• شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94021910670
  • خبرنگار : 71431

فرصت ویژه برای مشمولان غایب

واکنش کمالی به احتمال "حذف شرط سربازی برای دریافت گواهینامه"

واکنش کمالی به احتمال "حذف شرط سربازی برای دریافت گواهینامه"

واکنش به احتمال "حذف شرط تعیین تکلیف سربازی برای دریافت گواهینامه"، تشریح فرصت ویژه برای مشمولان غایب، برنامه‌ریزی برای تشدید برخورد با غایبان سربازی و پاسخ به چند پرسش مخاطبان ایسنا پیرامون جریمه ریالی سربازی از جمله محورهای گفت‌وگوی ایسنا با سردار کمالی است.

واکنش به احتمال "حذف شرط تعیین تکلیف سربازی برای دریافت گواهینامه"، تشریح فرصت ویژه برای مشمولان غایب، برنامه‌ریزی برای تشدید برخورد با غایبان سربازی و پاسخ به چند پرسش مخاطبان ایسنا پیرامون جریمه ریالی سربازی از جمله محورهای گفت‌وگوی ایسنا با سردار کمالی است.

سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به صحبت‌های یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود «احتمال حذف شریط تعیین تکلیف سربازی برای دریافت گواهینامه» وجود دارد، گفت: چنین طرحی نه تنها مطرح نیست بلکه بیان آن نیز مورد هماهنگی نبوده و کار کارشناسی شده‌ای نیست و بنا نداریم به مشمولان غایب تسهیلات جدیدی ارائه دهیم.

وی با اشاره به ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی اظهار کرد: مشمولانی که مرتکب غیبت شوند، دارای یکسری محدودیت اجتماعی نظیر ممنوعیت دریافت گواهینامه، ممنوعیت دریافت وام و هرگونه مستمری، ممنوعیت دریافت پروانه کسب، ممنوعیت خروج از کشور و استخدام در شرکت‌ها و مراکز دولتی و خصوصی، ممنوعیت ادامه تحصیل و... هستند و این شرایط هیچ تغییری نکرده و تغییری نیز نخواهد کرد.

کمالی ادامه داد: البته برای مشمولان غایب یکسری تسهیلات پیش‌بینی شده که مهم‌ترین آن همین طرح جریمه ریالی سربازی است و همانطور که بارها گفته شده است مشمولانی که بیش از هشت سال غیبت از سربازی یا فرار مداوم از سربازی داشته باشند می‌توانند با پرداخت مبالغی کارت معافیت دریافت کنند و بقیه مشمولان غایب نیز باید خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند.

تشریح فرصت ویژه برای مشمولان غایب

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به تشریح فرصت ویژه‌ای که برای مشمولان غایب فراهم شده پرداخت و گفت: آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل یا واجد شرایط پرداخت جریمه ریالی نیستند یا امکان پرداخت آن را ندارند تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند تا در صورتی که صاحب فرزند هستند به ازای هر فرزند سه ماه و در مجموع به مدت یک سال کسر خدمت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مجموع کسر خدمت‌های مربوط به فرزند جمعا نباید بیشتر از یک سال شود، گفت: این شرایط تا پایان شهریورماه برای این دسته از مشمولان غایب در نظر گرفته شده اما پس از آن تمدید نخواهد شد و آنان به سبب غیبتی که داشتند امکان بهره‌مندی هیچ گونه کسرخدمتی را نخواهند داشت.

کمالی در ادامه از برنامه‌ریزی برای تشدید برخورد با مشمولان غایب از اواسط امسال خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی در این خصوص در حال انجام است و با مراکزی مانند بانک‌ها، موسسات آموزشی و دیگر مراکز در حال رایزنی هستیم که به زودی این طرح نیز اجرا خواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در زمان تشدید برخورد چنانچه هر یک از شرکت‌ها اقدام به استفاده از مشمولان غایب به عنوان نیروی کار خود کنند برای بار اول به ازای هزینه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر از آن برای هر مشمول غایبی که به کار گرفته‌اند به ازای هزینه سالانه هر سرباز ملزم به جریمه خواهند شد.

وی در پاسخ به انتقاد برخی از مخاطبان ایسنا درخصوص اینکه چرا با سرعت کمی به بررسی درخواست جریمه ریالی مشمولان رسیدگی شده است؟ گفت: در این خصوص اجرای طرح از هفته قبل آغاز شده و طی این هفته و هفته آینده با سرعت بیشتری به درخواست‌ها رسیدگی خواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: آن دسته از متقاضیانی که پیامک تعیین تکلیف برایشان ارسال شود، پنج روز فرصت دارند به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند. پس از آن نیز باید ظرف مدت حداکثر 10 روز مبلغ جریمه را آماده کرده و به شماره حسابی که اعلام شده است واریز کنند در غیراینصورت به منزله فردی که از پرداخت جریمه منصرف شده محسوب خواهد شد و می‌بایست خدمت سربازی خود را سپری کنند.

پیش‌بینی درآمد 3000 میلیارد تومانی از اجرای طرح جریمه مشمولان غایب

کمالی درباره اینکه این زمان برای باردوم نیز قابل تمدید است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در رقم بودجه برای جریمه ریالی مشمولان غایب پیش‌بینی درآمد سه هزار میلیارد تومانی شده بود. بنابراین در حال حاضر ما منتظر هستیم تا به درخواست 288 هزار نفری که ثبت‌نام کرده‌اند به طور کامل رسیدگی شود و پس از آن درخصوص اینکه آیا این طرح برای بار دوم تمدید خواهد شد یا خیر؟، تصمیم‌گیری شده و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین در حال حاضر هیچ تاریخی برای تمدید یا فرصت دوباره به جاماندگان در نظر گرفته نشده و زمان‌هایی که در این خصوص اعلام شده، مورد تایید نیست.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به پرسش برخی از مخاطبان ایسنا درخصوص اینکه آیا امکان اعتراض به عدم تایید صلاحیت برای بهره‌مندی از طر جریمه ریالی وجود دارد یا خیر؟، گفت: آن دسته از متقاضیانی که در پیامک به آنان اعلام شده که واجد شرایط نیستند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ اعتراض خود را ثبت کرده و اگر مدارکی دال بر اینکه واجد شرایط هستند را به همراه دارند در کنار ثبت اعتراض ارائه کنند.

کمالی در پاسخ به پرسش دیگر مخاطبان درخصوص اینکه آیا امکان تجمیع سنوات فرار از سربازی یا غیبت وجود دارد یا خیر؟ نیز گفت: در این خصوص بارها گفته شده اما آن دسته از متقاضیانی که شاید به هر دلیلی از آن بی‌اطلاع هستند باید بدانند که مبنای محاسبه ما هشت سال غیبت یا هشت سال فرار مداوم از سربازی است و باید به این موضوع نیز توجه شود که این دو به هیچ وجه قابل تجمیع با یکدیگر نیستند. به عنوان مثال اگر فردی 9 سال غیبت از سربازی داشته و پس از آن به سربازی اعزام شده و در حال حاضر سه سال از تاریخ فرارش گذشته باشد، این فرد نمی‌تواند با پرداخت جریمه از سربازی معاف شود.

وی درباره متقاضیان انصرافی از دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: درخصوص ترک تحصیل و موضوع دانشجویان انصرافی آنچه که مهم است این است که این افراد می‌بایست تا پایان شهریور 93 از تحصیل انصراف داده باشند و پس از آن نیز می‌بایست تا پایان سال 94، هشت سال از اخذ آخرین مدرک تحصیلی‌شان می‌گذشت. به عنوان مثال اگر فردی هشت سال پیش مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی بوده باشد و در حال حاضر تا قبل از شهریور 93 از ادامه تحصیل انصراف داده باشد آخرین مدرک تحصیلی‌اش یعنی دیپلم برای وی محاسبه خواهد شد.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، مدرک پیش‌دانشگاهی جزو مدارک تحصیلی محسوب نشده و آخرین مدرک تحصیلی برای آنها دیپلم است.

15 درصد ثبت‌نام کنندگان جریمه سربازی واجد شرایط نیستند

کمالی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه چند درصد از ثبت‌نام کنندگان برای بهره‌مندی از طرح جریمه ریالی سربازی واجد شرایط بودند؟ گفت: برابر بررسی‌هایی که تاکنون انجام گرفته، 15 درصد از متقاضیان واجد شرایط نبودند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از کلیه مشمولان و نیز مشمولان غایب نیز خواست هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کرده و مشمولان غایب نیز از فرصتی که تا پایان شهریور امسال برایشان در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۲:۱۵

پس ديگه چرا بريم سربازي اين مشکل هم بر طرف شد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۲:۴۵

براي اين بايد بريد سربازي چون که از گواهينامه خبري نيست.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۲:۳۳

پس اين پيامک چي شد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۲:۳۶

چرا براي سربازان متاهل كه با وجود هشت سال يا بيشتر غيبت قبل از بحث جريمه ها ثبت نام كرده و در حال خدمت هستند شرايطي مانند هر فرزند سه ماه كسري را در نظر نگرفته و به آنها فقط دو ماه كسري داديد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۲:۳۸

خوب مى پرسيديد كسيكه هشت سال غيبت داره و سه سال فرار جمعا يازده سال،اين ميره سربازى جدا؟ يه چيزى ميگيد كه خيلي عجيبه،

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۲:۴۴

هيج تغيري در قوانين ايجاد نخواهد شد. زماني هم که طرح فروش خدمت غايبين مطرح شد و بعد از مدتي که ستاد کل و شخص سردار کمالي خبر را تاييد کردند مشخص شد که خبر فروش واقعيت دارد. کلا اخباري که مربوط به نظام وظيفه هست مثل گواهينامه و گذرنامه و هر چيزي که به نحوي با نظام وظيفه در ارتباط هست بايد از طرف ستاد کل مورد تاييد فرار بگيريد. مسئله مهمتر اين هست که الان خيلي از مشمولين غايب که ميخواهند سربازي خود را بخرند به دليل محروميت از دريافت گواهينامه ميخواهند خدمت خود را بخرند پس هيج وقت دريافت گواهينامه بدون کارت پايان خدمت را آزاد نمي کنند چون از نظر مالي و اقتصادي براي نظام وظيفه به صرفه نيست.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۲:۵۱

پس چي شد پيامک

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۳:۰۷

با سلام قانون پروژه هاي کسر خدمت سربازي بنياد نخبگان نيروهاي مسلح در سال 94 با اين که 2 ماه از سال گذشته ابلاغ نشده است. لطفاً پيگيري کنيد قرار است در سال 94 اين پروژه ها باشد يا نه . حداقل تکليف را مشخص کنند.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۳:۱۵

چرا يه سامانه روي سايت نظام وظيفه براي پيگيري وضعيت خريد مشمولين غايب راه اندازي نميکنند. تا اينقدر چشم انتظار يه پيامک نباشيم

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۳:۱۸

این طوری باشه ميره براي بودجه سال بعد مگه سيستم ان لاين و به روز نيست؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۳:۲۰

به سردار بگين من 31 ساله با 1 فرزند و مدرک دکتري چرا به اندازه يک سيکل قابل نيستيم تا بتونيم خدمت رو بخريم؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۳:۲۲

چرا مدرک پيش دانشگاهي جزو مدارک حساب نميشه ؟ همه جا قبول دارن و اصلا بدون داشتن پيش دانشگاهي نميشه دانشگاه رفت و ليسانس و مدارک بالاتر را گرفت ! لطفاً تجديد نظر کنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۳:۵۸

دوستان عزيز لطفا منو راهنمايي کنن من متولد 1359 هستم و زير ديپلم و حدود 15 سال در مجموع غيب دارم چقد بايد پرداخت کنم؟ لطفا دوستان عزيزي که اگاهي دارن دقيق بگن باتشکر

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۶:۱۱

دوست عزيز اگه شما زير ديپلم هستيد پس قيمت پايه براي شما از 10 ميليون شروع ميشه. اگه اشتباه نکرده باشم شما از سال 77 مشمول شديد و تا سال 85 به 8 سال غيبت رسيديد. پس از سال 85 تا به امروز شما بايد به ازاي هر سال 10 درصد اضافه تر بديد و چون شما مبلغ پايه تون 10 ميليون تومنه، سالي يک ميليون به مبلغ جريمه شما اضافه ميشه که تا سال 94 ميشه 9 ميليون. در مجموع شما بايد مبلغ 19 ميليون پرداخت کنيد. البته اگه شما متاهل و يا داراي فرزند باشيد به ازاي تاهل و هر فرزند 5 درصد از کل مبلغ (يعني 5 درصد 19 ميليون) براي شما کم ميشه...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۳:۵۹

قبل ثبت نام گفتيد غيبت و فرار جمع ميشه... الان ميگيد 8 سال مداوم... مگه هدف شما رفع مشکل جامعه و مردم نيست؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۴:۰۲

سردار يه بار خودتو جاي اون سربازي بزار كه به قول خودت نه سال غيبت داشته و الان سه سال فراري هست آيا اين قانون منصفانه هست؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۴:۰۳

كاش غيبت قبل فرارو جمع ميكردند

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۴:۱۰

يعني من با سي و هشت سال سن و پانزده سال غيبت و شش سال فرار الان ميتونم برم خدمت؟ من به درد خدمت ميخورم؟ بابا من اون دفعه هم به خاطر اختلاف سني زياد فرار كردم

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۴:۲۱

كاش ميگفتند دليل منطقي هم دارند كه چرا غيبت قبل فرارو حساب نميكنن؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۴:۲۷

كسي كه تا حالا نرفته وقتي غيبت قبل فرارو حساب نمي كنيد با اين شرايط خريد ، اگه شاملش نشه بازم نميره

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۴:۵۸

يعني جرم ما فراوي ها كه غيبت قبل فرار داريم از فوتباليست متقلب بیشتره؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۶:۰۳

بايد ارسال پيامك براي سرباز هاي در حال خدمت در اولويت باشد، يا راهكار ترخيص فوري آن ها هرچه سريعتر ابلاغ شود،

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۶:۳۹

سردار کمالي فکر کن ما پسر شما جريمه ها رو قسطي نمي کني حداقل دو ماه مهلت بده ده روز خيلي کمه به خدا حقوق هارو سرماه نمي ريزن شما توقع داري 20 ميليون يهو بريزن به حساب

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۶:۴۷

مگه قرار به تعيين تکليف نبود؟ مگه نميگفتيد کسي که دوره ضرورتش گذشته به درد خدمت نمي خوره؟ من تو اين سن چه جوري خدمت کنم با پانزده سال غيبت و چهار سال فرار

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۶:۴۹

از نظام وظيفه که هميشه با کارشناسي کار انجام ميده اين قانون بعيد بود . افراد فراري با رفتن به دادگاه بايد تاوانه فرارشونو بدن يعني چي غيبت قبل فرار محاسبه نميشه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۶:۵۱

کاش به آيين نامه گذاشتن و آينده اون جوونهايي که شما داريد دربارشون تصميم ميگيرين فکر مي کردين. بارزترينش اينه که گفتين سنوات غيبت و فرار جمع نميشه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۶:۵۶

امديد مشکلي و حل کنين مشکل اضافه کرديد يه مجموع غيبت و فرار بيست سال واجب تر بود با سنش يا يه غايب مطلق هفت سال غيبت ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۶:۵۹

من اگه جاي خبرنگار بودم به خاطر اين بي عدالتي که ميگن سنوات غيبت و فرار جمع نميشه از سردار چرايي اونم ميپرسيدم

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۶:۵۹

من در حال حاضر 39 سالمه و 2 فرزند دارم در حال خدمت ميباشم کسري خدمت براي من هم براي هر فرزند 3 ماه ميباشد. قاعدتا بايد براي من هم که بعد از سالها غيبت به خدمت رفتم و 2 فرزند دارم بايد همين کسري لحاظ شود من 4 ماه کسري رو گرفتم الان بايد برم 2 ماه ديگرش رو بگيرم؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۸:۰۹

دوست عزيز بنده هم با سي و دو سال سن و 2 فرزند در حال خدمت هستم و هر جا براي ثبت كسري چند ماهه فرزند رفتم گفتند كه هيچ دستورالعملي در اينباره وجود ندارد و خودت را خسته نكن، باز هم اميدوارم بتوني ثبت كني،

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۸:۱۲

تکليف متولدين 73 چي شد پس کسر جبهه ما چي شد پس ما تا کي بايد سر بزنيم به اين سايت :(

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۱۹:۵۸

سامانه الکترونيکي افتتاح کنيد که بتونيم واجد شرايط بودنمون را چک کنيم, ديگه خسته شديم از بس منتظر پيامک شدم

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۲۰:۰۶

اين چه عدالتيه؟ يعني مني که 4 ماه آموزشي ارتش رو به سختي تحمل کردم نميتونم بخرم چون فرارم ميشه 7 سال و 10 ماه و با 1 سال غيبت پشت سربازي جمع نميشه؟ ولي همدوره اي هام که اصلا نرفتن، با 9 سال غيبت راحت ميتونن بخرن؟ ميدونيد با اين سخت گرفتن چه بلايي سر ما مياريد؟ اوايل که ميگفتيد کسايي که اصلا نرفتن بايد حداقل آموزشي رو برن، اما الان برعکسش کرديد؟ ايسناي محترم،لطفا يه راهي جلو پامون بذار... دردمون رو به کي بگيم؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۲۰:۲۶

دولتم راه پول در آوردنو بلده

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۲۰:۲۹

"مدرک پيش‌دانشگاهي جزو مدارک تحصيلي محسوب نشده و آخرين مدرک تحصيلي براي آنها ديپلم است" اين جمله يعني چي؟ من و دوستام با پيش دانشگاهي ثبت نام کرديم يعني الان ما رد شديم؟؟؟؟؟؟ ايسنا جون هر چي مرده پيگيري کن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۲۰:۴۲

خواهشا شفاف گزارش تهيه کنين! آخه ما با پيش دانشگاهي ثبت نام کرديم تاييديه هم گرفتيم، حالا يعني چي پيش دانشگاهي حساب نيست؟؟؟ از زمان اعزام يا غيبت بايد بيش از 8 سال باشه و به ازاي هر سال مازاد 10% اضافه ميشه، الان ما تا وقتي که پيش دانشگاهي ميخونديم که مشمول نبوديم که! حالا که ميگن قبول نيست و ديپلم محسوب ميشه و ميخوان 10% اضافه بگيرن؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۲۰:۴۷

ايسنا ايسنا . لطفا از سردار بپرسين يعني ما که با پيش دانشگاهي ثبت نام کرديم حالا رد شديم؟؟؟ آخه اين چه اوضاعيه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۲۱:۰۴

الان ما که با پيش دانشگاهي ثبنت نام کرديم تکليفمون چيه؟ اگه مدرک تحصيلي نبوده چرا ثبت نام کردن ؟ ميگفتن پيش دانشگاهي قبول نيست برو ديپلم بيار!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۲۱:۲۸

لطفا يکي جواب بده، پيش دانشگاهي مدرک نيست يعني چي؟ الان تکليف ما که با پيش دانشگاهي ثبت نام کرديم چيه؟؟؟ يعني پيامک قبول نمياد؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۲۱:۳۳

سلام دوستان اونايي که پيامک اوليه رو دريافت نکردن ولي الان شامل طرح شدن و پيامک دومي واسشون اومده اطلاع رساني کنند... تورو خدا اطلاع رساني کنيد،مرسي

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۰۰:۰۷

من در مقطع كارشناسي انصراف دادم و مدرك كارداني در رشته به من دادن. الان غيبتم از سال انصراف با مدرك كارداني حساب مي شه يا طور ديگه اي هست؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۰۰:۰۹

تورو خدا سردار کار سربازاي در حين خدمت و سريعتر رسيدگي کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۰۲:۳۱

واقعاکُپ کردم نميدونم چي بگم!؟ يعني من با14سال غيبت قبل فرارو 4 سال فرارو با 37 سال سن بايد برم خدمت!!!؟ فکر نميکنيد بي عدالتي در اين طرح و در اين مورد وجود داره!!!؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۰۲:۳۵

سردار خودتون گفتيد غيبت قبل و بعد فراررو جمع ميکنيد!! تورو خدا فکري به حال ماکنيد، آخه من 9 سال غيبت قبل فرارو 5 سال فراردارم، با اين سنم اگر ميتونستم خدمت کنم که صد دور تموم کرده بودم...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۰۶:۱۲

با تشكر از ايسنا براي پيگيري مشكلات مشمولان. متأسفانه فرمايش سردار در باب كسر خدمت سه ماهه فرزند براي غايبين گنگ هست. اولا اين مقررات از اعزامي هاي چه تاريخي اجرايي ميشه ؟ صرفا اعلام تا پايان شهريور قابل استفاده است اصلا قابل اجرا نيست چرا كه همين امروز فرد غايبي اقدام به معرفي خودش كنه اعزامش ميره براي بعد از شهريور كه كسري براش قابل استفاده نيست. ثانيا كي ابلاغيه اين كسري به يگان ها ارسال ميشه ؟ دقيقا اين مقررات سال قبل هم اعلام شد اما ابتدا با مراجعه و تماس با سازمان وظيفه عمومي اعلام شد اجرا خواهد شد اما پس از مدتي گفتن ملغا شده و حتي هيچ يك از يگان ها ابلاغيه اون رو دريافت نكردن. بنده خودم مشمول غايب داراي دو فرزند هستم و اعزامي ديماه سال قبل بودم كه به جهت تصويب اين مقررات اقدام به معرفي خودم كردم و در حال انجام خدمت سربازيم. لطفا دقيق تر از سردار پيگير بشيد تا ما از اين بلاتكليفي دربيايم.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۰۸:۲۴

سلام ايسناي عزيز نظر من رو تاييد نکردين، در مورد مدرک پيش دانشگاهي، يک سوال از خودتون داشتم در مورد اين جمله در مصاحبه "مدرک پيش‌دانشگاهي جزو مدارک تحصيلي محسوب نشده و آخرين مدرک تحصيلي براي آنها ديپلم است" اين کلمه "آنها" به داشجويان انصرافي بر ميگرده؟ چون صحبت سردار در مورد اونا بود يا به کل افراد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۰۸:۴۱

ايسناي عزيز خواهشا مصاحبه رو دقيق و شفاف نشر بدين يعني چي مدرک پيش دانشگاهي مدرک تحصيلي نيست؟؟ پس چيه؟ برگ چغندر؟؟پيش دانشگاهي نباشه که دانشگاه راه نميدن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۰۹:۵۴

من متولد 1355 هستم سال 91 به خدمت رفتم اون موقع پسرم هفده ساله بود و به خاطر اختلاف سني نتونستم ادامه بدم لطفا تکليف ما رو هم مشخص کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۰:۰۰

باعر ض سلام. من تاريخ ترک تحصيلم سال75 و متولد 60 هستم. سال81 يکبار فرار کردم اما سال 83 رفتم خدمت و همان سال 83 مجددا فرار کردم. ميخواستم ببينم سال ترک خدمت من محاسبه ميشه يا سال مشموليتم. با تشکر

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۱:۰۱

لطفا بفرماييد ملاک سال ترک تحصيل هست يا ترک خدمت. من متولد 60 سال 75 ترک تحصيل کردم سال 83 ترک خدمت کرده ام چگونه محاسبه ميشود

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۱:۲۱

گفتيد 3000 ميليارد ياد خدمات دولت دکتر احمدي‌نژاد افتاديم؛ يادش بخير!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۱:۳۱

هنوز اسمس واسه من نيومده من ليسانسم. خدايا کي مياد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۱:۵۲

خبرنگار محترم جان پدرومادرت فقط از سردار بپرسيد هدف اصلى اين طرح چى بود، مگه تعيين تكليف نبود مگه نگفتن كسانيكه سن وسال بالاترى دارند و روحيه بقيه سربازان رو خراب ميكنن بيان جريمه بدن و نرن،حالا طرف با چهل سال سن چون از فرارش پنج سال ميگذره نميتونه جريمه بده معاف بشه،انصافا سردار يه چيزى گفتيد خودتون نمی تونید اصلاح كنيد و بگيد غيبت و فرار جمع ميشه،

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۱:۵۸

چرا اطلاع‌رسانى با عمل ايقدر فرق داره، هنوز هيچكس انگار پيامك دريافت نكرده، نميشه ايسنا زحمت بكنيد بريد پليس بعلاوه ده با يكى از افرادى كه پيامك دريافت كرده مصاحبه كنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۳

اگه يادتون باشه گفتيد ميخوايد تكليف اين جوونهاي غايب رو مشخص كنيم دستتون درد نكنه ديگه بريد استراحت كنيد ، من با كلي غيبت و فرار زير هشت سال تكليفم معلومه بازم بايد فراري باشم آقايون كارشناس

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۷

سلام ميخواستم از ايسنا خواهش کنم پيگير مطلبي که سردار گفتن امکاني به سايت نظام وظيفه اضافه خواهند کرد . کساني که پيگير خريد خدمت هستند در صورتي که به هر شکل خط موبايلشان در دسترس نبوده که پيامکي براي انها برود باشد زمان راه‌اندازي اين امکان را جويا شوند.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۴:۱۱

سلام. مگه هدف تعيين تکليف مشمولان غايب سن بالا که به گفته خودتون کارايي لازم ندارن نبود . افراد بالاي 30 ساله ولي غيبت کمتر از هشت سال دارن چيکار کنن؟! کارايي به سن است طبق گفته خودتون

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۴:۴۸

طرف ميگه چهل سالمه بچم هفده سالشه چون از فرارش هشت سال نميگذره شاملش نميشه اي بابا

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۶:۴۱

مسئولين بايد بگن کساني که بيش از 27 سال دارند در صورت تمايل اقدام کنند براي خريد من نميدونم اين 8 سال از کجا در اومده! اميدوارم اين اتفاق بيفته و همه جوونا که در اين مورد مشکلي دارند مشکلشون حل بشه بايد راه را باز کنند براي ازدواج جوونا

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۹:۰۳

خواهشن يه سامانه الکترونيکي راه بندازيد تکليف خودمونو بدونيم. به خدا مرديم از استرس و چشم انتظاري يه پيامک

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۱۹:۵۹

اول گفتند براي متاهلان کسري خدمت ميدهد 3 ماه اما الان ميگويد لغو شده. گفتند به فکر سربازان متاهل هستند اما انگار یک ذره هم نيستند!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۲۲:۰۳

خودشون گفتند غيبت و فرار جمع ميشه... اصلا سيستم هم بر همين حساب ثبت نام ما رو پس نزد... ولي چرا حالا حرفشون رو عوض کردن... متن مصاحبه هاشون موجوده... خواهشا راهنماييمون بکنيد...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۲۲:۵۸

لطفا به دليل کند بودن طرح پيامکي رابرداريد.وبگوييد افراد با مراجعه به پليس+10 از شامل شدن طرح براي خود مطلع شود

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۰ ۲۳:۳۹

دوستان سوال کردن که کسي بوده که پيامک اول رو نگرفته باشه ولي پيامک دوم براش اومده باشه؟:جواب مثبته . براي من فقط پيامک دوم اومد و 7 روز وقت داده . در ضمن کارشناسي ارشد هستم

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۰۱:۰۱

براي من پيامك اومد با مدرك كارداني و 9 سال غيبت تا پيامك براتون نياد شناسه پرداخت باز نميشه چون هر نفر يك شناسه پرداخت داره

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۲:۰۳

مبلغش چقدر شد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۰۱:۰۳

سردار خيلي ها ميرن دانشگاه از طريق اون گواهينامه رانندگي رو ميگيرن و بعدش هم به خدمت سربازي نميرن. جلوي اين روش فرار از خدمت رو كه ديگه نميشه گرفت.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۱:۱۹

با اين همه محروميت اجتماعي که براي غايبين و فراريها گذاشتين باز هم نميرن خدمت! غايبين بالاي 8 سال فقط 2 ميليون هستن اگه بخوان کل غايب هارو اعلام کنن صحبت از 10 تا 15 ميليون غايب ميشه! مشکل از کجاست؟ از خود نظام وظيفه و بي هدف بودن خدمت نيست؟ مشکل از بي ادبي برخي کارکنان محل خدمت نيست؟ مشکل از بيگاري کشيدن توي دوره خدمت نيست؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۱:۳۷

دوستاني که براشون پيامک اومده صبح زود بوده؟لطفا بگيد! چشمامون کور شد اينقدر برگشتيم صفحه گوشي رو نگاه کرديم!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۳:۱۳

چرا حرفشون رو عوض کردند؟ خودشون گفته بودند مجموع غيبت و فرار... الان ميگن فرار مداوم... ما رو حساب حرف شما رفتيم خواستگاري و ... الان اگه زندگيم بهم بخوره کي جوابگو هستش؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۱:۲۹

بيکار بودي رفتي خواستگاري؟ خب ميذاشتي تکليفت روشن بشه بعد. هنوز نميدوني در چه کشوري داري زندگي ميکني؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۴:۳۷

اقا امير ميشه بفرماييد مبلغ و استان خودتون يکم بيشتر توضيح بديد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۷:۲۸

براي من پيامک ساعت 6 صبح امد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۲:۰۰

سلام شما مدرك تحصيليتون چي بوده

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۵:۰۰

سه شنبه تموم شد اس نيومد.زير ديپلم آذربايجان شرقي (ايسنا ديگه کاري برا ما نميکنه)

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۷:۴۸

سردار جان شما گفتيد هر كسيكه هشت سال احتياط رو پشت سر گذاشته، حالا يه نفر در مجموع فرار و غيبت هشت سال احتياط رو تمام كرده، تازه غايبان حتى يك روز طعم خدمت رو نچشيدن، فراري ها كه اموزش رو هم ديدن پس الان بجاي اينكه طرف غايبان باشيد بايد طرف فرارى ها باشيد كه چند ماه خدمت كردن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۱۸:۱۲

بايد سربازي رو براي همه خريدني کنن شايد يکي نتونه بره سربازي

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۲۲:۰۵

سلام سردارجان خواهشا جلو گواهينامه بدون پايان خدمت رو آزاد کنين. با تشکر

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۲۳:۴۲

خواهشا پيگيري کنيد چرا برخي از اعزامي هاي برج 4 اجبارا اعزامشان به برج 6 موکول شده بنده اعزام برج 2 بودم بدليل پذيرش امريه درخواست تمديد زدم پس از بررسي 1 هفته اي موافقت شد حال بعد از گذشت 1 ماه از موافقت، اس ام اسي دريافت کرده ام که اعزامم به برج 6 موکول شده و متاسفانه صحت داشت. اگر چنين ميدانستم که همان برج 2 مي رفتم اگر ظرفيت نداشتيد همان موقع بايد اعلام کنيد نه بعد از 1 ماه و طي شدن تاريخ اعزام قبلي... چرا با زندگي امثال من اينطور بازي مي شود

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۰۱:۵۵

سلام. اگه کسي پول نداشت بايد چکار کنه و واقعا شرايط نداشته باشه سربازي بره چکارکنه. ميشه چون کساني پولدارن معاف بشن ولي بعضي چون پول ندارن بايد برن سربازي. به نظرتون اين تبعيض نيست؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۱:۳۷

سلام براي سرباز فراري هم تا حالا اس اومده؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۲:۰۷

من با اين سن بالا 2 سال پيش رفتم اما واقعا نتونستم ادامه بدم... حالا با 12 سال غيبت و فرار نميتونم جريمه بدم و مشکلم حل بشه؟؟؟ واقعا يکي جواب ما رو بده...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۶:۵۰

من سه سال پيش واسه كفالت اقدام كردم ، (واسه هر معافي بايد دفترچه ارسال كرد) .. كفالت مورد تاييد قرار نگرفت ، بعد واسم نامه اعزام اومد منم نرفتم . هشت سال غيبتم دارم ، ممكنه داستان كفالتم غيبتامو باطل كنه ؟ كسي اطلاع داره ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۲۳

از نظام وظيفه شهرستان ما تماس گرفتن گفتن برات يه نامه اومده چون در طرح جريمه مشمولان غايب ثبت نام كردى بايد ببرى پادگان وضعيتت مشخص بشه، بردم فرمانده پادگان برام نوشت دژبان به مركز قضايي مراجعه كنيد مستقيما،،بايد براى روشن شدن وضعيت برم دادگاه انگار

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۷

شما فراري بوديد اگه بوديد وضعيتتون از لحاظ فرار در چه وضعيه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۴:۰۱

سلام داداش لطفا اگر رفتي دادگاه يه خبر به ما هم بده؟دژباني بازداشتت نکردن؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۸:۴۶

تکليف ما که برامون هنوز هيچ پيامکي نيومده چيه؟ تا کي بايد منتظر بمونيم

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۳:۲۶

لطفا براي اشخاصي كه پيامك مياد توضيحي راجب متن و قيمت پرداختي اعلام كنند

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۰:۱۹

من بدون غيبت و سر موقع رفتم خدمت. دو ماه اموزشي. دو ماه دوره کد. هشت ماه هم در يگان خودم خدمت کردم. و الان از زمان فرارم 7 سال ميگذره. ولي هم دوره ايه من که اصلا نرفته 8سال حساب ميشه براش. اين بي عدالتيه امثال من بايد نسبت به اونا در اولويت باشن يا حداقل برابر باشيم نه اينکه ما محروم بشيم و اونا استفاده کنن لطفا صداي ما رو برسونين

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۱:۰۷

متاسفانه اكثريت مشمولين اين طرح بلاتكليف مي باشند .در مجموع عملكرد نظام وظيفه تاكنون ضعيف بوده و باعث ايجاد نگراني هايي در خانواده مشمولين شده است.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۲:۱۷

من متولد 73 هستم متاهل و يک بچه دارم من بايد چن ماه خدمت کنم؟ جواب بدين

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۴:۲۱

زياد عجله نکنيد 2ماه براي ارسال پيامک زمان تعيين کردن برا همه پيامک مياد ولي زمان ميبره

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۵:۳۲

من 10 ماه خدمت کردم و بخاطر مشکلات شديد خانوادگي نتونستم ادامه بدم...الان 4 ساله که فراري محسوب ميشم...حدود 6 سالم غيبت قبل خدمت دارم... با اين کار جديدشون که درآوردن من مشمول اين قانون نميشم؟ مگه نميخواستيد مشکلات ما رو حل کنيد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۵:۴۳

از دوستان ديپلم کسي براش پيامک اومده؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۷:۴۴

چندين نفر رو كه من ميشناسم ديپلم دارن اس ام اس دريافت نكردن ..

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۶:۲۶

لطفا براي دوستاني كه با مدرك ديپلم ثبت نام كردن پيامك امده اطلاع رساني كنن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۶:۵۹

زير ديپلم کسي براش پيامک اومده؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۷:۳۴

من امروز به پليس +10 مراجعه کردم گفتن زير ديپلم حالا حالاها نمياد پيامکش!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۸:۳۰

يه اس ام اس با متن زير برام اومد:پرونده جريمه مشمولان غايب شما در حال رسيدگي ميباشد.نتيجه بررسي متعاقبا از طريق پيامک ارسال خواهد شد.سازمان وظيفه عمومي ناجا واسه کسي اومده؟ ديگه بعد اين همه مدت رسيدگي چي؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۹:۱۳

تو رو خدا رسيدگي کنيد وضعيت فراري ها رو...چرا دادگاهي ميکنن؟ جريمه رو بگيرن فقط چرا اذيت ميکنن...پيامکم ک نميدن 2 ماهه منتظريم از صب تا شب از استرس پير شديم بخدا...کاش هرکي ثبت نام کرده رو قبول کنن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۲۲:۴۰

تو اخبار همش مي گن كسي كه تو رشته كارشناسي بوده و انصراف داده لز ديپلم براش حساب مي كنن. خوب من كه ليسانس مي خوندم و انصراف دادم و چون به اندازه فوق ديپلم واحد پاس كرده بودم بهم فوق ديپلم دادن تكليفم چيه؟؟!!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۰۰:۰۳

جناب سردار کمالي يار شاطر باش نه بار خاطر

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۰۴:۳۲

سرداريه جوابي بدين قانع شيم چرا غيبت وفرار جمع نميشه؟اگه فراربده چرا فراريارو مشمول طرح کردين,اگه ميخواين مشکل حل کنين اين گفته هاي ماروهم ي فکري بهش بکنين.بخداماهم کم مشکل نداريم.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۰۴:۴۱

يه کمکي بکنين غيبت وبا فرار جمع کنن,مشکل خيليا حل ميشه.مخصوصا متاهلايي مثل من که بچه هم دارن.منتظر خبراي خوش ميمونيم.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۱۱:۴۵

با عرض سلام خدمت سردار کمالي من متولد سال 55ميباشم به علت مشکلات فراوان بعد از 14 سال در آبان 93 به خدمت اعزام شدم و داراي دو فرزند هستم ديروز شما در مصاحبه با یک خبرگزاري فرموده بوديد قانون کسر خدمت 3ماه براي غايبين داراي فرزند در نيمه اول سال 93 ابلاغ گرديده و لازم الاجرا ميباشد من امروز 24 ارديبهشت 94 به يگان خود که پليس راهور ميباشد مراجعه کردم و درخواست سه ماه کسري دادم ولي آنها اعلام کردند که چنين مصوبه اي به ما ابلاغ نشده وبه شما همان 2ماه مانند سايرين تعلق ميگيرد خواهشمندم اگر مصوبه ابلاغ نشده دستور فرمائيد ابلاغ کنند واگر ابلاغ شده چرا ترتيب اثر نميدهند قبلا از همکاري شما سپاسگزارم.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۵ ۱۵:۱۱

پيامك امد فقط نوشته كه پرونده ى شما در حال بررسى است

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۶ ۱۱:۳۱

براى من ديروز _ روز جمعه_ پيامك اومده از نظام وظيفه كه " پرونده شما در حال رسيدگى است و نتيجه بررسى متعاقباً از طريق پيامك ارسال خواهد شد" . كسى اين پيامك رو دريافت كرده؟

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۶ ۱۴:۱۳

رانندگي چه ربطي به خدمت دارد؟ مثل اين است که بگويند شرط استفاده از عينک اين است که شما سقف خانه تان را قيرگوني کرده باشيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۷ ۱۷:۴۴

آخه فوق ديپلم که مدرک نشد, دانشجو کارشناسي اخراجيم سر خود بهم فوق ديپلم دادن. يه امکاني براي ما هم بزاريد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۰۰:۱۵

دوشنبه تموم شد اس نيومد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۰۶:۱۹

ايسنا جان، سازمان وظيفه عمومي هنوز بر كسري دو ماهه فرزند براي كليه مشمولين پافشاري ميكنه و ميگه ابلاغيه‌اي مبني بر سه ماه كسري فرزند براي غايبا نداريم! هيچ كدوم از يگانها هم اين ابلاغيه رو دريافت نكردن. لطفا و خواهشا يك پيگيري بكن. به سردار بفرماييد مصوبه بدون ابلاغيه بي فايده هستش.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۷:۳۹

با سلام امروز ساعت 5 عصر يه پيام بدستم رسيد: '''''"پرونده شما حائز شرايط لازم براي بهره مندي از طرح جريمه نمي باشد "'''''' من ليسانس هستم.سال 86 فارغ التحصيل شدم. 87 رفتم خدمت. 8 ماه خدمت و بعدش به خاطر مشکلات خانوادگي فراري شدم. از 86 تا 94 ... 9 سال ميشه. تاخيري در اعزام هم نداشتم. در خدمت هم با کسي مشکل نداشتم. پس جرا اين پيامک آماده. لطفا کمک فکري بدهيد. چه بايد کرد. اعصاب و روانم بهم ريخته... استرس پيدا کردم.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۰۳:۰۹

بچه ها امشب سه شنبه 5خرداد واسه من پيامک دوم اومد و متن اين بود که جواب درخواست شما مثبت ميباشد وطرف مدت چند روز به پليس +10 مراجعه کنيد فردا ميرم بهتون خبر ميدم

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۲۲:۳۱

سلام ميشه اطلاعات زيادي بدي مرسي

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۷ ۱۴:۱۵

اقا احمد چي شد رفتيد پليس 10 ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۶ ۲۲:۵۰

آقاي احمد لطفا مدرک تحصيلي سال تولد و ميزان غيبت و مبلغ جريمتو بگو ممنون

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۴:۲۶

آخه سردار عزيز ما که کف دستمون رو بو نکرده بوديم شما ميخاي 8 سال به بالارو شامل اين طرح کني .. و گرنه زودتر فرار ميکرديم.. آخه اين مسخره نيست.. شما بايد به تاريخ اعزام يا سن اين افراد توجه کنيين.. نه آخرين تاريخ فرار.. با اينکار چي عايدتون ميشه؟؟يعني يه مرد بالاي سي سال ميره خدمتش رو ادامه ميده.. منکه فکر نميکنم.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۳:۳۵

سلام من معاف شدم ولي در ازاي پرداخت مبلغ بيست ميليون و چهارصد هزار تومان آخه من چطور اين مبلغ رو صرف ده روز فراهم کنم . اگه اينقد پول داشتم که ميزدم به يه زخم زندگيم

avatar
۱۳۹۴-۰۴-۱۷ ۱۷:۲۷

جواب پرداخت جريمه پايان خدمت آمد 123500000 پول ندارم بريزم حساب