• دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 93121106693

فاز 12 مذاکره صادرات گاز به عراق و حاشیه خلیج فارس را ممکن کرد

فاز 12 مذاکره صادرات گاز به عراق و حاشیه خلیج فارس را ممکن کرد

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی ممکن شدن مذاکرات با عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای صادرات گاز را ناشی از وارد مدار شدن گاز فاز 12 پارس جنوبی می‌داند.

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی ممکن شدن مذاکرات با عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای صادرات گاز را ناشی از وارد مدار شدن گاز فاز 12 پارس جنوبی می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غلامرضا منوچهری مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی امروز (دوشنبه 11 اسفند) در مراسم بازخوانی درس آموخته فازهای 12 و 17 و 18 پارس جنوبی، راه‌اندازی فاز 12 را تضمین‌کننده امنیت برق کشور نیز دانست.

منوچهری با بیان این که فاز 12 امنیت برق کشور را تضمین کرد، گفت: سکوهای عظیم 12B و 12C پارس جنوبی امسال به موقع وارد مدار شدند و کمبود گاز زمستان را تامین کردند.

این مدیر نفتی در ادامه گفت، ادامه داد: یادم می آید سه سال گذشته برای خرید 10 میلیون مترمکعب گاز سفرهای متعددی به ترکمنستان داشتیم اما امسال به مدد گاز فاز 12 توانستیم مذاکرات صادرات گاز به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی با اشاره به این‌که امسال توانستیم ظرفیت تولید گاز میدان پارس جنوبی را بیش از 100 میلیون مترمکعب افزایش دهیم، دستیابی به این هدف را دستاورد عظیمی برای دولت و کشور دانست و افزود: عملیات همزمان نصب پنج سکو، راه اندازی چهار سکو، تکمیل و راه اندازی سه خط لوله دریایی حاصل کاری فراتر از انتظارمان بود.

منوچهری با اشاره به ملاقاتی که چندی پیش با یکی از کارشناسان مطرح بین المللی درباره فاز 12 داشت گفت: وی با اشاره به اعمال تحریمهای همه جانبه علیه صنعت نفت و خروج شرکتهای بین المللی نفتی از پارس جنوبی منکر راه اندازی فاز 12 پارس جنوبی بود، اما با توجه به صحبتهایی که انجام شد و واقعیتهای موجود وی گفت از نظر ما ناضران بین المللی راه اندازی فاز 12 شبیه یک معجزه است.

به گفته منوچهری، آوازه اقدام وزارت نفت در فاز 12 پارس جنوبی به خارج از مرزهای ایران رسیده است و این موضوع دوستان ما را خوشحال کرده و سبب حیرت حسودان ما شده است.

وی با تاکید بر این‌که از این پس سطح توقع وزارت نفت از شرکتهای ایرانی فراتر خواهد بود، ادامه داد: برای اجرای فاز 12 با چالشهای زیادی روبرو بوده ایم. با این حال آماده ایم تا افتخارات بیشتری را در صنعت نفت بیافرینیم.

منوچهری عامل تشخیص اولویتها، نگاه مدیریت پروژه به صورت جامع، استفاده از تجربه های شرکت، تقسیم کار منطقه ای در بخش ستادی و بخش پروژه ای و مدیریت پروژه دینامیکی را از جمله عوامل موثر در دستیابی به این مهم دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha