• شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 94022615184
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

ایران و پاکستان به دنبال انجام مبادلات 5 میلیارد دلاری

ایران و پاکستان به دنبال انجام مبادلات 5 میلیارد دلاری

ایسنا/سیستان و بلوچستان نورمحمد جدمانی، سفیر پاکستان در تهران و هیئت همراه با احمدعلی موهبتی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار در محل فرمانداری دیدار کرد.

نورمحمد جدمانی، سفیر پاکستان در تهران و هیئت همراه با احمدعلی موهبتی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار در محل فرمانداری دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، در این دیدار معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار بر روابط دوستانه و مشترکات دو کشور ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: اولین اشتراک دو کشور دین مشترک است و علاوه بر دین و فرهنگ، مشترکات زیاد دیگری نیز وجود دارد هم‌چنین در سرود ملی پاکستان نیز بیشتر کلمات، فارسی است.

وی ارتقاء روابط دو کشور را در شرایط زندگی مردم دو مرز مفید دانست و افزود: ارتقای روابط دو کشور در شرایط زندگی مردمان دو سوی مرز که تقریبا زندگی ضعیف‌تری نسبت به توسعه کل کشور دارند، هم در ایالت بلوچستان پاکستان و هم در جمهوری اسلامی ایران، می‌تواند تحولی در زندگی مردم دو سوی مرز ایجاد کند.

موهبتی انجام مبادلات تجاری با پاکستان را در حال حاضر 500 میلیون دلار عنوان و خاطر نشان کرد: این عدد برای ما قابل قبول نیست و اراده‌ها بر این است که در آینده این مبادلات به 5 میلیارد دلار برسد.

وی اظهار امیدواری کرد که انشاءالله روزی برسد که در جلسات دو کشور نگاه امنیتی برطرف شود و نگاه اقتصادی حاکم شود و در این صورت مردم دوسوی مرز می‌توانند در کاخ‌های شیشه‌ای زندگی کنند و امنیت پایدار ایجاد خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان چابهار با اشاره به فراهم بودن زمینه انجام مبادلات مرزی در بازارچه مرزی "ریمدان" نیز گفت: زیر ساخت‌ها انجام شده و امکانات مخابراتی فیبر نوری تا سه ماه آینده به این نقطه خواهد رسید که در این خصوص هم دولت پاکستان و بخش خصوصی برای اتصال به فیبر نوری به عنوان مهمترین زیرساخت ارتباطی با اروپا و آسیا استفاده نمایند.

نور محمد جدمانی، سفیر پاکستان در تهران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر چابهار، بازدیدهای انجام شده از منطقه آزاد چابهار و بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری را مفید دانست و گفت : نتایج این سفر را به مقامات عالی کشور و تجار ارائه خواهیم داد.

وی با اشاره به دیدار نخست وزیر و هیئت همراه‌اش با رهبر معظم انقلاب که فرمودند "مردم پاکستان مثل مردم ایران هستند" و همچنین سفر ریاست جمهوری به پاکستان گفت: این‌ها حاکی از روابط صمیمانه بین این دوکشور است و روابط بین دو کشور را مستحکم‌تر می‌کند.

سفیر پاکستان در تهران در خصوص امنیت مرز نیز گفت: دولت پاکستان در این خصوص جدیت بالائی دارد و در نواحی مرزی با عناصری که مخل امنیت مرز بوده‌اند برخورد شده و در صدد برقراری امنیت پایدار در مرزها هستیم.

جدمانی با اشاره به مراودات نامنظم تجار در نوار مرزی دو کشور نیز گفت: امیدواریم با تقویت زیرساخت‌ها در دو سوی مرز در بازارچه‌های مرزی، انجام مراودات تجار را فعال‌تر از گذشته کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha