• دوشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 94052614549
  • خبرنگار : 71530

چهارشنبه،فرصت مجدد اعتراض‌به حذف یارانه

چهارشنبه،فرصت مجدد اعتراض‌به حذف یارانه

معاون رفاهی وزارت کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به معترضانی که یارانه‌شان قطع شده، گفت: کسانی که تا الان یارانه‌شان حذف شده است، می‌توانند برای ثبت اعتراض خود، روز چهارشنبه به سامانه استعلام یارانه نقدی مراجعه و پاسخ خود را دریافت کنند.

معاون رفاهی وزارت کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به معترضانی که یارانه‌شان قطع شده، گفت: کسانی که تا الان یارانه‌شان حذف شده است، می‌توانند برای ثبت اعتراض خود، روز چهارشنبه به سامانه استعلام یارانه نقدی مراجعه و پاسخ خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد میدری در حاشیه نشست تخصصی نقد و بررسی احکام سالمندان در برنامه ششم توسعه در جمع خبرنگاران، در خصوص دو میلیون نفری که یارانه‌شان قطع شده‌ است تصریح کرد: کسانی که یارانه‌شان حذف شده و نسبت به آن اعتراض داشته‌اند می‌توانند از روز چهارشنبه به سامانه استعلام یارانه نقدی به نشانی www.yaraneh10.ir مراجعه و علت حذف خود را مشاهده کنند؛ پس از ثبت اعتراض، یا یارانه آنها عودت داده شده و یا به طور کل قطع خواهد شد.

وی درخصوص نحوه عودت یارانه‌ها نیز گفت: افرادی که یارانه مردادماه‌شان را دریافت نکرده‌اند، چنانچه پس از ثبت اعتراض یارانه عودت داده شود، یارانه مردادماه خود را قبل از واریز یارانه شهریورماه دریافت و یارانه شهریورماه‌شان نیز مانند عموم افراد پرداخت خواهد شد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درخصوص افرادی که «امشب» یارانه خود را دریافت نکرده و به عبارتی در مردادماه یارانه آنها حذف شده است نیز عنوان کرد: کسانی که یارانه آنها در مردادماه حذف شده و امشب یارانه نمی‌گیرند، می‌توانند از سه‌شنبه هفته آینده به سامانه یارانه 10 مراجعه و وضعیت خاص خود را مشخص کنند و چنانچه نیاز به انجام تعهداتی است، آن را اعمال و پس از بررسی اعتراض آنها یا یارانه‌شان عودت داده می‌شود یا به طور کلی قطع خواهد شد.

میدری درخصوص میزان اعتراضات نسبت به حذف یارانه‌ها نیز گفت: درصد کمی از حذف‌شدگان اعتراض کرده‌اند که میزان آنها و میزان افرادی که در ماه‌های مختلف عودت شده‌اند، متفاوت بوده است.

وی همچنین عنوان کرد: تا پیش از این با مقداری تاخیر به اعتراضات رسیدگی می‌کردیم زیرا سرعت برای ما ملاک نبود بلکه دقت را در دستور کار خود قرار داده بودیم تا حق کسی ضایع نشود اما از این پس با سرعت بیشتری اعتراضات را رسیدگی خواهیم کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به آنکه درصد زیادی از ایرانیان مقیم خارج نسبت به حذف یارانه خود معترض بوده‌اند گفت: طبق قانون مصوب شده، آن دسته از ایرانیان مقیم خارج که در سایر کشورها «کارگر» هستند، می‌توانند یارانه دریافت کنند.

میدری در این خصوص تصریح کرد: این افراد می‌توانند به سامانه یارانه 10 مراجعه و نسبت به دریافت کارت «اشتغال در خارج از کشور» اقدام کنند و پس از دریافت این کارت و ثبت اعتراض در سامانه یارانه 10 نه تنها یارانه آنها عودت داده می‌شود بلکه از برخی معافیت‌ها نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی درخصوص شاخص‌های وزارتخانه برای حذف یارانه‌بگیران نیز گفت: هر فردی به سامانه یارانه 10 مراجعه کند، علت حذفش به طور کامل مشخص است، اما به طور کلی نیز شاخص‌های حذف یارانه‌ها، از جمله سطح درآمد افراد، موقعیت جغرافیایی و... است.

میدری در پایان به لایحه حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این لایحه در دولت تصویب شده و برای تایید و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است که تغییرات آن بستگی به اعمال نظر مجلس شورای اسلامی داشته و پس از آن تصویب خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۱:۵۱

اصلا چرا حذف ميکنيد که نياز به اعتراض باشد، به لحاظ رواني يک رقابت بين مردم ايجاد شده است ؛ يا همه را حذف کنيد يا هيچکس را تا هم دولت بداند چکار ي بايد بکند وهم تکليف مردl روشن شود.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۲:۰۱

فرزندان بالاي 25 سال خانوارهائيكه يارانه شان قطع شده است بايد بتوانند مستقلا آنرا درخواست نمايند ولي اين امكان در سايت وجود ندارد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۲:۰۲

اصلا در يارانه بحث دارا و ندار نبود قرار بود مديريت منابع را خودمان انجام دهيم ولي آقاي روحاني کار خوبي انجام ندادند يارانه را قطع و قيمت ها را افزايش دادند. ما يارانه نمي خواهيم ولي قيمت ها را به روز اول برگردانيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۲:۱۰

پرداخت نقدي يارانه‌ها از اول با اهداف سياسي براي دولت وقت و اشتباه بزرگي بود. الان هم اين دولت بايد جسارت به خرج بده و جلوي اشتباه رو بگيره و فقط کساني که نياز دارند از طريق سازمانهاي حمايتی شناسايي شوند و باقی خرج تامين اجتماعي و زير ساختها شود. در ضمن گروني که تو دولت قبل بيداد کرد مخصوصا تو دو سال آخر. بعضیا خودشونو به خواب زدن

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۲:۱۱

دو ماه حذف حذف كردن اعتراض هم زده ايم پاسخي دريافت نكرديم بابا بگين به چه دليلي رفتيم تو ليست پولدارا تا خودمون هم بدونيم .سايتشون هم سر و كاريه.تازه ما بعد سي و چهار سال فهميديم بچه پولار بوديم خودمون نميفهميديم.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۲:۱۳

اون روزي که جناب احمدي نژاد در شبکه يک رو به روي مردم نشست و گفت اين حق همه ايراني هاست فکر اينجا رو هم ميکرديد اگه حق هنه اس چرا حذف ميکنيد اگه حق کسي نبوده چرا گذاشتيد که حالا حذف کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۲:۳۹

سه ماه است حذف شده ام. اعتراض را هم ثبت کرده ام. انگار که نه انگار. هروقت وارد سايت مي شوي فقط ميگويد در صورت بررسي ،نتيجه به شما پيامک ميشود.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۷ ۱۲:۴۵

دو ماه است حذف شده ام. اعتراض را هم ثبت کرده ام. انگار که نه انگار. هروقت وارد سايت مي شوي فقط ميگويد در صورت بررسي ،نتيجه به شما پيامک ميشود.پيامک هم که نشد اصلا يه جواب کسي به ما نداد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۳:۱۷

دکتر بخاطر رضاي خدا فرصت به افرادي که ثبت نام نکرده اند بدهيد تا مجددا ثبت نام کنند

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۴:۴۷

دکتر يارانه من و خانمم در اثر يک اشتباه اينکه ميخواستيم از خانواده هامون جدا بشيم قطع شده خواهشا براي اونايي که تازه ازدواج کرده بودن و دچار اين اشتباه شدن هم يک فرصتي بذاريد ما واقعا نيازمند يارانه هستيم پس حق ما را ضايع نکنيد چون که روز قيامت حساب کتابي هم هست.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۷ ۰۲:۰۱

سلام, بنده باسياست حذف يارانه موافق نيستم. چون باعث تبعيض ميشه. از يک طرف در ابتدا با روش ترغيب و براي انجام تغيير قيمت حامل هاي انرژي پرداخت يارانه در دستور کار قرار ميگيرد و با هر کسي نظر متفاوتي داشته باشد برخورد ميشود که اين يک طرح است که بطور تخصصي روي آن کار شده و هر سخني غير کارشناسانه است حتي ممکن است انگ محارب نيز به وي بخورد. حالا بعد ازچندين سال پس از اجراي پرداخت يارانه همه تصميمات راجع به پرداخت يارانه و مسئوليني که اين سياست را اتخاذ و اجرا کرده اند مورد هجمه قرار ميگيرند و سياست شان در اجراي پرداخت يارانه غير صحيح و غير کارشناسي ناميده ميشود. آن وقت سياست ترغيب بود براي گرفتن ياراانه حالا سياست ترغيب و معجوني از روشها و راهکارهاي دلسوزانه غيرواقعي براي بهبود وضع اقتصادي و کاهش قيمتها کمک به توليد .که هيچ سنخيتي با واقعيت ندارد و روشي سهل انگارانه است.حداقل يکي از فوايد پرداخت يارانه اين است مبالغ پرداختي در معرض خطر اختلاس قرار نميگيرد.البته بنده با يک بچه بي مادر از دريافت يارانه انصراف دادم و حالا پشيمانم و هيچ راهي هم ندارم که صدايم را به مسئول مرتبطي برسانم.با احترام

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۰۸:۱۵

سلام. بنده با حقوق 1.2 ميليون تومان در ماه يارانه ام حذف شده است!!!! عجب عدالتي

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۱:۰۱

يارانه حق همه افراد جامعه است. اگر راست ميگوييد و ميخواهيد عدالت در جامعه برقرار شود, ميزان ماليات ثروتمندان را بالا ببريد و کسري بودجه را از طريق فشار بر کساني که ثروت و درامدشان ميلياردي است تامين کنيد نه از قشر متوسط و فقير که الان هر دوشان زير خط فقر هستند.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۲:۱۲

من يارانم از خانوادم جدا کردم يارانه اونا قطع شده بود ک من جداکردم الان مال اونا يارانشون ارسال شده فقط من مال همسرم واريز شده.تکليف من پس چيه؟بايد کجا اعتراض بذارم؟

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۴:۳۴

نميدانم با چه عدالتي يارانه ما را قطع کرده اند.آشنايان ما که چند خانه و .. به نامشان هست يارانه دريافت ميکنند اما ما که تنها دارايي مان يک ماشين است آنهم از ارزانترين ماشينهاي موجود يارانه مان قطع شده است

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۰۳

من با حقوق ماهانه حدود 1ميليون و خانواده 4 نفره مستاجر چرا از مرداد ماه يارانه ما قطع شده پول واريزي يارانه هزينه دارو و انسولين ماهانه ام بوده خواهشن بررسي نماييد کد ملي.........

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۳۶

براي اعتراض بايد به کدام سايت مراجعه کنيم .سايت امروز چهارشنبه 28 مرداد بسته بود لطفا راهنمايي کنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۸:۰۶

دو ماهه که يارانه ام واريز نشده واقعا احتياج دارم من بيکارم واينرا براي خريد انسولين گذاشته بودم

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۴:۳۰

واقعا عجب عدالتي

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۲:۴۷

يارانه من بيکار با چهار سر عائله بخاطر داشتن بک واحد آپارتمان 80 متري در بافت فرسوده شهر زنجان با قدمت ساخت 10 ساله حدف شده (معيار مرفه يودن در ايران را بدانيد)

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۴:۵۵

من يارانم از خانوادم جدا کردم يارانه اونا قطع شده بود ک من جداکردم الان مال اونا يارانشون ارسال شده فقط من مال همسرم واريز شده. تکليف من پس چيه؟ بايد کجا اعتراض بذارم؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۹:۱۳

باز نشسته با 4 سر عائله و دو فرزند بيکار به قطع يارانه از مرداد اعتراض دارم لطفا رسيدگي فرمايند