• دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93121106456
  • خبرنگار : 71431

پاسخ‌های کمالی به ابهامات "جریمه‌ سربازی"

پاسخ‌های کمالی به ابهامات "جریمه‌ سربازی"

استقبال بیش از 180 هزار نفر برای پرداخت جریمه سربازی، نحوه جریمه فوتبالیست‌های متخلف و سرباز فراری‌ها و پاسخ به چند ابهام و چند سوال مخاطبان ایسنا، از جمله موارد مطرح شده در گفت‌وگوی ایسنا با جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح است.

استقبال بیش از 180 هزار نفر برای پرداخت جریمه سربازی، نحوه جریمه فوتبالیست‌های متخلف و سرباز فراری‌ها و پاسخ به چند ابهام و چند سوال مخاطبان ایسنا، از جمله موارد مطرح شده در گفت‌وگوی ایسنا با جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح است.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار«انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه کسانی که بیش از هشت سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه از انجام خدمت سربازی معاف شوند، گفت: این افراد هر شغلی که داشته باشند تفاوتی ندارد. می‌توانند بازاری باشند، بیکار باشند ورزشکار باشند یا هر فعالیت دیگر. آنچه که مهم است این است که تا پایان سال 94 ، هشت سال از غیبت‌شان گذشته باشد.

تکذیب شایعه محاکمه قضایی تمام مشمولان دارای بیش از هشت سال غیبت

وی با اشاره به وضعیت پرونده فوتبالیست‌های متخلف اظهار کرد: اما درخصوص این افراد با توجه به اینکه پرونده‌شان مفتوح است، ابتدا این موضوع باید در محاکم قضایی رسیدگی شود و پس از صدور حکم می‌توانند مشمول اجرای این طرح شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به آنچه که در رسانه‌ها مطرح شد، اظهار کرد: متاسفانه در برخی از خبرها اشتباها آمده بود که تمام مشمولان دارای بیش از هشت سال غیبت باید ابتدا در محاکم قضایی محاکمه شده و سپس با پرداخت جریمه ریالی معاف شوند که تاکید می‌کنم این موضوع صحت ندارد و تنها فوتبالیست‌های متخلف پس از رسیدگی به جرم‌شان در محاکم قضایی و در صورت موافقت مرجع قضایی می‌توانند مشمول این طرح شوند چراکه آنان مرتکب جرم شده‌اند و باید مجازات شوند.

ثبت نام 180 هزار نفر برای پرداخت جریمه به جای سربازی

کمالی درباره اینکه استقبال از این طرح چقدر بوده و اینکه گفته می‌شود استقبال سردی از آن صورت گرفته، صحت دارد یا خیر؟ گفت: تاکنون استقبال خوبی از این طرح انجام شده و بیش از 180 هزار تن از مشمولان غایب دارای هشت سال غیبت و بیشتر از آن با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تا به حال روند استقبال متناسب با همان چیزی که از قبل پیش‌بینی کرده بودیم، انجام شده، خاطرنشان کرد: از نظر ما تا به حال استقبال خوب بوده و طبق برآوردهای ما انجام شده است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به پرسش‌های برخی مخاطبان ایسنا با بیان اینکه دفاتر پلیس 10+ از ثبت نام آنان سر باز زده یا کوتاهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: عمدتا اینطور نیست که این دفاتر بخواهند کارشکنی بکنند. برخی از مراجعه‌کنندگان پرونده‌شان دارای ابهام است و برخی نیز دارای نقص مدارک هستند اما به طور کلی تمام دفاتر پلیس 10+ موظف به ثبت نام این دسته از مشمولان هستند.

جریمه ریالی مشمول سرباز فراری‌ها می‌شود؟

وی درباره ابهام دیگری که پیرامون بهره‌مندی سرباز فراری‌ها از اجرای این طرح مطرح شده بود به ایسنا گفت: درخصوص سرباز فراری‌ها یعنی کسانی که بیش از هشت سال از ترک یگان خدمتی‌ شان گذشته، هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده بنابراین نمی‌توان به شکل قطعی اظهارنظر کرد اما قاعده این است که کسانی که 8 سال و بیشتر از آن از سربازی فاصله گرفته یا غیبت داشته باشند، با پرداخت جریمه ریالی معاف شوند، بنابراین نظر قطعی در این خصوص پس از بررسی‌ها انجام خواهد شد اما بهتر است این افراد نیز ثبت‌نام کنند.

کمالی همچنین درباره اینکه اگر فردی تا پایان سال 94، 7 سال و 11 ماه غیبت داشته باشد می‌تواند با پرداخت جریمه معاف شود یا خیر؟ نیز گفت: یک اصل کلی وجود دارد و آن این است که تمام کسانی که تا 29 اسفند سال 94 هشت سال و یک روز از غیبت‌شان گذشته باشد می‌توانند با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

نحوه بهره‌مندی دانشجویان منصرف از تحصیل از جریمه ریالی سربازی

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره پرسش دیگر مخاطبان ایسنا درخصوص مشمولان انصراف داده از تحصیل و مبنای محاسبه مبداء غیبت‌شان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: این موضوعات جزو جزییاتی است که دستورالعمل آن در حال تدوین است، اما قاعده و بنای ما این است که مبداء آغاز این افراد از تاریخ انصراف‌شان از تحصیل آغاز شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنم این دسته از مشمولان نیز ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اطلاعیه‌های بعدی درخصوص واریز وجه و... اعلام خواهد شد، گفت: بهتر است مشمولان واجد شرایط هرچه سریع‌تر برای ثبت‌نام و اجرای این طرح به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۱ ۱۴:۲۳

خيليا مثله من 33 ساله کارگر و مستاجر به اميد کاهش جريمه ثبت نام کرديم. خوشبحال پولداران و کساني که پارتي دارن ... هميشه توي هر کشوري تبعيض و پارتي بازي و مفاسد اقتصادي هست. مثل کشور ما

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۱ ۱۶:۴۶

ايسنا لطفا پيگيري کن تا افراد سي سال به بالا و «غايب» که چند سال غيبت کمتر دارند هم حق ثبت نام داشته باشند ...به خدا بيش از هرکس ما گرفتاريم

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۱ ۱۷:۲۸

يعني فقط 10 درصد غايب ها ثبت نام کردند! کاش مبلغ جريمه طوري بود که حداقل يه 50 درصد غايب ها مشکلشون حل مي شد اين مختص غايب هاي پول دار هست

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۱ ۱۹:۰۹

تا کي ميخايد ادامه بديداقاي کمالي، يکبار براي هميشه مشکل سربازي اجباري رو با حرفه اي کردنش حل کنيد.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۱ ۲۱:۵۳

ايشون که بيشتر به ابهامات افزودن .

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۱ ۲۱:۵۴

پس ماجراي جمع غيبت اوليه براي سرباز فراري‌ها چي بود که در سايت خود نظام وظيفه اومده؟ مسخره کرديد مردم رو. هر روز حرفتون رو عوض مي‌کنيد

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۱ ۲۲:۰۷

اين چه وضعشه هر روز براي سرباز فراريا يه چيز ميگيد . يکدفعه تکليفمونو روشن کنيد تو چند مصاحبه قبلي ميگن مشکلي نداره برن ثبت نام کنن حالا ميگن قطعي نشده بابا رو حرف خودتونم نيستيد بريم ثبت نام کنيم تا ببينيم چي ميشه؟ اين شد حرف. يه عده آدمو به خدا گرفتيد مسخره.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۱ ۲۲:۲۳

پس در واقع کساني که قبل از سال 87 يعني 86 به قبل غيبت داشتن شاملشون ميشه؟ درسته ايسنا؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۱ ۲۲:۲۶

اگه بشه از آخرين مدرک تحصيلي خيلي خوبه . چون مايي که انصراف داديم از دانشگاه بخاطر مشکلات بوده

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۰۰:۲۷

اگر قيمت منصفانه‌تر بود مطمئنن بيش از 70 % مي توانستند ثبت نام کنند ولي مطمئنن رقم به بيشتر از 300 هزار نفر نخواهد رسيد

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۰۱:۲۴

از ايسنا بخاطر پيگيري مشکلات سربازي و از همه مهمتر سربازان فراري از يگان خدمتي بي نهايت سپاسگزارم . يک خواهشي که دارم با سردار کمالي و فرماندهان نظام وظيفه و قسمت مربوط به سربازان نيروهاي مسلح در ميان بگذاريد که مانند برادر بنده متولد 1355 دارد يک فرزند و همسر وبخاطر مشکلات فروان در سال 1376 به خدمت رفته وبعد حدود13 الي 15 ماه از يگان خدمتي بخاطر فوت پدرم ومشکلات مالي فرار کرده . چرا اولا اين متولدين 1355 که حتي در ان زمان خدمت 18 ماه بوده مورد عفو قرار نميگيرند !! و ثانيا چرا اعلام نمي کنند کساني که مانند برادر بنده بين 12 ماه تا 15 ماه دقيق اطلاع ندارم خدمت انجام داده بخاطر چند ماه از بقيه خدمت مانند برادرم را اعلام کنند بخشيده شده! هيچ کسي راضي نمي شود نزديک 15 ماه از ورودي 76 خدمت کرده باشد بخاطر مشکلات مالي ومشکلات خانواده بخاطر چند ماه دوباره بر گردد به يگان خدمتي ! از دوستان زحمتکش ايسنا خواهشي که دارم اين موارد را پيگيري کنيد ممنونم

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۰۱:۴۱

يک ماهه دارم ميدوم . از دانشگاه به پليس به اضافه ده از اونجا به نظام وظيفه . آقا من هشتاد و شش برج دو دفاع کردم و نرفتم دنبال تسويه . الان تسويه‌ام نميرسه به پونزدهم . اين چه قانونيه که در نظر نگرفتن اين مشکلات رو . مدرک ليسانس بردم ميگن شما توي سيستم فوق ليسانس زده شدين . خب بابا همين رو بگيرين يه فرصت دو ماهه بدين تکميل کنيم مدارک تسويه حساب فوق ليسانس رو . به دانشگاه ميگيم يه چيزي بدين ما ببريم برا اين دفاتر . حتي موقت ميگه تا تسويه نکني نميشه . اي بابا . نوشتن مقاله از روي تز ارائ‌ه اش به سايت ها هزار و صد تا امضا يه ماهه که نميشه . دو روز ديگه هم تمومه ثبت نام . يه ماهه از هفت صبح توي صف هاي بي جوابم

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۰۲:۳۰

چرا مقياس آخرين مدرک تحصيلي واسه غيبت نباشه؟ واني که انصراف داده از رو مشکلات بوده

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۰۸:۰۹

ما دانشجوها حق نداريم معاف بشيم؟ بازم تبعيض. تحصيل کرده‌ها بايد 24 ماه خدمت کنن؟اين انصافه؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۱۱:۵۶

ايسنا جان خب يکي نبود از سردار کمالي بپرسه پس اين چيه در مورد سرباز فراري ها توي سايت خودتون زديد؟ بالاخره ما کدوم حرف شما رو باور کنيم http://vazifeh.police.ir/index.jsp?siteid=25&fkeyid=&siteid=25&pageid=4561