• چهارشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94023017980
  • خبرنگار : 71186

نظر شما در مورد کیفیت خودروهای داخلی چیست؟

نظر شما در مورد کیفیت خودروهای داخلی چیست؟

کیفیت خودروهای داخلی موضوعی است که همواره زیر تیغ انتقاد بوده و در مورد آن حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. هرچند که دیدگاه متولیان این صنعت معمولا با مصرف‌کنندگان آن متفاوت است ولی وقایع رخ داده طی یکی دو هفته گذشته و اظهارنظرهای مدیران ارشد دولتی این بخش توجه‌ها را دوباره به سوی این موضوع جلب کرده است.

کیفیت خودروهای داخلی موضوعی است که همواره زیر تیغ انتقاد بوده و در مورد آن حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. هرچند که دیدگاه متولیان این صنعت معمولا با مصرف‌کنندگان آن متفاوت است ولی وقایع رخ داده طی یکی دو هفته گذشته و اظهارنظرهای مدیران ارشد دولتی این بخش توجه‌ها را دوباره به سوی این موضوع جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در جلسه پنج شنبه هفته گذشته شورای سیاست‌گذاری خودرو محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز نارضایتی از کیفیت خودروهای تولید داخل در سخنانی کنایه‌آمیز اظهار کرد: چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند؟!

وی خاطرنشان کرد که خودروسازان نتوانسته‌اند متناسب با توقع مشتریانشان کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از قطعه‌سازان نیز خواست کیفیت قطعات خود را ارتقاء دهند تا به همان نسبت، کیفیت خودروهای تولیدی نیز افزایش یابد.

با این حال به فاصله چند روز بعد رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه مراسمی در یکی از شرکت‌های خودروسازی در واکنش به سوالی مبنی بر این‌که وزیر صنعت از کیفیت پایین خودروهای داخلی انتقاد کردند، اظهار کرد: در این زمینه مردم هستند که باید انتخاب کنند و اظهار‌نظر دهند.

وی تاکید کرد که خودروهای تجاری تولیدی در کشور با خودروهای خارجی رقابت می‌کنند و اگر کیفیت نداشته باشند مردم آنها را نمی‌خرند.

نوروززاده با بیان این‌که در حوزه خودروهای سواری نیز، سواری‌های با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی به عنوان رقبای اصلی خودروهای داخلی، وارد کشور می‌شوند، خاطر نشان کرد: بنابراین در این شرایط جای گلایه از کیفیت خودروهای داخلی باقی نمی‌ماند و مردم می‌توانند انتخاب خود را انجام دهند.

این‌که خودروهای تولید داخل از کیفیت لازم برخوردارند یا این‌که نتوانسته‌اند رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کنند سوالی است که بهتر است مخاطبان به آن پاسخ دهند.

با این اوصاف نظر شما در مورد کیفیت خودروهای داخلی چیست؟

لازم به توضیح است که ایسنا پاسخ‌ها و موارد مطرح شده از سوی مخاطبان را با مدیران ارشد خودروسازی و دستگاه‌های مرتبط در میان خواهد گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۰۶

سلام : برادر بزرگواري که مي‌فرماييد مردم از خودروهاي داخلي رضايت دارند. خدمتتان عرض کنم که اگر مي‌خواهيد اين موضوع را درک کنيد اجازه دهيد خودروهاي خارجي بدون پرداخت عوارض و ماليات اضافه وارد شود . بعد ببينيد کسي خودروي داخلي سوار مي‌شود يا خير ؟ مثلا شما اگر فقط به منطقه کيش برويد خواهيد ديد که ايا مردم آنجا خودروي داخلي سوار مي‌شوند يا خير ؟خواهشا ورود خودروهاي خارجي آزاد بشه که ما هم بتونيم يکي بخريم . عمرمون تموم شد ولي نتونستيم حداقل يک ماشين خوب سوار شيم . با تشکر

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۰۶

نمره صفر به ايران خودرو براي توليد سمند اي اف سون مي‌دهم / من يک خودروي سمند اي اف سون خريده ام . از زمان خريد تا کنون که حدود شش ماه مي گذرد / 7 بار به نمايندگي مجاز مراجعه نموده ام و متأسفانه هنوز ايراد آن رفع نشده است .

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۱۳

سلام خودرو پرايد چهار ماه پيش تحويل گرفتم استارت - کمک فنرها- ديسک و صفحه آن مشکل دارد ....تعميرگاه مجاز همکاري نميکند.اصلا چرا بايد اينگونه باشد و هر سال هم فقط قيمت بالا ميرود.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۱۵

تمام ارزوم اينه كه روزي بياد كه ملت ايران بتونن انتقام اين همه ازار و اذيتي كه توسط ايران خودرو و سايپا شدن ازشون بگيرن...خيلي دوست دارم با ورود خودروهاي با كيفيت و خوش بهايي كه تمام مردم دنيا ازادانه ازشون استفاده مي كنن طومار اين همه تحقير پيچيده شه...مخلص كلام : پول زياد، كيفيت پايين و افتضاح و برخورد زننده

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۱۶

کيفيت خودرو در ايران اصلا در دستور کار خودروسازان ايراني نيست . فقط به فکر سودهاي کلان براي خود هستند. هر سال هم قيمت خودرو افزايش پيدا ميکند بي آنکه کيفيت بهتر از سال قبل باشد . من فقط سوالم از هر دو خودروساز اين است بيني و بين الله قيمتي که اعلام ميکنند منصفانه است ؟ به نظر من بايد امسال بدليل اينکه اصلا کيفيت خودروها چندين سال است درجا ميزند و بالاتر نرفته قيمت خودرو تا 10درصد کاهش پيدا کند تا خودروسازان انحصاري لااقل تنبيه شوند مردم هم اطمينان پيدا کنند که کيفيت بالاتر خواهد رفت چون خودروساز براي سود خودش هم که شده کيفيت را بالا خواهد برد . براي اين کار هم چاره جز صفر کردن واردات خودرو نيست تا زماني که بازار انحصاري باشد و مردم چاره اي جز خريد اين خودروها نداشته باشند همين آش است و همين کاسه . تا زماني که خودروساز براي خود رقيب نبيند فقط حاشيه سود خود را بالا خواهد برد و به فکر کيفيت نخواهد بود اما اگر خودروي خارجي با کيفيت و قيمت همين خودروي داخلي وارد بازار شود خودروساز داخلي براي رقابت با آن خودرو و از دست ندادن بازار کيفيت را بالا برده و حاشيه سود خود را کم خواهد کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۱۷

از 1 تا20 نمرش 0 بدون شرح...........

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۲۲

متاسفانه روز به روز کيفيت خودرو ها کم ميشه . من به تازگي خودرو پارس tu5 صفر خريدم ولي خيلي پشيمانم. در ضمن امداد خودرو ايران خودرو خيلي با مشتريان بد رفتاري ميکنه. من چند روز پيش از شهرستان اومدم تهران که ماشينم با مشکل روبرو شد با امداد خودرو تماس گرفتم ولي من را سر کار گذاشتن شکايت کردم و بعد از چند روز با من تماس گرفته شد و گفتن در پرونده اون کارشناس ثبت ميشه ولي من در تعميرگاه بيرون ماشينم را تعمير کردم و هيچ خسارتي به من پرداخت نکردن. متاسفم براي خودرو سازهاي داخلي که فقط به فکر سود بيشتر هستن و کيفيت و خدمات پس از فروش براشون مهم نيست و مردم را احمق فرض کردن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۳۰

بي کيفيت

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۳۱

خودروساز گرامي بخدا کافر نيستيم. فقط مظلوم هستيم.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۳۷

صفر. فقط قيمتها افزايش دارد. کيفيت مهم نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۴۱

80 مليون آدم معطل 40 تا 50 هزار نفر کارگر هر دو تا کارخونه اند که هي ميگن اينا بيکار ميشن. چه پولايي به جيب اينا رفت به بهونه حمايت از توليد داخل. بابا جمع کنيد اين خط توليد رو بيارين حداقل از کره مونتاژ کنين. ميدونين هزينه کشته ها و معلول ها و مصرف بالاي سوخت اينا چه ضرري رو به کشور وارد ميکنه؟؟؟ زوري ميخوان بگن ما خودروسازيم. بابا تو دوچرخه ساز هم نيستي

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۴۲

متاسفانه بسيار بي کيفيت

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۳:۵۵

يعني واقعا خودشون قبول ندارن که اين ماشينا بي کيفيت هستن که نظر مردم را ميخوان

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۰۰

سلام... آقا کيفيت واقعا افتضاح. پدر من سورن داره که از اين مدل هاي داشبورد جديد هستش که قبل از عيد هم خريديدم. موقع برگشت از شمال، به علت ترافيک جاده مجبور شد توي سربالايي زياد کلاج و نيم کلاج کنه، که همين امر باعث شد که يه دود و بوي بدي داخل ماشين بياد، دود به صورتي بود که قابل مشاهده بود، که وقتي ماشين رو به نمايندگي برديم گفت که مشکل صفحه کلاج هستش و به علت چيني بودنش هستش، تازه بماند که مجبور شديم همون اول کار به علت سفت بودن بيش از حد لاستيک و ايجاد ضربات به داخل کابين و سواري بد اون رو با يه لاستيک کره اي عوض کنيم (شايان ذکر است که موقع تعويض لاستيک طرف گفت اينها چيني هستش، خودمم دارم براي فروش ولي به درد نميخوره چون خيلي سفت هستش و حتي از مدلهاي ايراني هم سفت تر هستش). حالا يه سوال، با اين قيمت خودرو! نمي تونند حداقل جنس ايراني روي محصول بذارند که آدم دلش خوش باشه که حداقل جنس ايراني هستش و نه چيني؟ باتشکر

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۰۴

متاسفانه وضعيت كيفيت خودرو در ايران افتضاح است...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۰۵

اصولا خودرو سازهاي ما احترام و حقي براي مصرف كننده قائل نيستند. كيفيت خودروهاي ساخت داخل بسيار پايين است. خودرو هاي ما همان خودروهاي 40 سال پيش است ولي با ظاهري كمي متفاوت و كيفيتي به مراتب پايين تر

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۷

در پاسخ به اين حرف"خودروهاي تجاري توليدي در کشور با خودروهاي خارجي رقابت مي‌کنند و اگر کيفيت نداشته باشند مردم آنها را نمي‌خرند" مگه مردم انتخاب ديگه اي هم دارن؟ بازار خوردرو در انحصار خودتونه و خنده دار اينه که دارين حرف از رقابت با خودروهاي خارجي ميزنين. حتما منظورتون خودروهاي چيني را ميفرماييد! متأسفم براي همتون. وارد کردن خودروهاي خارجي با کيفيت پايين براي مقايسه با محصولات خودتون هم يکي از سياست هاي شماست که حداقل حرفي براي گفتن داشته باشين.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۲۲

بعنوان يك شهروند خدمت اين مسئول بزرگوار مي كنم كه ايشان و مسئولين محترم سابق كه بر اين صندلي تكيه زنده اند با اين ديدگاه هاي خود باعث گرديده اند كه خودرو سازي ما 50 سال در جا بزند. واقع بين بودن مسئولان مطمئناً به اين صنعت كمك مي كند اما افكاري مانند آنچه را كه در بالا بدان اشاره شده فقط و فقط به نابودي اين صنعت را در پي خواهد داشت. يه نگاهي به ژاپني ها بندازيد بينيد رئيس صنعت آنها چطور فكر مي كند و نتيجه اين تفكر به كجا انجاميده است. گردش مالي يك برند صنعت خودروسازيشان به اندازه فروش نفت ماست تا زماني كه چنین نظراتی هستند نميتوان به بهبود شرايط اميدوار بود. تنها كسي كه مي تواند از كيفيت خودرو سازهاي ايراني رضايت داشته باشد كه 1 - يا اصلا ايران را نديده باشد . 2 - يا منافعي در اين رابطه داشته باشد برادر بزرگوارم .

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۲۵

کيفيت را لطفا در تعداد کشته ها جستجو کنيد. 80 ميليون ايراني گروگان حدود صد هزار نون خور خودروساز داخلي. بدون ترديد تعداد خانواده هاي بي سرپرست شده با خودروي داخلي بيشتر از نون خور آنست....

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۳۲

توليد خود در ايران مثل نعل زدن به گربه است خودشون کم کشتند چيني ها را هم آوردند

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۳۲

سلام بنده سال گذشته يک دستگاه خودروي پژو 405 SLX خريداري نمودم. پس از دو هفته مه شکن هاي جلو کاملا با کاسه ي چراغ نابود شدند. پس از چند ماه موتور نشتي روغن پيدا کرد. ضبط صوت و بلندگو نداشت. تمام پيچ و مهره هاي زير و بند آن احتياج به سفت شدن داشتند. و بسياري مشکلات ديگر. به نمايندگي براي سرويس اوليه مراجعه نمودم، گفتند سرويس اوليه فقط براي خودروي داراي کارت طلايي است! چند وقت پيش از شر اين جنس بي کيفيت خلاص شده، يک دستگاه هوندا آکورد مدل 94 خريداري نمودم به مبلغ 20 ميليون. حدود 10 تا 12 ميليون خرج نوسازي (و نه ارتقا و تقويت) آن نمودم. فوق العاده هم از آن راضي هستم. و فقط به دليل اظهار نظر هاي این چنینی، ديگر به هيچ عنوان خودروي ساخت داخل خريداري نخواهم نمود. با تشکر

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۴۲

رييس محترم سازمان گسترش يا کلا بي خبرن و يا خودشون دارن از محصولا خارجي استفاده مي کنن. خودرو هاي داخلي داراي تکنولوژي بسيار قديمي هستن و سال به سال هم از کيفيتشون داره کاسته ميشه و تنها دليل اقبال مردم به اونا عوارض گمرکي سنگين روي محصولات با کيفيت خارجيه. اين يه رانت براي توليدکنندگان داخلي شده که هر آشغالي رو به خورد مردم بدن و با سرمايه و سلامتي مردم بازي کنن. اينو هرکسي ميدونه که پايين ترين خودروهاي تويوتا و مزدا و .... از بهترين محصولات ايران خودرو و سايپا بهترن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۴۷

سلام... واقعا قبول دارم که مسئولان از ماشين هاي خارجي استفاده مي کنند... به نظرم بهتره يه قانون بذارند که کليه مقامات دولتي از ماشين هاي ايراني و نه ساخت داخل استفاده کنند... مثلا برن سمند يا تيبا بخرند ، نه اينکه برن ليفان بخرند. تا نوبت مصرف داخلي ميشه ميگن مردم داخلي مصرف کنند، پس خودشونه کي مي خوان داخلي مصرف کنند؟؟؟ به نظر من سرزده بريد خونه يکي از مسئولان کشور... بشمريد ببينيد چقدر محصولات داخلي تويه خونه شون دارند؟ باتشکر

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۴۴

بنده در بورس سهامدار شرکتهاي خودروساز هستم. علاقه دارم که قيمت سهام اين شرکتها بالا بره. اما بايد واقعيت رو پذيرفت که خودروهاي ساخت اين شرکتها کيفيت ندارن. خودروي بنده سورن با موتور EF7 هست. رضايت نسبي از اين خودرو دارم. اما گاهي در زمان روشن کردن خودرو، لرزش موتور به صورت کاملا محسوس مشخص هست که بعد از چند دقيقه درست ميشه. اما واقعا در نمايندگيها، متخصصي ندارن که اين مشکل رو حل کنه. چون يک بار که خودرو رو به نمايندگي مرکزي تحويل دادم با همان ايراد مجددا به بنده تحويل دادن. اين ماشين از زماني که 15 هزار تا کار کرده بود اين ايراد رو داره. الان هم که 21 هزار تا کار کرده هنوز اين ايراد رو داره. با اين شرايط به نظر من خودروسازها ناچار هستن که توليد خودروهاي روز و با کيفيت رو در دستور کار خودشون قرار بدن. چون خودروسازهاي چين در حال پيشرفت هستن و قطعا تا قبل از سال 1400 خودروهاي باکيفيت و قيمت مناسب به بازار ميدن که طومار خودروهاي ايراني رو در هم خواهد پيچيد. اگر مديران صنعت خودرو عقل و درايت داشته باشن براي ماندگاري در اين بازار به فکر ارتقاي کيفيت توليد و بهبود خدمات پس از فروش خواهند بود.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۴:۴۵

افتضاح. از يه طرف همش مينالن پول نداريم ماشينهاي داغون و بي کيفيتشونو ميبرن بالا از طرف ديگه ميخوان استقلال و پرسپوليس رو بخرن. وقتي قانون نباشه اينا هر کاري بخوان مي‌کنن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۵:۲۹

سلام، مشکل نظري که بنده دادم چي بود که منتشر نکرديد؟ از کيفيت سوال کرديد که گفتم. اون مثلا مدير با خودروي خاجي مقايسه کرد، بنده هم مثال آوردم. متاسفم واسه ي هممون

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۱۸

کيفيت منفي از صفر هم پايين تر

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۷:۴۴

بسيارافتضاح. يک سمند دهه فجر92 خريدم ، مجبورشدم عيد 93 خودم برم تحويل بگيرم ازتهران، فرمانش انحراف داشت و موتورش بدسوزي داشت و عليرغم گارانتي و کارت طلايي ،شرکت هم به هیچ وجه زير بار نرفت،مجبورشدم با هزينه شخصي تعميرکنم

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۸:۰۹

من از کارگرهاي يکي از شرکت هاي خودروساز هستم اينا تا مبلغي به حقوقمون اضافه ميشه از همه چي ما ميزنن و کار رو بيشتر ميکنن ولي هيچوقت تغييري در روند کار نميدن که بخوان کيفيت رو بالا ببرن...

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۸:۳۲

با اين اظهار نظرهاي طلايي! به اين نتيجه رسيدم که خوردهاي ساخت شرکت هاي داخلي خيلي بهتر و پيشرفته تر از افکار اين آقايون است. از چنين فکر نابي، خودرويي بهتر از پرايد تحويل اين ملت شريف داده نخواهد شد. ابتدا طرز تفکر اينان بايد تغيير پيدا کند تا شايد صنعت و بازار خودرو هم به تبع آن تغييري پيدا بکند.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۳۳

باعث تاسف است که حتي کلمه کيفيت رو تو سوال براي محصولات ايران خودرو و سايپا آورديد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۱۹:۵۰

داغون.اگه همين شرکتو بدن به چند روستايي هم از عهدش بر ميان.خجالت داره به خدا ا اين محصولاتشون. خدايا عاقبت ما رو بخير کن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۲:۰۰

اينکه صنعت خودرو در جا زده است درست است ولي مگر در صنايع ديگر سرآمد دنيا هستيم؟ صنعت خودرو بيش از اندازه زير ذره بين قرار گرفته است.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۲:۵۷

روزي بايد بابت اين سهل انگاري ها، اغماضها، و بي کفايتي هايتان در پيشگاه عدل الهي پاسخ گو باشيد مديران محترم!!! ما که راه به جايي نميبريم حتي اگه شکايتم بکنيم!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۲:۵۷

شما اجازه بدبد ماشينهاي خارجي با قيمت واقعي عرضه بشن بعد ببينين کسي حتي حاضره مجاني سوار ماشينهاي توليد داخل بشه يا نه ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۰۱:۱۶

100000000000مثبت

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۰ ۲۳:۴۳

حرف اول و آخرم فوق العاده بسيار بسيار بي کيفيته همشون !!! مجبوريم يه ماشين دسته دوم داخلي زير 90 بخريم يا منطقه آزاد تا 50 ميليون !!!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۰:۱۵

با سلام احترام به مديران دو شرکت خودرو سازي ايراني(سايپا-ايران خورو) اگه ما مردم براي 100 هزار کارگر شما حساب باز کنيم و حقوق اونا رو تاآخر عمرشون بديم شما دست از سر ما برميدارين تايه اتومبيل روز وبا استاندارد که خانواده مان در اون احساس امنيت کنن سوار شيم؟ باتشکر

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۰:۳۹

با اين قيمت ها !!!! که تازه توقع دارن گرون هم بشه مگه ميشه خودرو خارجي خريد؟ بعدشم کدوم خودروي توليد داخل ميتونه با خودرو خارجي رقابت کنه از لحاظ کيفيت همه زيره صفر هستن

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۴:۱۵

اين جدا سوال داشت عآليه آقا عای ....

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۸:۴۷

خودروهاي توليد داخل دريک کلمه "مزخرف "هستند.تمام .

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۰:۰۵

کيفيت؟! اين سئوال شوخيه يا جدي واقعا؟! آخه اصلا کيفيت تو خودروسازي ايراني بيشتر يه چيزآپشنال و غيرضروري هست!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۰:۰۶

افتضاح . فقط گرونن ميخوان بکشنمون

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۱:۲۳

اگه نظر ما اهميتي داره کيفيت=0

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۱:۵۸

حرف بي ربط نمي خوام بزنم ... اميرالمومنين مي گفت حق مردم را مي گيرم اگرچه در کابين زنهاي شما باشه ...فساد آنچنان در بين بعضي رسوخ کرده که اميدي به بهبود نيست اگر مجلس و قوه قضائيه وضع بحراني اعلام کنن و بگن از الان به بعد اگه کسي فساد کنه حبس ابد مي شه و پرونده همه را رو کنه وضع کشور متحول مي شه ... سمند مون هم از تويوتا بهتر مي شه

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۳:۴۵

داغون افتضاح... کلمه اي جديد براي بيان حرفم بايد به وجود بياد..

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۴:۲۱

وقتي بازار رقابتي واقعي وجود نداره مسلما نبايد انتظار بالا رفتن کيفيت را داشت

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۵:۵۳

آقاي نوروز زاده، لطفا با این سخنان به شعور هموطنان ما توهين نکنيد، شما بحث از کدام رقابت ميکنيد، آيا مردم ما با پولي که براي اين اسباب بازيهاي ساخت شما پرداخت ميکنند توان خريد کدام خودروي خارجي را دارند، که اگر داشتند شما اينگونه به حق انتخاب مردم از سر ناچاري پز نميداديد، شما بحث از کدام کيفيت ميکنید، شما خودرويي را تحويل مردم ميدهيد که خودتان از سوار شدنش خودداري ميکنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۵:۵۹

ايسنا لطفا قسمتي رو در سايت جهت نظر سنجي ايجاد کنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۶:۵۶

اگر بدتر از صفر وافتضاح واژه اي بود دريغ نمي کردم

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۲۲:۱۳

کيفيت؟ بهتره از واژه ديگري استفاده کنيم. چون کيفيت اصلا برا خودروهاي داخلي تعريف نشده و يک چيز ديگر بهتره بگيم اشغال هاي چيني....

avatar
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۲۳:۱۷

من در سال 78 يک پرايد دوگانه سوز از سايپا گرفتم وجدانا خيلي راضيم

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۰۸:۴۵

کيفيت اتوموبيل هاي ساخت داخل خوب نيست و مي توان گفت که در شان مردم ايران نيست .

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۰۹:۳۴

باخريد يک دستگاه پرايد 131 مدل 94 انقدر پشيمان و دچار افسردگي از بابت اين خريد شده ام حيف از اين مقدار پول کاش يک اسب يا قاطر ميخريدم بيشتر به ما سواري ميداد بقيه بماند

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۰:۳۱

وقتي معيار آقاي نوروز زاده مقايسه ام وي ام و ليفان يا جيلي به عنوان ماشين هاي خوب خارجي باشه مشخصه که خودروهاي داخلي با کيفيت تر هستند. اتفاقي که افتاده اينه بعد از تحريم ها به واسطه گران شدن نرخ ارز قيمت خودرو هم افزايش پيدا کرد اما کيفيت خودروها هم کاهش پيدا کرد يعني گرانفروشي مضاعف. مردم هم اگر استقبال ميکنند چون مجبورند. وقتي که صنعت خودروسازي ما يک صنعت دوپينگي و رانتي باشد تا قيام قيامت وضع خودرو سازي به همين منوال خواهد بود.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۲:۰۴

افتضاح

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۴:۱۳

ما هر سال به تعداد کارکنان اين دو شرکت داريم کشته ميديم تا فقط اينا بيکار نشن به نظر شما بي سرپرست شدن اين خانواده ها بهتر و مشکلات بعدي شون يا اضافه شدن اين چند هزار نفر به آمار بيکاران !!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۴:۴۸

بايد توجه داشت که توليد داخلي فقط مربوط به ايران خودرو و سايپا نيست بلکه شرکتهاي ديگه‌اي هم هستن که مشغول مونتاژ خودروهاي چيني هستن. سوال اينجاست که چطور شرکتي مثل مديران خودرو که محصولات شرکت چري (ام وي ام) رو مونتاژ مي‌کنه کيفيت ماشينهاش تو ايران هميشه آخره در حالي که همين ماشينا تو کشور خودشون يعني چين جزو بالاترين رده‌هاي کيفيتي قرار دارن. انگار ما رو هر ماشيني دست ميذاريم و به قول خودمون داخلي‌سازيش مي‌کنيم با افت شديد کيفيت مواجه مي‌شه. با اين اوصاف فکر کنم اگه تويوتا و بي ام و هم تو ايران توليد بشه جزو بي‌کيفيت ترين ماشينها بشن. واقعا مشکل کجاست؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۹:۲۳

گرون وبه شدت بي کيفيت

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۱۹:۳۶

تا وقتي که مسولين دلسوز مملکت ما بيشتر نگران خودکفايي در صنعت خودرو باشن تا جون مردم؛ اين دوتا شرکت با خيال راحت و در فضايي غير رقابتي محصولات بي کيفيت و گرون قيمت توليد ميکنن و هيچ دغدغه اي جز بالا بردن قيمت محصولات خودشون نخواهند داشت...اصلا کيفيت براي محصولات اين دو شرکت معنا و مفهومي نداره

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۲۰:۰۳

کيفيت خودروهاي داخلي بايد خيلي بالا بره الان پايينه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۲۱:۴۵

من در اسفند 1393 يک ماشين سمند از ايران خودرو صفر خريدم و راضي نيستم

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۱:۳۴

خيلي كيفيت خوب بود اين قطعات آشغال چيني كه از سال 90 ميبندن رو پارسو 206 همه ماشينا بهترش كرد يعني كل ماشين هاي ايراني بعد از 90 و صفر مفت گرونه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۱۸

افتضاح افتضاح افتضاح

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۲۱

صنعت انحصاري خودرو که کيفيت ايجاد نميکنه، اکثر خودروهاي صفر ايراني معيوبند

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۷

راهي ميانبر براي ديدن اموات و درگذشتگان از نزديک ... مخصوصا پرايد عزيز...

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۰۸

کسانيکه ريو سوار شدند را بپرسيد و بعد به سراغ نسخه ايراني چيني تيبا برويد. يا پرايد کره‌اي 2015 را در سايت ها ببينيد و پرايد چيني ايراني. جالب اينجا که قبلا شرکتهاي اروپايي از ايران شکايت مي کردند الان ديگر شرکت اروپايي نيست و چين هم لابلاي سنگ قبر، کارت ويزيت و خلال دندان برايمان خودرو هم مي فرستد و ...

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۱۲

من يک ايراني‌ام و خودرو ايراني دارم و به کيفيت خودرو ايراني از 20 نمره صفر ميدهم.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۵۰

خوروسازي که مياد ايربگ رو به عنوان آپشن(!!!؟؟؟) ميذاره و پول اضافي به خاطر داشبورد جديد(اين ديگه آخرشه!!!!) ميگيره، اصلا نميدونه کيفيت چيه بايد فاتحه خودرو سازي اون کشور که تازه انحصاري هم هست خوند.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۲۴

نکنه دارين شوخي ميکنين؟ چطور اسم اینها رو ماشين گذاشتين؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۴

به نظرم هرچقدر پول ميدي آش ميخوري. ما نبايد همون توقعي که از ماشين خارجي داريم از پرايد هم داشته باشيم

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۵۸

يک خودرو بي ام و (BMW ) مدل 518 ساخته 1991 دارم خيلي لوکس و درجه يک مثل اين ماشين هاي جديد نيست اما ازش راضي ام واقعا خيلي کم من رو به خرج انداخته ، پسرم چند روز مونده بود به عيد يک سمند خريده ، اين قدر ازش ناراضي هست که واقعا دلم براش سوخت که با اين بدبختي پول جور کرده بود تا ماشين بخره ولي هيچي به هيچي پس ببينيد اين شرکت آلماني BMW چقدر ماشين رو عالي ساخته که من بعد از 24 سالي که اين ماشين رو دارم هنوز راضي ام اي کاش اين شرکت هاي خودرو ساز ايراني هم يک کم به کيفيت اهميت مي دادند

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۵:۴۶

خودروي ايراني يعني سريعتر به ديدار معبود شتافتن!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۵:۵۷

اين خودروهاي ايراني سرمن روهم شلوغ كردن! آخه مگه من چقدر جيره و مواجب ميگيرم كه اندر توجاده هاي ايران بايد برم وبيام!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۱۵

در يك كلمه بي كيفيت وافتضاح

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۸:۱۵

ماشيني که بعد از چندماه به روغن ريزي ميفته، دستگيره داخل درب از جا در مياد، داشبورد صدا داره ،کمکهاش صداداره ، موتورش مثل تراکتور صدا ميکنه و ...ميشه گفت ماشين. تازه پرشياست که ميگن يکي از ماشينهاي خوب ايران خودرو هست. چهل ميليون پول رفته هوا

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۲۲:۱۳

اولين چيزي که در هنگام تحويل خودرو صفر قبل از سوئيچ ماشين دريافت کردم جعبه آچار بود تکليفمو کامل فهميدم.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۲۳:۰۶

سلام. اگر مردم نخرند. همه چيز درست ميشه. کل مشکلات حل ميشه. که متاسفانه!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۰۰:۵۷

از چيه اين خودرو ها بايد راضي باشيم ؟؟ فاقد کيفيت, فاقد ايمني, ايجاد الودگي, قيمت گران و خدمات پس از فروش کاملا ضعيف. در ضمن هر سال از کيفت ماشينا مياد پايين. اين حق ما نيست.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۰۴:۳۳

قضيه اينه که اراده اي درشرکت‌هاي خودروسازي مبني بر افزايش کيفيت وجود نداره. مثلا افزايش کيفيت تزيينات داخلي خودرو مگر چقدر تکنولوژي ميخواد که اين شرکت ها دريغ مي کنند. الان جنس پلاستيکي که در تزيينات داخلي برخي از خودروهاي داخلي بکار برده شده از جنس افتابه پلاستيکي هم بدتره.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۰۸:۵۴

تازمانيكه مديران خودروسازي، سهامدار و يا عضو هيئت مديره و يا به هرطريق با قطعه سازان مشاركت داشته باشند لطفا صحبت از كيفيت نكنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۰۹:۰۰

اگه تعرفه و ساير مبالغي را که روي ماشينهاي خارجي مي کشند را حذف کنند با دلار ازاد هم که اين ماشين هاي خارجي فروخنه بشه( قيمت واقعيشون) مسلما کمتره. اون وقت کسي ميل به خريد ماشين توليد داخل ميکنه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۰۹:۴۱

واژه اي به نام کيفيت و رضايت مشتري در خودروسازي ايران وجود ندارد. بنظر من کلا در کشور ما خودروساز وجود ندارد، بيشتر شبيه بنگاه هاي دلالي هستن. تا زماني که انحصار در خودروسازي وجود دارد کيفيت خودروهاي توليدي همينطور خواهد ماند.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۰:۲۴

درسايت ايسنا خواندم خودروسازان ايراني اعلام کرده بودند اگر قيمت يورو پايين بيايد باز هم قيمت خودرو پايين نمي آيد.يعني چه!!!!!!........

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۰:۵۱

فقط ، تاسف ، تاسف ، تاسف

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۱:۰۸

افتضاح

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۱:۱۰

آيا رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با اين اظهارنظرشون، خودشون و اعضاي خانواده شون از خودروهاي داخلي استفاده مي کنند؟؟؟ پر واضح است که خودروهاي داخلي کيفيت مناسبي ندارند.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۳:۳۹

اقاي ريس نوسازي کشور اگر تعرفه خودروهاي وارداتي برداشته شود ان موقع معلوم خواهد شد مردم خودروي داخلي خواهند خريد يا نه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۵:۰۶

بي کيفيت ترين خودروي دنيا

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۵:۲۲

مفت گرانه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۵:۵۵

بايد کيفيت براي اين شرکت ها مفهموم پيدا کند، جرم بدتر از گناه اينه که هراز گاهي مي‌شنويم فلان خودرو ساز رتبه اول مثلا خدمات پس از فروش را آورده يا مثلا در جايزه تعالي جايزه گرفته. در يک کلام اين بي کيفيتي سر دراز دارد و بايد منافع عوامل دست اندر کار از سر مردم کوتاه کرد.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۰۰:۵۳

مسخره مي کنيد؟ نظر براي ماشيني که به اجبار بايد خريد و سوار شد واقعا مسخره است

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۰۶:۲۸

حوب که چي؟ الان يه بچه دو ساله هم ميدونه کيفت اين ماشين ها چيه؟ ديگه واسه چي سوال مي پرسين؟ مي خواهيد امار بازديد سايت رو بالا ببريد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۰۷:۵۳

دنا با تمام طمطراقي که درست کردن و بهش افتخار ميکنن هنوز خيلي مشکلات داره مثلا مصرف سوختش خيلي بالاست از نظر برقي مشکل داره و...

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۰۹:۱۰

راستش يه مدتي دلم واسه بابام که چند وقت پيش فوت کرده تنگ شده وقت نشده برم سر مزارش تصميم گرفتم با خريد يکي از محصولات ايران خودرو يا سايپا مستقيم برم پيشش البته اگه پرايد باشه فکر کنم امشب شب اول قبرم باشه

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۰:۳۳

افتضاحه واقعا.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۰:۵۱

از افتضاح بدتره

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۰:۴۱

بي کيفيت و گران و از رده خارج وقيمت 3 تا 4 برابر ارزش واقعي که براي من مصرف کننده به علت انحصاري بودن و داشتن تعرفه بالا گمرک و عوارض از ناچاريست

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۲:۳۳

سلام خودروهاي ايراني که اصلا کيفيت ندارند که بخواهيم نظرمون درموردش بگيم.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۴:۰۰

گاري سوار شي ازاين ماشينا بهتره. قيمت واقعيشون يک دهم قيمتي است که دارن مثلا پرايد 2 ميليون بيشتر نمي ارزه. افتضاح در افتضاح. فوق العاده گران وفوق العاده بي کيفيت.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۹:۴۲

سلام متاسفانه ذره اي براي مشتري ارزش قائل نيستند و اصلا نظر مردم براشون مهم نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۲۱:۴۳

خودروسازان کمي خجالت بکشند. آخه از کدومش بگم قيمتش،کيفيتش،تکنولوژي ، .... واقعا اگه بفکر مردم هستين لطفا تعطيل کنين!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۲۲:۴۱

افتضاح به معناي واقعا واقعي، افتضاح

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۰۰:۰۵

کيفيت خودروهاي داخلي در مقايسه با خودروهاي خارجي (بغير از چيني ها)بسيار پايين است. اگر هزينه هاي گمرکي و شماره گذاري را از خودروهاي وارداتي کم کنيم آن وقت برادران خودروساز متوجه استقبال کم مصرف کننده خواهند شد.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۱:۵۲

خدا داد ما را از مسئولان صنعت خودرو بگيرد. با خريد يک دستگاه پژو 206 اس دي عملا پولم را در سطل آشغال ريختم!

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۴:۴۲

مگه فقط مديران خودروساز ازش تعريف بکنند اما خودشون بهترين ماشين خارجي را سوار ميشند(بيچاره مردم)

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۷:۰۱

رسما آشغال، واقعا افتضاح ترين، نمي دانم مسئولان با گذاشتن عوارض وحشتناک بالا براي خودروهاي خارجي و بالطبع اجبار مردم به خريد خودروهاي آشغال داخلي چه جوابي به پيشگاه باري تعالي دارند؟

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۲۳:۰۰

با همه‌ي اين حرف‌ها مديران حق دارند خريد مشتري را به حساب کيفيت محصول‌شان بگذارند. اين‌که مردم اين ماشين‌ها را مي‌خرند و آسيب مي‌بينند مثل خريد ماست فاسد شده‌ي فله‌اي است که مي‌خرند و آسيب مي‌بينند. از همان منطق پيروي مي‌کند. مشتري انتخاب مي‌کند که به جاي ماست نخوردن ماست فاسد بخورد. در انتخاب‌اش کاملاً آزاد است و از کيفيت ماست فاسد راضي است.

avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۴ ۲۲:۲۰

من در تاريخ 94.8.3 پژو پارس خريده ام صفر 3 روز بعد دينام سوخته به نظر همه عوامل ايران خودرو دزد هستن از قطعات ماشين ميدزدن تورا قدر اين ملت را بدانيد