقدام نکند، اما زمانی که به ما مراجعه و درخواست و شرایطش مورد بررسی قرار می‌گیرد، مشخص می‌شود که دارای یکسری شرایط است که براساس آن امکان معافیتش وجود دارد. به عنوان مثال اگر فردی دارای فرزند معمول باشد، می‌تواند مراجعه کرده و معافیتش را بگیرد اما برخی از این افراد از چنین موضوعی بی‌اطلاعند و سال‌هاست که وارد غیبت شده‌اند.

کریمی درباره اینکه آیا ممکن است طرح پرداخت جریمه مشمولان در مجلس به تصویب نرسد؟ گفت: ممکن است چند تغییر جزیی در آن اعمال شود اما کلیات موضوع تصویب خواهد شد.

سردار کریمی

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره نحوه تعامل با سفارتخانه‌های خارجی به ایسنا گفت: هماهنگی با وزارت امور خارجه انجام شده و همین امروز نیز جلساتی برای هماهنگی با سفارتخانه‌ها و ابلاغ این موضوع به آنان داشتیم که ان‌شاءالله سفارتخانه‌ها و دفاتر حافظ منافع در کشورهایی که سفارتخانه نداریم به این موضوع زودتر رسیدگی خواهند کرد.

وی درباره مدارک ثبت درخواست نیز گفت: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل آخرین مدرک تحصیلی، اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان به همراه چند قطعه عکس و 10 هزار تومان وجه از متقاضیان دریافت می‌شود.

بعد از ثبت درخواست، دیگر به دفاتر پلیس 10+ و سازمان مراجعه نکنید

کریمی با بیان اینکه بعد از ثبت‌نام و ثبت درخواست مشمولان دیگر نباید به دفاتر پلیس 10+ و سازمان مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم طرح امکان ویرایش اطلاعات و نیز انصراف از درخواست را فراهم خواهیم کرد و آن را طی فراخوانی به اطلاع متقاضیان می‌رسانیم. همچنین تک تک مراحل نیز از طریق پیامک به متقاضیان ارسال خواهد شد.

22 بهمن آخرین مهلت بخشش اضافه‌خدمتان

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به آن دسته از افرادی که دارای غیبت هستند اما یا به دلیل نداشتن شرایط یا به هر دلیل دیگر نمی‌توانند با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شوند، گفت: این دسته از افراد در صورتی که تا 22 بهمن‌ماه امسال نسبت به تعیین تکلیف خدمت سربازی اقدام کنند، علاوه بر اینکه 21 ماه خدمت خواهند کرد، اضافه خدمت‌های ناشی از غیبت‌شان نیز بخشیده خواهد شد.

وی افزود: همچنین ممکن است فردی هم‌اکنون واجد شرایط پرداخت جریمه ریالی به جای خدمت سربازی باشد اما برگه اعزام به خدمتش را گرفته باشد. این دسته از افراد نیز می‌توانند در مهلت مقرر با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ درخواست خود را برای پرداخت جریمه ریالی به جای خدمت سربازی ثبت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۳:۲۵

مدت غيبت را لحاظ نکنيد مثلا مشمول 30 سال به بالا را مشمول اين طرح کنيد

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۳:۴۲

مگه خون اين افراد محترم که زحمت کشيدند فرار کردند از ما رنگين تره؟؟ اين قانونيه واسه آقازاده هاي فراري از خدمت سربازي که بزودي لغو ميشه

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۳:۵۴

خيلي ناراحت کننده بود اين خبر... حتما بايد هشت سال از مدت غيبت‌شان از سربازي گذشته باشد مثلا اگر 3 سال گذشته باشه نميشه ! يا مثلا 4 سال گذشته باشه ! يا مثلا 5 سال گذشته باشه ! مثل اينکه کلمه 8 (هشت) خيلي دل نشين بوده انتخاب شده :)) حتي هزينه‌هاي دقيق رو هم اعلام نکردن!

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۵:۱۷

مگه سال 82 که تا متولد 54 رو مفتي مفتي معاف کردن حرفي بود؟؟؟ من بدبخت فروردين 54 معاف نشدم و يکي مثل من غايب باقي موند با کلي محدوديت ... هميشه يه عده راضي و يه عده ناراضي... چرخ گردون قاعدش همينه...

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۳:۵۹

قربونت برم ايسنا جان شما که مثلا اسمت خبرگزاري دانشجويان ايرانه چرا واضح نمي خواهي يکي پاسخ بده استدلالشون چيه اوني كه کلي سال دانشجو بوده و الان بالاي 32 يا 33 سالشه چرا شامل اين طرح نميشه؟ بابا لااقل اينقد احترام برا تحصيلکرده ها قايل شيد که استدلالتون رو واضح بگيد.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۵:۱۵

واقعا درست ميگي

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۴:۰۵

دوست محترمي که نظر دادي اينجانب: 24 سال سن دارم يک برادر دارم و يک مادر (پدرم فوت کردن وقتي من کوچيک بودم...) برادرم ازدواج کرده (با کلي قست و بدبختي و مشکلات خودش... خرج خودشونو به زور در مياره) من و مادرم تنها هستيم من برم سربازي کي خرج زندگيمونو ميده؟؟؟؟ نکنه انتظار داري با يارانه خرج زندگي در نبود من تامين بشه !! دولت اگر يکخورده نگاه به امسال منه بدبخت مي کرد خيلي خوب مي شد !!!!!! تو کره زمين به غير از درد و ناراحتي چيزي نديدم... متاسفم براي موجوداتي به نام انسان...

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۴:۱۵

يادمه يه دوست خلاقکارمون هميشه به ما ميگفت نريد سربازي بالاخره يه روز که کفگير دولت بخوره ته ديگ ميان دخيل ميبندن بعدشم با سلام و صلوات معافيت ميدن دستتون. من احمق و 2 تا از دوستام حرفشو گوش نداديم نتيجه اش اين شد که از ما سه تا يکيمون توي سربازي شهيد شد ما 2 تا هم دو سال سربازي کرديم حالا اون دوست خلافمون زانتيا زير پاشه و ميره معافيشم ميگيره و ما بايد از صبح روزنامه بگيريم دنبال کار باشيم. آخه اين درسته؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۴:۴۲

آقاي مهمان شما معافيت کفالت ميگيري.چرا تا الان اقدام نکردي؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! هرچه زودتر اقدام کن.همين الان......

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۵:۲۵

عالى ، اين بهترين خبرى بود كه در اين خبرگزارى منتشر شد

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۵:۳۱

مجلس محترم که نماينده مردم هم هستند از 20 تومن کردند 30 تومن، اينجوري خرابش کردند و ناعادلانه تر شد چون حالا فقط ثروتمند ها مي تونن بخرن نه مردم عادي مثل من با 20 تومن شايد عادلانه تر بود تازه اينا خودشون 10 سال ديگه ميشن 40 ساله و خود به خود معاف مي شن ارزش نداره بري 30 تومن بدي و با کليات جريمه موافقم چون اينا ديگه سربازي نميرن که اينجوري يه پول اضافه مياد به جيب دولت و عادلانه هم هست اونائي که مي گن عادلانه نيست جواب بدن بگن با پورشه و ماشينها و منازل و فاصله طبقاتي چه مي کنند که حالا مي گن ناعادلانه هست ضمنا" دولت بدونه بايد بکنه 30 تومن چون پولدارها از قبل مثل فوتباليست ها معافي پولي گرفتند پس کساني که ميان ادم هاي متوسط و فقير مثل من هستند سپاس

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۵:۳۹

با تشکر از مسئولين که عده زيادي را از بلاتکليفي خارج کردند سالها انتظار به سر امد

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۶:۴۰

من مشمول 31 ساله هستم با 12 - 13 سال غيبت و اين طرح شامل من مي شه و ثبت نام هم مي کنم ولي چند مسئله است اگر ستاد کل به من فرصتي 1 ساله براي پرداخت داده يعني من کل سال 94 فرصت پرداخت دارم چرا اينقدر عجله دارند؟ چرا حرمت مجلس رو نگه نمي دارند؟ درسته که کميسيون تلفيق بهش راي مثبت داد و نظر اکثر نماينده ها مثبت است ولي هنوز در صحن علني مجلس که وارد نشده هنوز کل بودجه تکليفش مشخص نشده هنوز مهمترين مهمترين مهمترين مسئله يعني رقم جريمه مشخص نشده که متقاضيان بدانند توان پرداخت جريمه رو دارند يا خير ... اين همه شتاب زدگي ستاد کل رو من درک نمي کنم اگر واقعا 1 % در مورد رقم جريمه بخواهند به صورت کارشناسي عمل کنند درک اين قضيه اونقدرها هم سخت نيست که هر چه مبلغ جريمه پايين تر باشد جامعه آماري بيشتري رو در بر مي گيرد و تعداد افراد بيشتري توان پرداخت دارند و هر چه مبلغ بالاتر باشد تعداد افراد کمتري توان پرداخت خواهند داشت. بايد رقمي در نظر گرفته شود که روستايي و شهري - شاغل و بيکار و کلا فرد با هر وضعيت درامدي توان پرداخت داشته باشد

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۷:۰۴

توي قانون اومده که مبلغ توسط هيئت وزيران مصوب ميشه . حرفهايي رو که نماينده‌هاي مجلس مي‌زنند جدي نگيريد. ستاد کل و دولت آيين نامه‌اي تدوين مي‌کنند که مشمولان بتونن از اين فرصت استفاده کنند . نماينده‌ها براي خودنمايي توي حوزه‌هاي انتخابيه حرفهاي احساسي مي‌زنند.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۷:۰۶

اون موقع خانواده‌هاي پولدار هم شناسايي ميشن و يارانشون به کل قطع ميشه...

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۷:۴۹

ايسنا دمت گرم. هميشه بهترين خبراي سربازي مال خبرگزاري خوب شماس.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۸:۱۹

سلام آقايان رئيس گفته‌اند كه با توجه به استقبال مردم از اين طرح ما اقدام به فروش كرديم. مردم جاهاي بزرگ تا 50 ميليون هم راضي‌اند بدن. الان يكي از دوستان تو تهران ميگه بابام از الان حاضر كرده ولي براي كسي كه تو شهرستانه و تا حالا نتونسته سر كار بره يا از روي بدبختي سربازي نرفته با چه درامدي بياد 30 ميليوني كه كميسيون تلفيق گفته را بده .براي مشمولين غايب در تهران و شهرهاي بزرگ تا شهر ها و روستاهاي كوچك بايد تفاوت قيمت باشه تاعادلانه باشه..در ضمن به نظر من فرزندان سالهاي اول انقلاب بايد بخشيده بشن . بعد از سال 60 بايد مشمول اين طرح بشن

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۸:۵۶

دوستان چرا خودتان را اذيت مي‌کنيد. اين کارها در راستاي خلاص شدن کارت معافيت بازيکنان فوتبال است. يعني با اين کارشان انها را تبريه مي‌کنند تا با يک مبلغي معافي بگيرند . پس خودتون را به اب واتيش نزنيد لطــــــــــــفا

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۹:۱۰

سلام. من 8 سال غيبت دارم . بخدا ماندم حرف اينها درست نباشه. بخدا شک دارم. قانون هنوز تصويب نکرده .اينهادارند اجرا ميکنند.من خودم هزار تا بدبختي دارم بعد گير بيفتم بگند بايد بري سربازي.چه تضميني وجود دارد.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۲۱:۲۸

با تشکر از مسئولان که به هر نيتي در پي مشکل حل مشکل افراد زيادي هستند. در هر حال هميشه يک سري افراد مشمول يک قانون ميشن و يک سري نميشن. اميدوارم تو اين اوضاع و احوال سخت زندگي مشکل همه حل بشه. فقط يه نکته تو ثبت نام ميمونه، سردار گفته اصل مدرک تحصيلي که کسي که خدمت نرفته که اصل مدرک تحصيلي رو بهش نميدن!

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۲۲:۰۶

بابا پاشين برين خدمت. انقدر دنبال حاشيه نباشيد.به خدا هيچي نيست...کلي‌ام خاطره جمع مي‌کنيد.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۲۲:۳۰

شما لطفا عنايت فرمايين تكليف رقم جريمه و كارت قرمز كه كميسيون تلفيق گفتند مشخص كنين . چشششششششم ، ميريم ادرس و كارت ملي ميديم پيش پيش . والا سي چهل ميليون نداريم از پول رهن خونه بديم تو خيابون بخوابيم ؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۲۲:۳۴

با سلام. اقايوني که اين طرح رو تصويب کردبن اي کاش يکم منطقي‌تر به اين قضيه نگاه ميکردين. اوني که رفته درس خوندن و ليسانس گرفته و مثلا الان 4 سالم غيبت داره چرا نبايد اين طرح شامل حال ايشون نشه. بعني شما با اين کارتون دارين بي سوادي رو تبليغ مبکنين اخه اين عدالت هستش که يه پسر 27 ساله با ديپلم بتونه معاف شه ولي يه پسر 30 ساله با ليسانس نه . اين نهايت بي عدالتيه

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۲۲:۵۲

خيلي ممنون از اطلاع رساني. حالا اينده برايم روشن‌تره

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۲۳:۰۴

سفارتخانه ها و کنسولگري که ميگويند هنوز چيزي به آنها ابلاغ نشده!

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۲۳:۴۰

تروخدا يکي به من بگه نيمه دوم سال 68 و تحصيلات زير ديپلم آيا شامل حال من ميشه براي خريد؟ تو سايت نوشته 68+18=86 1394-1386=8 حالا من نميدونم اين فرمول درسته؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۱:۴۵

تكليف اونايي كه درس خوندن چي ميشه پس، يارو عللاف چرخيده الان معاف ميشه? واسه اوناييكه دارن درس مي خونن و ?? سالشونه اين قانون صدق نمي‌كنه؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۱:۴۶

ملاک محاسبه مدت غيبت چيه؟ بعد از آخرين مدرک تحصيلي يا بعد از آخرين معافيت تحصيلي. من که بعد از ديپلم دانشجوي کارشناسي شدم ولي مدرک نگرفتم و 4 سال پيش انصراف دادم اين قانون شاملم ميشه يا نه؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۱:۴۶

ملاک محاسبه مدت غيبت چيه؟ بعد از آخرين مدرک تحصيلي يا بعد از آخرين معافيت تحصيلي. من که بعد از ديپلم دانشجوي کارشناسي شدم ولي مدرک نگرفتم و 4 سال پيش انصراف دادم اين قانون شاملم ميشه يا نه؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۳:۲۳

سلام و تشکر از خبرگزاري معتبر ايسنا بابت نشر اين خبر مسئله اصلي قيمت جريمه است که مطمئنن دغدغه اصلي اين 2 میليون نفر است هيچ شکي درش نيست که مشمولين بايد جريمه بپردازند ولي چه ميزان ؟ جامعه ما توان پرداخت نقدي چه ميزان جريمه رو دارد ؟ اين وسط کسي نيست از دولت - مجلس و ستاد کل بپرسد شما از زندگي مردم با خبر نيستيد ؟ اگر با خبر نيستيد که مطمئن هستيد پس چرا يارانه 45 هزار توماني و سبد کالا به همين مردمي مي‌دهيد که درخواست 20 مليون نقد ازشون داريد ؟ اگر دولت گمان مي‌کنه که مردم در اين حد غني و پولدار هستند که توان پرداخت 20 الي 50 مليون رو دارند ديگري چه نيازي است به مردم يارانه يا سبد کالا داده شود ؟ علت مشخص است .. علت توان مالي ضعيف آحاد ملت است . اميدوارم مسئولين واقعا تصميمي منطقي بگيرند

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۸:۴۵

نکته قابل تامل اين است که هنوز آيين‌نامه‌هاي اجرايي اين طرح مشخص نشده . مثل ميزان جريمه شرايط معافيت و غيره ،همچنين هنوز اين طرح به تصويب نهايي در صحن علني مجلس و شوراي نگهبان نرسيده اونوقت سازمان نظام وظيفه گفته از 15 بهمن 93 به مدت 1ماه ثبت نام کنن!!!! عقل سليم حکم ميکنه آدم اول شرايط و آيين نامه رو اعلام بکند بعد هر کس خواست بره ثبت نام !!!! ضرب الاجل 1 ماه براي چيه؟؟ مگه اين معافيت جزء قانون بودجه 94 نيست؟ پس چرا ضرب‌الاجل 1ماه تعيين ميکنن؟؟؟ اونم با تهديد!!! خواهشا پيگيري کنين ، خواهشا(به گفته نمايندگان 2ميليون و 400هزار نفر غايب بالاي 8سال داريم که اطرافيان اين افراد مانند پدر مادر خواهر برادر همسر و....نگران اين مساله هستند يعني نگرانيه 12ميليون ايراني خواهشا اين مساله و مواردي رو که ذکر کردم رو پيگيري کنين،ما که دستمون به جايي بند نيست و صدامون به گوش کسي نميرسه لطفا پيگير باشين تشکر

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۸:۴۸

کجاي دنيا اول ثبت نام ميکنن بعد شرايط رو اعلام ميکنن؟ کجاي دنيا طرحي که براي يک سال هست رو ميگن توي 1ماه ثبت نام کنين؟ يکي جواب مارو بده واقعا مبلغ چقدره؟ آيين نامه اجرايش کجاست؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۸:۴۹

نظام وظيفه گفته توي 1ماه ثبت‌نام کنن وگرنه يعني ميخوان برن خدمت! از طرفي‌ام مبلغ رو اعلام نکردن! آخه خود شما اگه بخواين متقاضي يک چيزي باشين مگه ميشه شرايط رو ندونين بعد براي خريدش ثبت نام کنين؟ بيانو ثبت نام کنن و ببينن پول 30 40 ميليوني ندارن آنوقت نظام وظيفه باهاشون تماس ميگيره آقاجون برو خدمت!!!!!! همش رو اعصاب ملت کار نکنين. دهه فجر کام ملت رو تلخ نکنين.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۸:۵۳

خبر گزاري ايسنا عزيز ،تشکر که پيگير هستين چرا به سردار نميگين چرا يک ماه براي ثبت نام تعين شده چرا 2ماه نه؟ حداقل شرايط رو بدونيم بعد بريم ثبت نام! 1ماه؟ واقعا چرا يک ماه؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۹:۰۱

با سلام . چرا يک نفر به نظام وظيفه نميگه چرا زمانه 1ماه تعيين ميکنه؟؟ هنوز آيين نامه اجرایيشم که معلوم نشده! اونوقت ثبت نام توي يک ماه!!!! آخه ملت برن براي چه چيزي ثبت نام کنن؟؟ براي چيزي که نميدونن شرايطش چيه کي ميره ثبت نام آخه؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۹:۰۷

براي چي ميگن فقط يک ماه براي ثبت نام؟ ملت برن ثبت نام بعد شرايط خوب نباشه نخوان استفاده کنن اونوقت حرکت گاز انبري باهاشون بشه؟؟؟؟؟؟؟ اين زمانه يک ماه بوداره .

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۹:۲۱

با سلام اگه بنا به تاييدنکردن نظرات هست خوب قسمت نظرات رو حذف کنين ديگه؟ چرا نظام وظيفه ميگه فقط توي 1ماه؟ چرا 2 يا 3 ماه براي ثبت نام نباشه؟ هنوز آيين نامه هاي اجرايي(پول،شرايط،محروميت هاو.....) معلوم نشده ميخوان ثبت نام بگيرن! اونم فقط وفقط توي 1ماه!

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۹:۲۸

با سلام لطفا به اين قسمت مصاحبه بالا توجه کنين سردار: وي با بيان اينکه اولويت اول ما اعزام به سربازي است و موضوع جريمه ريالي مشمولان راهکار دومي است که در نظر گرفته شده، گفت: اگر افراد در اين بازه زماني ثبت نام کرده اما پس از اعلام مبلغ جريمه منصرف شوند، مي‌توانند انصراف خود را اعلام کنند و ما در اين خصوص فراخواني اعلام خواهيم کرد، اين يعني اگه ثبت نام کنين و پول نداشته باشين ميرين خدمت!!!!!

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۰۹:۳۲

زمان يک ماه اصلا عقلايي نيست ، مگر اينکه هدفشون شناسايي غايبين باشه براي بردن به خدمت چرا فقط و فقط يک ماه براي ثبت نام؟؟؟ حداقل ميتونست بگن تا پايان فروردين 94 ثبت نام و بعد هم رسيدگي به پرونده‌ها

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۱۰:۰۰

با سلام از شرايط اين نوع معافيت که البته هنوز قطعي نيست و از گفته هاي دکتر جعفرزاده نماينده بر مي آيد 1) پرداخت حداقل 30 ميليون جريمه 2) شرط محروميت از استخدام 3) دادن کارت معافيت رنگي!!! خوب اين شرايط مبهمه ،هنوز چيزي معلوم نيست اونوقت ثبت نام در يک ماه واقعا چه توجيهي داره؟؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۱۱:۵۸

سردار عزيز فرمودند که کامنت خيرگزاري هارو ميخونن! خيلي خوبه همه اين کامنت هاي رو که من خوندم به زمان ثبت نام در يک ماه واقعا معترض هستند! سردار عزيز 1ماه زمان نامعقولي است و البته نگران کننده (نه ميزان جريمه معلومه نه شرايط معافيت) پس خواهشا به نظر هموطنان توجه کنين و زمان ثبت نام رو به چند ماه تغير بدهيد

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۱۶:۱۸

سلام عزيزان شما چرا اينقدر شکاک هستيد ؟ جوري از توطئه صحبت مي کنيد انگار نه انگار اين طرح 2 ماه است که به صورت جدي در مجلس و صدا و سيما در حال پيگيري است من ثبت نام مي کنم ولي جوري از سربازي صبحت مي کنيد انگار مي خواهند شما رو اشد مجازات کنند ... اگر قرار نبود که ثبت نام پرداخت جريمه رو انجام بديم تا قبل از 22 بهمن دفترچه پر کنيم اون 6 ماه اضافه بخشيده مي شه و اونايي هم که ازدواج کردند تازه 3 ماه هم تخفيف مي خورند شما اون روي سکه رو هم در نظر بگيريد طي 1 ماه گذشته در مجلس يک کميته تخصصي تشکيل شده با حضور نمايندگاني از وزارت دفاع - نظام وظيفه و ستاد کل - دولت و نمايندگان مجلس براي تصوب اين طرح و مطمئنن ستاد کل از تصويب شدنش کاملا مطلع است که دست به چنين اقدامي زده مسئله فقط و فقط رقم جريمه است که بايد فرض رو بر 20 الي 50 میليون لايحه گذاشت حالا اگر نمايندگان مجلس بتونند کاري کنند و قيمت رو پايين تر بياورند به نفع آحاد ملت است اگر نشه قيمت هم از قبل مشخص بوده و اين طرح هيچ چيز مبهمي نداره پس بيهوده ترس نداشته باشيد به ياري خدا با ثبت نام بالا مردم رقم هم پايين مياد يا حق

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۱۷:۲۰

آقااين يک ماهو ول کنيد اين هشت سال غيبت يعني چي حداقل يه شرط سني بزاريد يعني کسي که درس خونده با کسي که درس نخونده يکيست؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۱۷:۵۴

دوستان عزيز شما بهتره فقط و فقط به لايحه رجوع کنيد خيلي از سوالات در لايحه است مطمئن باشيد کارت قرمز نخواهد بود و سردار نيز در همين گفتگوي بالا به صراحت عنوان کرده که محدوديت ها تا قبل از تعيين تکليف خدمت است يعني بعد از اينکه تعيين تکليف شد ديگه قرار نيست محدوديتي باشه مطمئن باشيد هيچ محدوديتي نيست جز کار دولتي ( که البته تو اين سن و سال و با اين مدرک کار دولتي به صورت خودکار منتفي است ) مسئله اصلي قيمت است که مطمئن باشيد هر چه تعداد ثبت نام بيشتر باشه رقم پايين تر که احتمال اينکه تا قبل از 15 اسفند آيين نامه بياد هم بسيار زياده

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۱۹:۴۹

خوشم مياد هيشکي جواب اين تحصيل کرده ها رو نميده .. نه ميگه نه نميشه نه ميگه اره ميشه ... خوب اين طرح 8 سال باز ميخوره به متوليدن 60 به قبل که يه دفعه خريد سربازي واسشون گذاشته شد يعني اون دسته که 1200 نداشتن بدن الان 30 تومن دارن بدن؟؟؟؟؟؟ اين رواج بي سواديه از فردا هيشکي درس نميخونه که 10 سال ديگه معاف شه شرط سني بهتر از سال غيبته ... در ضمن دوستان خوب گفتن من که خدمت نرفتم و مدرک اصل رو ندارم چجوري بيارمش؟؟؟؟؟ من اخرين مدرک تحصيلي که گرفتم ديپلمه و دانشگاه هم مدرک ندارم خوب ميرم ميگم من ديپلمم پولم دارم؟؟؟؟؟ يعني چي ميشه اونوقت من هم جزو غائبين ميشم؟؟؟؟؟؟؟ ميدونم کلا اين سوال ها نه پرسيده ميشه نه پاسخ داده ميشه

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۵ ۰۸:۰۲

با سلام خدمت خبرگزاري ايسنا با توجه به متن مصاحبه جناب سردار لازم است پرينت کامنت هاي عزيزان و نظرات اين عزيزان را براي سردار بفرستين تا ايشان بدونن که اين ضرب الاجل 1ماه براي ثبت نام موجي از نگراني (البته نگراني بحق) را ايجاد کرده است، واقعا 1ماه براي چنين طرح جامعي زمان کمي است،چرا فقط 1 ماه؟!

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۵ ۰۸:۲۹

اين فرصت ثبت نام يک ماه چه توجيهي داره واقعا؟؟؟ آقاجون چرا اينقدر زور ميگه اين نظام وظيفه؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۵ ۱۱:۲۰

جواب آقاي مهمان دوست عزيزي که در مورد آقاي مهمان نظر دادي گفتي مي تونه کفالت بگيره و همين الان اقدام کنه: ممنون از نظرت ولي آقاي مهمان برادرش کفالت گرفته قبلا که ازدواج کرده پس خودش نمي تونه کفالت بگيره ! به يک نفر بيشتر کفالت نميدن قانون هاي عجيبي داريم کلا...

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۵ ۱۱:۵۴

با سلام اين مهلت چرا يک ماهه فقط؟؟؟ اگه 2 ماه بشه آسمون به زمين مياد؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۵ ۱۱:۵۷

بابا يکي جواب مارو بده! چرا ضرب الاجل يک ماه تعين شده؟؟؟؟ علتش چیه؟؟؟ مشکوکه آقا! خوب بگن 5 ماه! هنوز که چيزي معلوم نشده فقط جريمه معلوم شده زير ديپلم 10 ميليون ، موارد ديگه چي؟ محروميتيم هست؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۵ ۲۳:۰۶

با سلام.چرا سربازان فراري با 8 سال غيبت که به گفته سردار کريمي شامل اين طرح ميشوند وقتي به پليس+10 مراجعه نمودند نميتوانند ثبت نام کنند مشکل کجاست؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۶ ۰۴:۲۶

سوال اينجانب از همه ي شما عزيزان آگاه در اين خصوص: در صورتي که پدر فوت کرده باشند برادر بزرگتر معافيت از نوع کفالت گرفته باشند و ازدواج کرده باشند (سر خونه زندگي خودشان باشند: خرج خودشم به زور ميده) برادر کوچکتر که با مادر زندگي مي کند و 25 سال سن دارد و خرج مادر و مخارج زندگي را مي پردازد آيا مي تواند معاف شود؟؟؟؟؟؟؟ تعداد فرزند: 2 پسر (فرزند بزرگتر قبلا کفالت گرفته است ولي ازدواج کرده و خرج خانواده خودشو به زور ميده...) آيا برادر کوچکتر که 25 سال سن دارد مي تواند معافيت از نوع کفالت بگيريد؟ نمي دونم چيکار کنم خدا؟ يکي کمکم کنه لطفا لازم باشه التماستون مي کنم... يکي راهنمايي کنه لطفا خيلي بزرگواري مي کنيد اگر پاسخ بديد با تشکر

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۶ ۱۹:۱۷

سلام خسته نباشيد من متولد سال 65 در دي ماه سال 86 فوق ديپلم گرفتم در پايان سال 94 غيبتم 8سال ميشود آيا ميتوانم از اين طرح استفاده کنم.شما را قسم ميدم به قرآن خدا هرچي اعتقاد داريد جواب بدين

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۱۵:۲۰

بله ميتوانيد

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۵:۳۳

آقاي "جديد"....يه جا خوندم که شامل شما هم مي شود...يعني کساني که تا پايان 94 مدت غيبتشون به 8 سال تمام مي رسه، مي تونن از مزاياي اين طرح بهره مند شوند؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۷ ۱۲:۵۲

بنظر من اونايي که زير ليسانسن اصلا اين معافي بدردشون نميخوره . نميخوان استخدام بشن که فقط بدرد پولداراي ليسانس به بالا ميخوره برن اونور اب ادامه تحصيل بدن . من 6 ساله معافم و ليسانسم پول داشتم ميرفتم .

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۷ ۱۸:۰۸

با سلام به نظر بنده زمان تعيين شده جهت ثبت نام به هيچ وجه منطقي نيست. ضمنا وقتي مبلغ و شرايط طرح هنوز به طور کامل مشخص نشده و ما نميدانيم پرداخت مبلغ نهايي براي ما امکان دارد يا خير چگونه ميتوانيم ثبت نام کنيم؟؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۰۹:۴۹

1- سال 85 در دوران دانشجويي ازدواج کردم ، همزمان پدرم بيمار و خونه نشين شد اينارو گفتم که بدونيد واسه ي فردي مثل من با خرج خونه و بيمارستان و دانشگاه ، خدمت رفتن محال بود گذران زندگي عادي براي من از خدمت سربازي سخت تر بود 2- امثال من زيادن ، ما در طي سالهاي غيبت جريمه هامون رو به دولت داديم ، از درس خوندن محروم شديم ، از کار کردن و ... من حتي براي کار در آژانس هم مشکل داشتم ، بدون پايان خدمت حتي رانندگي هم نميتونستم بکنم ، با هزار بدبختي تا الان زندگيم رو گذروندم ، قانون نانوشته ي خدمت ميگه کسي که اينهمه محروميت رو تحمل کرده جريمش رو داده و قاعدتا بايد معاف بشه 3- حتي دانشگاه مدرک تحصيلي رو بدون کارت نميده ، سردار چجوري اصل و کپيش رو براي شما بياريم؟ 4- اين جريمه براي امثال من يعني کل زندگيمون ... يعني پول يه ماشيني که باهاش کار ميکني + پول پيش خونه اي که توش زندگي ميکني + يکم طلايي که با بدبختي براي همسرت خريدي ،عادلانه نيست همه ي چيز يه نفر رو ازش بگيرين

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۲:۲۳

با سلام چرا اين قانون واسه غايبينه فقط. يعني ما که رفتيم درس خونديم غيبت نداشتيم چرا نمي تونيم از اين قانون استفاده کنيم من با 29 سال سن تازه مي خوام برم خدمت با کلي مشکلات زندگي. خواهشا اين محدوديت غيبتو بردارين.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۳:۰۱

لا اقل بگيد قسطيه يا نقدي .من يقين دارم 15درصد اين پول را نقدي دارن بدهند.شما اگه واقعا دلتون به حال ما ميسوزه لا اقل همه ما بتونيم از اين فرصت استفاده کنيم قسط بندي کنيد ممنون ميشيم

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۵:۳۲

با سلام و احترام اين قانون پرداخت هزينه براي خريد سربازي بسيار بسيار بدون فکر و بدون کارشناسي بوده زيرا اين افراد فراري از خدمت و قانون شکن مشخص نيست در اين8 سال کجا بوده اند و چه ميکرده اند و سربار جامعه بوده اند ويا بهترين آنها درحال کسب درآمد بوده اند ، حال بجاي آنکه با آنها بشدت برخورد شود دارند به آنها امتياز نيز ميدهند ولي افرادي مشابه بنده که 8سال به بالا مشغول درس خواندن در مقاطع ارشد و دکتري بوده ايم و بسياري از ما متاهل و داراي فرزند ميباشيم بايد دربهترين وضعيت بصورت امريه يا نخبگان و... ودر بدترين وضعيت بعنوان ستوان دوم در پادگانها سربازي کنيم آيا اين عدالت است؟؟؟؟؟ در ضمن با تصويب قانون فروش سربازي و کسب درآمد دولت بسياري از جوانان صحبتشان اين است که سربازي نميرويم و چند سال آينده براي خريد اقدام ميکنيم. عدالت کجاست؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۴۱

سوال من اينه که آيا اين قانون شامل حال سربازان فراري ميشه؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۰۹:۲۵

اول اينکه با کدوم کارت خدمت مدرک تحصيلي بگيريم و دوم با کدوم پول کارت خدمت بگيريم!کلي شهريه دانشگاه پرداخت کرديم و درآمدزايي داشتيم!!!

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۱۸:۱۳

اباسلام وخسته نباشيد لطفادر مورد افراد تحصيلکرده با سن بالاي 30 سال و متاهل تامل بيشتري صورت گيرد.من 31 ساله هستم و 3 ساله متاهلم وليسانسم با 6 سال غيبت با توجه به شرايط حال حاضر فردي با ديپلم ميتونه از اين قانون استفاده کنه ولي ما نمي تونيم جون موضوع اين بود که افراد بالاي 30 سال بدرد خدمت کردن نمي خورن ولي ما هم اکنون نمي تونيم از اين قانون بهرمند بشيم.با تشکر از ايسنا

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۱۸:۱۴

با سلام آيا جريمه نقدي در خصوص آن دسته از افرادي که پدرشان فوت شده و کفيل مادرشان هستن ولي بخاطر غيبت معاف نميشودهمان هرينه اعلام شده ميباشد؟

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۱۸:۵۱

سلام طرح خوبيه. اما چند سوال دارم: 1)سربازاي فراري بالاي 8 سال که براي ثبت نام مراجعه ميکنيم ميگن اين طرح براي مشمولين غايب هست و ما را ثبت نام نميکنند؟ 2) دانشگاه که بدون کارت پايان خدمت اصل مدرک تحصيلي را نميدهد پس از کجا بياريم؟ 3)قيمت خيلي بالاست. امثال من که توان مالي زيادي ندارند زيادند. لطفا مساعدت کنيد.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۲۳:۳۰

چرا افراد داراي 8 سال غيبت، معاف ميشوند؟؟؟ اينکه دو فردي که از همه نظر(اعم از سن و نيز تحصيلات ) وضعيت مشابهي دارند و هر دو نيز قادر و نيز مشتاق براي پرداخت جريمه ميباشند ولي فقط يکي از آنها تنها بدليل غيبت بيشترمعاف ميشود! اين وضعيت نشان دهنده ضعف در اين قانون ميباشد چرا که غيبت بيشتر يک مساله خوشايند نيست که موجب اعطاي پاداش گردد.

avatar
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۰:۱۷

من با 8 سال غيبت رفتم +10 ميگه شما شامل نميشي چون سنت كمه؟! من نميدونم توي حرفهاي سردار حرفي از سن زده شده؟! چرا مردم رو اذيت ميكنين؟ نميخواين معاف كنين الكي مردم رو هم سرگردون نكنين...