• شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93121609270
  • خبرنگار : 71431

ثبت نام بیش از 220 هزار نفر برای پرداخت جریمه سربازی

جزییاتی جدید از جریمه ریالی سربازی/ خبرخوش برای فراری‌ها و انصرافی‌ها

جزییاتی جدید از جریمه ریالی سربازی/ خبرخوش برای فراری‌ها و انصرافی‌ها

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح جزییات جدید از طرح جریمه ریالی مشمولان غایب به برخی از سوالات و ابهامات مخاطبان پاسخ داد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح جزییات جدید از طرح جریمه ریالی مشمولان غایب به برخی از سوالات و ابهامات مخاطبان پاسخ داد.

سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار«انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جزییاتی از آیین‌نامه جریمه ریالی مشمولان غایب بیش از 8 سال غیبت را تشریح کرد و گفت: همانطور که قبلا اطلاع‌رسانی شد، مهلت ثبت‌نام برای پرداخت جریمه ریالی برای مشمولان غایب بیش از 8 سال تا پایان امسال تمدید شده است و تاکنون بیش از 220 هزار نفر برای ثبت‌نام به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده‌اند.

وی درباره اینکه برخی از ایرانیان خارج از کشور اعلام کرده‌اند که سفارتخانه‌ها نسبت به ثبت درخواست آنها اقدام نکرده‌اند، گفت: ما از 15 بهمن‌ماه که طرح ثبت‌نام آغاز شد نامه‌ای را به وزارت امور خارجه ارسال کردیم و قاعدتا باید تاکنون به تمامی سفارتخانه‌ها رسیده باشد، اما تمدید مهلت ثبت‌نام فرصت خوبی است برای آن دسته از سفارتخانه‌هایی که هنوز مدعی هستند که چیزی به آنها ابلاغ نشده است.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه قرار بود وزارت امور خارجه از سامانه خودش برای این کار استفاده کند و با جمع‌آوری اطلاعات آنان ما هم بررسی‌هایمان را درخصوص مشمولان واجد شرایط خارج از کشور نیز آغاز کنیم، تصریح کرد: البته برابر آمار ما، اغلب مشمولان خارج از کشور نیز ازطریق وکیل یا والدینشان در داخل کشور اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

دفاتر پلیس 10+ موظف هستند تمام درخواست‌ها را ثبت کنند

کریمی درباره این پرسش مخاطبان ایسنا که اعلام کرده بودند برخی از دفاتر پلیس 10+ اقدام به ثبت‌نام آنها نمی‌کنند، اظهار کرد: وظیفه دفاتر پلیس 10+ ثبت درخواست متقاضیان است و آنان وظیفه ندارند زمان غیبت را محاسبه کرده و به متقاضی اعلام کنند که آیا مشمول این طرح می‌شود یا خیر؟ تنها چیزی که دفاتر پلیس 10+ باید در نظر بگیرند، دارا بودن تمام مدارک است.

وی درخصوص سربازان فراری و امکان بهره‌مندی آنها از جریمه ریالی نیز به ایسنا گفت: در این خصوص جلسات مختلفی با ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شده و در نهایت تصمیم بر این شد تا چنانچه تاریخ ترک یگان خدمتی هر یک از این افراد تا پایان سال 94، 8 یا بیشتر از آن شود، امکان ثبت‌نام برای این طرح را داشته باشند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره انصراف‌دهندگان از تحصیل و نحوه احتساب مدت غیبت آنان نیز گفت: آن دسته از مشمولانی که در حال تحصیل بوده و دارای معافیت تحصیلی نیز بودند، اگر به هر دلیلی اخراج شده، انصراف داده و یا تحصیل‌شان را ادامه نداده باشند، مبداء غیبت‌شان از تاریخ آخرین فارغ‌التحصیلی لحاظ خواهد شد. به عنوان مثال اگر فردی مهرماه 82 دیپلم گرفته و تا سال 85 نیز به هر دلیلی از تحصیل بازمانده باشد، مبدا غیبتش از همان سال 82 محاسبه خواهد شد. البته در این خصوص جزییات بیشتر اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مخاطبان ایسنا درباره آخرین مدرک تحصیلی و اینکه آیا امکان دارد تا فردی دارای مدرک لیسانس است با مدرک دیپلم برای جریمه ریالی ثبت‌نام کند، گفت: قریب به اکثر مدارک تحصیلی مشمولان در سامانه ما به ثبت رسیده است. بنابراین اگر فردی نیز دست به چنین کاری بزند، قطعا در مراحل راستی‌آزمایی شناسایی می‌شود و صرف ارائه مدرک مبنای ما قرار نخواهد گرفت، چراکه اطلاعات این افراد در سامانه ما به ثبت رسیده است.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: در همین خصوص علاوه بر وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت با وزارت آموزش و پرورش نیز توافقاتی داشته‌ایم تا مدارک تحصیلی متقاضیان در سامانه‌های این سازمان‌ها راستی‌آزمایی شود.

کریمی با اشاره به نگرانی برخی‌ها برای ثبت مدارکشان و این شایعه که گفته می‌شود ثبت‌نام کنندگان در صورت عدم پرداخت جریمه در شمول مقررات قرار نگرفتند و در اولویت برخورد با مشمولان غایب قرار خواهند گرفت، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد. تمامی اطلاعات مشمولان غایب در سامانه ما به ثبت رسیده و اینکه ما آخرین مدرک تحصیلی یا مدارک مربوط به وضعیت تاهل یا تعداد فرزندانشان را خواستار می‌شویم تنها برای ارائه تسهیلات فردی است؛ چراکه به ازای داشتن همسر و فرزند، درصدی از جریمه ریالی کم می‌شود. همچنین در ازای مدرک تحصیلی، درصدی به جریمه ریالی افزوده خواهد شد که البته همانطور که گفتم در تمامی این موارد راستی‌آزمایی انجام خواهد گرفت.

85 درصد ثبت‌نام کنندگان جریمه ریالی دیپلم و زیر دیپلم هستند

وی درباره تفکیک درصدی ثبت‌نام‌کنندگان برای پرداخت جریمه ریالی به جای انجام خدمت سربازی نیز اظهار کرد: درخصوص مشمولان خارج و داخل کشور آمار را جداسازی نکرده‌ایم، اما درخصوص مدرک تحصیلی این افراد می‌توان گفت که حدود 85 درصد ثبت‌نام کنندگان دیپلم و زیر دیپلم هستند.

کریمی درباره ساعت کاری دفاتر پلیس 10+ و امکان تمدید آن نیز اظهار کرد: دفاتر پلیس 10+ تا زمانی که مراجعه‌کننده داشته باشند موظف به ارائه خدمات هستند؛ چراکه آنان دفاتری خصوصی محسوب شده و تابع قوانین اداری و نظامی نیستند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره اینکه آیا امکان تمدید دوباره مهلت ثبت‌نام برای پرداخت جریمه ریالی برای خدمت سربازی وجود خواهد داشت یا خیر، اظهار کرد: این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد و ما سعی می‌کنیم که فاز اول اجرای طرح را تا آخر اسفندماه به اتمام برسانیم تا آغاز سال 94 بررسی‌ها را آغاز کرده و پس از آن دریافت مبلغ جریمه را از مشمولان واجدشرایط بگیریم.

کریمی ادامه داد: مراحل مختلف و بعدی اجرای این طرح را از طریق ارسال پیامک به متقاضیان و ثبت‌نام کنندگان اطلاع خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۳:۲۷

سردار ممنونيم

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۳:۳۱

حداقل اينقدر سربازهاي بدبخت رو اذيت نکنيد تا با کمال آرامش خدمت کنند و روانشان آسيب نبيند

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۴:۳۰

خب کسايي که کارشناسي ارشد گرفتن و هنوز سربازي نرفتن طبيعتا 2-3 سال بيشتر غيبت ندارن و نميتونن در اين طرح ثبت نام کنند

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۴:۳۱

ممنون سردار

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۴:۳۴

ديروز سردار کمالي گفتند مبداء غيبت دانشجويان انصرافي از تاريخ انصراف محاسبه ميشه، متاسفانه امروز سردار کريمي ميگن مبدا تاريخ اخرين مدرک فارغ‌التحصيليه... چرا اينقدر تغيير ميديد طرح رو...

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۹:۳۴

طبق قانون غيبت از تاريخ انصراف محاسبه ميشه

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۲۰:۳۳

اقا چرا اجحاف مي‌کنيد در حق انصرافي‌ها، از دانشگاه که انصراف دادن و مدرکي نگرفتن، معافيت تحصيليشون رو هم که قانوني بوده قبول نداريد. ميگيد مبدا غيبت سال اخذ ديپلم باشه؟ انصاف داشته باشيد....

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۱۳:۳۷

حداقل 10 دقيقه با هم بشينيد ، حرفهاتونو يکي کنيد .

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۰۸:۳۴

پليس+10 که اينطور نميگه و اجازه ثبت نام نميده!

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۴:۴۵

آقايون تو رو خدا قانون رو اصلاح کنيد. مبنا رو سن قرار بديد نه غيبت. يا حداقل براي متاهل ها زمان غيبت رو کم کنيد. الان با اين قانون يک نفري که مجرده و تحصيلات نداره يا حداکثر ديپلمه هست به قول خود آقايان با سن 27 سال به جامعه بر ميگرده ولي يکي هم مثل من با 29 سال و مدرک ليسانس و متاهل بودن نه ... انصافا کدوم از ما برگشتنش واجبتره؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۶:۵۸

سردار چرا غيبت قبل فرار و محاسبه نمي‌كنيد؟ مگه چه فرقي مي‌0كنه

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۶:۵۸

با تشکر فراوان از ايسنا که از ابتدا شروع اين طرح تا الان با پيگري و اطلاع‌رساني لحظه‌اي باعث روشن شدن خيلي از ابهامات شدند و تشکر و سپاس از سردار ابراهيم کريمي بابت زحماتشان.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۷:۲۴

محاسبه سالهاي غيبت دانشجويان انصرافي و اخراجي از مبداء تحصيل باعث افزايش مبلغ جريمه اين افراد خواهد شد؛ البته مطابق قانون بايد از زمان انصرف يا اخراج محاسبه شود و احتمالا براي حل مشکل کساني که خواهان اين هستند که از آخرين فارغ‌التحصيلي محاسبه شود شرايط خاصي را در آئين‌نامه در نظر بگيرند

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۷:۵۲

بالاخره طبق زمان انصراف هست يا اخرين فارغ التحصيلي؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۸:۵۱

طبق قانون زمان انصراف است. اگر از زمان فارغ‌التحصيلي محاسبه شود مشکل يه عده حل ميشود اما مبلغ جريمه براي عده‌اي ديگر افزايش مي‌یابد اما قانوني همان زمان انصراف هست

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۱۳:۴۰

واسه من خيلي فرق ميکنه 40 درصد جريمه بيشتر ميشه ، من با شرايطي که بود ثبت نام کردم . 40درصد بيشتر ميشه 6 ميليون تومن . اين 6 ميليون به نفع منه يا دولت ؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۷:۳۷

ضمن تشکر از ايسنا عزيز و سرداران محترم و اشخاصي که اين طرح رو مديريت و اجرا مي‌کنند تقاضا داريم چون اکثر افرادي که مشمول اين طرح مي‌شوند به علت مشکلات مالي نتوانستند به سربازي بروند مبالغ اعلام شده را به صورت اقساط يا وام تعيین کنند. مطمئنا افراد بسيار زيادي از اين طرح استفاده مي‌کنند و استقبال خيلي زيادتر مي‌شود.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۹:۰۸

سردار کريمي بسيار ممنونم که به فکر دانشجويان انصرافي و اخراجي بوديد. چون اين قشر خيلي مظلوم واقع شده بودن و عزيزاني بودن که نه نتها نتونستن درسشون رو ادامه بدن و نتونستن مدرک بگيرن بلکه نميتونستن جريمه بپردازند. با اجراي اينکار دل بسياري از اين بنده هاي خدا که آخرين فارغ التحصيليشون ديپلم پيش دانشگاهي است شاد شد و کارشون راه ميوفته. از تدبير جنابعالي و سردار کمالي و مجموعه نظام وظيفه کمال تشکر و قدرداني را داريم.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۹:۱۱

ممنون و تشکر که آخرين مدرک تحصيلي را ملاک شروع غيبت واسه دانشجويان انصرافي قرار دادين.اگه ميشه هزينشم کمتر کنيد يا قسطيش کتيد تا همه استقيال کنند.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۰۲:۰۴

سلام. لطفا از مسئولان نظام وظيفه بپرسيد آيا مشمولان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) مشمول تخفيف مي‌شوند؟(ازطرف تعدادي مشمول تحت پوشش)

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۱۲:۱۷

سردار کريمي خدا خيرت بده با ملاک قراردادن اخرين مدرک تحصيلي يه خانواده رو از استرس و بلاتکليفي نجات دادي . من و خانواده ام هميشه دعاتون ميکنيم.سردار باز هم ممنون.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۱۶:۰۰

کساني که حتي 20 سال غيبت دارن اما چند سال پيش رفتن خدمت مشکلاتي مثل قسط و زن و بچه و از همه مهمتر اختلاف سني با بقيه سربازا باعث شد فرار کنه. اگه غيبت قبل فرار محاسبه نشه بهش تعلق نمي‌گيره . تعداد اين افراد خيلي زياده که هنوز ثبت نام نکردن. تو رو خدا اين جماعت رو تعيين تکليف کنيد

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۱۶:۵۲

شما نگران نباشيد . مطابق قانون غيبت از زمان انصراف و اخراج محاسبه مي‌شود که در سايت نظام وظيفه مي‌توانيد اين مورد را ببينيد . در متن گفتگو گفته شده که جزئيات بعدا اعلام خواهد شد که احتمالا موردي ارفاقي براي دانشجوهاي انصرافي زير 8 سال در نظر بگيرند. اما براي اينکه نگراني در مورد جريمه برطرف شود خبرگزاري محترم ايسنا مي‌تواند اين موضوع را در گفت‌‌وگوهاي بعدي مطرح نمايد.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۱۹:۱۰

در سايت نظام وظيفه نوشته شده طبق آخرين مصوبه ستاد کل نيروهاي مسلح، دانشجويان انصرافي و اخراجي مدت غيبتشان طبق آخرين مدرک تحصيلي در آخرين مقطع تحصيلي که از آن فارغ التحصيل شده اند محاسبه ميشود. والسلام.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۸ ۲۱:۲۳

کاملا مشخص است که غيبت از زمان انصراف محاسبه ميشودوگر نه دانشجويان انصرافي از ابتداي انصراف داراي غيبت ميشوند که ممکن نيست قانونا مدتي بعد از انصراف و اخراج غيبت اغاز ميشود

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۲۰:۴۶

يک سوال مهم.مني که متولد 68 هستم و الان معافيت تحصيلي دارم و در مقطع کارشناسي درس ميخوانم و آخرين مدرک تحصيلي ام ديپلم است ، بايد از دانشگاه انصراف دهم تا اين طرح شامل من شود؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۲۱:۲۰

حساب نکردن غيبت قبل فراريعني مشخص نکردن تکليف کلي جوون که نه راه پس دارن نه راه پيش

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۲۱:۳۳

من يقين دارم اگه پراخت پول نقدي باشه تنها20درصد ميتونند اين پولو تهيه کنند من اگه 4ت5مرحله باشه ميتونم

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۸ ۱۷:۲۹

سردار فرموده بود جزئيات مربوط به دانشجويان انصرافي اعلام ميشود. لطفا براي اعلام جزئيات پيگيري كنيد.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۸ ۱۹:۲۳

جزئيات مربوط به انصرافي ها رو اعلام کنيد خواهشا ...

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۸ ۲۳:۳۵

کسي که از کارشناسي اخراج بشه اما فوق ديپلم بگيره؛ آخرين فارغ التحصيليش چجوري حساب ميشه؟

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۰۱:۵۶

مشمولاني که از معافيت تحصيلي برخوردار بوده اند و به هر دليلي از ادامه تحصيل باز مانده اند ،به شرط اينکه از آخرين مقطع تحصيلي که فارغ التحصيل شده اند بيش از 8 سال سپري شده باشد ميتوانند از طرح مذکور بهره مند گردند. به عنوان مثال مشمولي که در سال 84 ديپلم پيش دانشگاهي گرفته و همان سال دانشگاه قبول شده و به هر دليلي ليسانس را ادامه نداده اند ميتواند از طرح مذکور بهره مند شود. چون تعداد سالهاي غيبت بر مبناي آخرين مدرک تحصيلي است نه تاريخ اخراج يا انصراف. والسلام.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۰۸:۳۱

لطفا پيگيري کنيد پليس +10 از ثبت نام دانشجويان انصرافي و اخراجي جلوگيري مي کنن و ثبت نام نمي کنن !