• شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۰:۲۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94053117165
  • خبرنگار : 71186

یک کارشناس مطرح کرد:

پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.

مجتبی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با امیدواری‌های ایجاد شده در دوره پس از توافق هسته‌ای، برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای وارد جنگ بازار شده و با سوءاستفاده از احساسات مصرف‌کنندگان، کمپین نخریدن خودروهای داخلی را سازمان‌دهی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این کمپین خواسته‌ها و توقعات مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی به‌حق و درست است به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان توقع افزایش تنوع و کیفیت محصولات در سال‌های گذشته را داشتند که البته خودروسازان به دلیل شرایط تحریم و نبودن امکان همکاری با خودروسازان جهانی نتوانستند نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند. از آن سو نیز در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد که این نیز باعث شد خودروسازان نتوانند توقعات مردم را برآورده کنند.

او که مشاور یکی از خودروسازان داخلی نیز هست با بیان اینکه بنابراین در چند سال اخیر مطالبات انباشته‌ای از خودروسازان در بین مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: دقیقا در همین فضا و در شرایطی که خودروسازان با توافق هسته‌ای به دنبال مشارکت با خودروسازان جهانی، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید هستند؛ برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای احساس خطر کرده و نسبت به سازماندهی و جهت‌دهی کمپین نخریدن خودروهای داخلی اقدام کرده‌اند.

نظری ادامه داد: براساس شواهد موجود این واردکنندگان که بعضا پرونده تخلفات آنها به دلیل گران‌فروشی از سوی برخی مراجع رسمی کشور اعلام شده و در دست بررسی است، با سوءاستفاده از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان سعی در تضعیف صنعت خودروی داخلی با هدف سوق دادن تقاضای بازار به سمت خودروهای وارداتی چینی و کره‌ای دارند. این وضعیت در حالی است که در شرایط سخت تحریم و زیان‌دهی خودروسازان، این شرکتها از بیکاری کارگران جلوگیری و هم‌اکنون نیز به دنبال مشارکت با خودروسازان خارجی و انتقال تکنولوژی برای جبران کمبود تنوع محصول در سال‌های گذشته هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته این همکاری‌ها زمان‌بر بوده و حدود یک سال و نیم تا دو سال زمان می‌برد تا محصولات جدید حاصل از همکاری‌ خودروسازان داخلی و خارجی وارد بازار شود با این حال واردکنندگان خودرو با پیش‌بینی این موضوع، از هم‌اکنون به دلیل از دست دادن بازار در‌ آینده احساس خطر کرده و می‌خواهند با هدایت کمپین‌های این‌چنینی، سوار بر موج احساسات مردم شده و ذائقه مصرف‌کنندگان را به سمت خودروهای چینی و کره‌ای کشانده و بازار خود را حفظ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۰:۴۰

تحريم؟ مگه داريم مگه ميشه؟اخه قبل از توافق همين خودرو سازها قتي قيمت رو بالا ميبردند ميگفتند تحريم هستيم! حالا هم که به قول خودشون توافق شده يا بشه ميگن تحريم ها تاثيري نداشته مشکل جاي ديگه هست... نه اينطوري نميشه. ديگه نميشه با اي حرف ها سر مشتري رو کلاه گذاشت.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۰:۴۹

بهتره به جاي کارشناس خودرو بزنين ايشون وکيل مدافع خودروسازها هستن اونم از روش هاي نادرست متهم کردن ديگران و الا همه ميدونن صنعت خودرو سازي ما اقلا 20 سال از دنيا عقبه و اگه انحصار نبود اين ماشينا رو به يک سوم اين قيمتام کسي نمي خريد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۰:۵۴

می‌دونید با این حرفها به ملت توهين ميکنين. هر کاري ملت ميکنه فورا ميگن دستي پشت پرده است منظورتون اينه که ملت ساده لوحند لطفا مراقب حرف زدن خود باشيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۱:۰۲

عجب حرفی ميزني آقا

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۱:۰۳

اين که خودروي 8-9 ميليوني رو 35 ميليون بفروشي چه دستي پشت پرده ست؟؟؟ما کيفيت مي خواهيم بعلاوه قيمت واقعي نه سوبل ارزش واقعي آنهم بدون کيفيت!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۱:۰۸

ربطي به واردکنندگان نداره خودروهاي ايراني عقب مانده و گرانند مردم نمي خرند

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۱:۱۲

آخه آقاي کارشناس! کدوم خودروي کره اي زير 40 مليون قيمت داره؟ کدوم خودروي چيني ممتازي قيمتش در حد ارابه هاي مرگ داخلي هستش؟ که حالا اونها احساس خطر کرده باشن.. سود خودروهاي وارداتي که بيشترش ميره توي خزانه ي دولت.. مشکل مردم انحصار در بازار خودرو هستش اگه ايندو شرکت هر چقدر به چالش بيقتن دولت اينقدر روي ماشين خارجي تعرفه گمرکي ميزاره تا اينها حاشيه ي امنيت داشته باشن..

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۱:۱۸

من 2 سال و نيم است که ماشينم نخريدم و نميخرم, ربطي به کمپين هم نداره با کمک از عقل خودم ميدونم خودرو سازها در حق مردم نجيبمون ظلم کردن و ما لايق بهترينهاييم نه اينکه هر سال کيفيت محصولات بسيار پايين تر سوار بشيم , کدام تنوع محصول؟! محصولاتي که از درب کارخانه دچار اشکال فني ميشين؟! به شعور مردم توهين نفرمائيد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۱:۲۳

خسته نباشيد آقاي نظري مشاور مدير عامل سايپا و مدير ارتباطات سايپا که لطف کرديد اين فرمايشات را مطرح کرديد... اي کاش پست شما در خودرو سازي هم نوشته می‌شد!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۱:۲۹

يجوري ميگين ساخت داخل کسي ندونه فکر ميکنه واقعا همه قطعاتش اينجا توليد ميشه ، خوب مردم شعور دارن برادر من ، اگه قراره ماشين بيکيفيت ايراني + چيني سوار بشيم حتما مردم چيني رو به لگن داخلي ترجيح ميدن

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۱:۳۱

آقاي کارشناس بيايد شفاف بگيد قيمت تمام شده يک خودرو چقدره و چرا اينقدر بيشتر فروخته ميشه و چرا نه محيط زيست و نه جون انسانها هيچ ارزشي براي خودرو سازها نداره .

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۱:۴۱

مردم خودرو داخلي نميخرند تا موقعي که قيمتها کمتر بشه، شما هم الکي زور نزنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۱:۴۲

باز هم توهم توطئه، اينبار دشمن فرضي، واردکنندگان خودروهاي کره اي و چيني.....اگر اين تحليل را بپذيريم واقعا بايد تاسف خورد به حال صنعت خودروي کشور که بعد از 35 سال حمايت بي قيد وشرط دولت و حاکميت با سازماندهي چند وارد کننده به چالش برخورد نمايد.....

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۱:۵۲

هرچند نظر هم بعد سانسور منتشر ميشه لازم به ذکر دونستم کمپين شامل نخريدن خودروي صفر هست از نوع بي کيفيت چه ايراني چه زباله هاي چيني شما هم لطفا اخبار رو منصفانه منتشر کنيد و خودتونون رو دربرابر شعور مردم خوار و خفيف نکنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۲:۰۵

ايشان(جناب کارشناس )بر حسب منافع صنعت خودرو سخن گفته و متاسفانه در ايران اکثر کارخانه هاي داخلي حق مصرف کننده را در نظر ندارند چرا يک ايراني بايد پول بهترين ماشين با کيفت خارجي را بپردازد و در مقابل توليد داخلي بي کيفيت با خدمات ضعيف رو دريافت کنه. اشتباه بود که در صنعت توليدخودرو سرمايه گذاري بشه، ما صد سال ديگه به ژاپن و امريکا و کره نميرسيم بهتر بود در صنعت دامداري و کشاورزي سرمايه گذاري ميشد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۲:۳۷

تنها کساني ک ب فکر ملت نيستتن همين خودرو ساز هان ... بسیاری از مسوولين رده بالا ماشين خارجي سوار ميشن تو رو خدا اينقد عوام فريبي نکنيد ...اين خوردوها با اين کيفيت واقعا مردم رو نابود کرده اقاي کارشناسن نگاهي ب خودرو ها و امار تصادفات و نقايص فني ماشين ها هم بهتره بندازين ک چ بلايي سر مردم اورده ...بخداوندي خدا اين ملت درست و دوست داشتني ايران گناه دارن گناه

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۳:۲۷

کارشناس عزيز اول مردم نخريدن و بعدش کمپين راه افتاد. (همين3هفته پيش) دوما توليد اين شرکتهاي جديد هم قراره تو خود ايران باشه, پس جوش بيکاري رو نزنين. سوما اگه کار چينياست چرا انقدر محصولاتشونو ارزون کردن؟ اگر هم دارن از اين کاهش قيمت سود ميبرن خب اينا هم ارزون کنن, نه که 10درصد هم گرونتر! چهارما اين دوتا شرکت امتحان پس داده ان. حتي با حمايت شديد دولت و تعرفه هاي گمرک و انحصار هر روز اعلام ورشکستگي ميکردن! اينم از محصولات جديدشون, از سال70پرايد. اونم از پيکان وانت. لياقت اين مردم بيشتر از امثال پرايد و من دراوردي هاي پژو هست. کاري کنين که لااقل اين کشوراي دوروبر به ما ريشخند نزنن

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۵:۱۸

خوبه كه اقاي نظري نفرمودند كمپين نخريدن خودرو كار اسراييل و آمريكاست!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۶:۲۳

هيچ ربطي به خودروهاي کره ايي و چيني نداره من خودم خيلي وقته که ماشين صفر نمي خرم....شما هم اگر واقعا کارشناس باشي ميدونيد که اين خودرو سازها دارن سر مردم کلاه مي زارن...

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۶:۲۷

اين چيني ها فهميدن که بايد قيمت رو بيارن پايين ولي اين دوتا خودروساز نه...در ضمن وقتي طرز فکر اينها اين باشه که وقتي مصرف کننده مجبور باشه، با هر قيمتي ماشين ميخره.....ديکه چه توقعي داريد که مردم از اينها ماشين بخرن...

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۷:۵۶

خيلی دليل بی ربطی آورديد چون اگر اين کمپين با اين پشت پرده طراحي شده بود خودروهاي چيني و کره اي بين 10 تا 20 درصد کاهش قيمت نميدادند و ...

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۷:۵۸

من هم اگر دستم باشد به تمام مردم ايران مي گويم که هيج کس ماشين داخلي نخرد چرا چون شما بلا به سر مردم ايران اورديد با بي کيفيتي ماشين ها وقيمت بي خودي وجدانن هست يانه

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۱۷

ادامه مي دهيم تا: قيمت و كيفيت محصولات در ايران = قيمت و كيفيت محصولات در دبي

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۲۲

الکي ميگه! نمخريييييييييييييييييييييييييييييييم.ااينها همه حرفهايي هستند که ميخواهند دوباره اين مردم عزيز رو خام بکنند. تا قيمت به طور درست پايين نيايد نميخريييم

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۲۳

اقايان اينقدر گاري رابجاي سواري براي مردم فروختند ديگر ذائقه مردم عوض شده. مي خواهند سواري خريداري کنند نه گاري

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۲۵

شاید اين کارشناس صنعت خودرو خودش وابسته به ايران خودرو و سايپاست ميخواستي زودتر اخطار بدي کار به اينجا نکشه. هر وقت کيفيت رفت بالا اونوقت درباره خرید ماشین صحبت کنید. ترجيح ميدم ماشين کره اي بخرم ولي ماشين ايراني نه.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۳۳

نخير جناب دستهاي پشت اين پرده دستهاي خالي مردم عادي قرار داره که پول خريد ماشين خارجي رو ندارند و حاضر هم نيستند دسترنج چند سال خود را بابت ماشينهاي بي کيفيت داخلي بدن که جونشون رو تهديد ميکنه و بايد چند بابر پول ماشين صرف تعميرات اون کنن. اگه پول مفت داشتن حتما ميدادن و يا ماشين خارجي مي‌خریدن

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۳۶

مثل اينكه الان ايران خودرو و سايپا هم دارن خودرو چيني توليد ميكنن ها،

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۴۱

آخر حرف الکي بود اين گزارش

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۴۳

چرا سعي داريد احساسات واقعي و حق مردم را سازماندهي از طرف خارجي ها جلوه بديد. واقعا جاي تاسف داره.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۴۳

اين رو نگه چي بگه ... خدايش اين قيمت فعلي واسه پرايد حق خوري از مردم نيست؟؟؟؟؟؟؟ ... ديگه نميشه با اين حرف ها سر مشتري رو کلاه گذاشت...

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۴۳

هم توليد كننده و هم واردكننده، يعني هردو كمر همت بر دوشيدن مردم بسته و از فضاي موجود همواره به نفع خود و بر عليه مشتري گام برداشته اند والا دليلي ندارد ايران در تماي سطوح علمي و تكنولوژي پيشرفتهاي چشم گيري كند ولي در صنعت توليد خودرو عقب بماند. جز سوء مديريت ، تكيه بر حداكثر سود از فضاي بازار ايران ( احتكار وايجاد بازار سياه و... ) و بذل و بخششهاي بي حد وحساب به نور چشمي ها و....

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۴۴

هميشه توهم داريد، مگ همين خوروساز داخلي نيست که حالا آشغال چيني مونتاژ مي کند؟ شعارهاي آنها گوش فلک را پر مي کند و جيب مردم را خالي، هر سال کيفيت بهتر را به چند سال آينده حواله مي دهند و آنچه که مي بينيم سقوط از مونتاژ خودرو آمريکايي به فرانسوي و حالا چيني و حتما در چند سال آينده مونتاژ موفقيت آميز خودرو افغاني است!!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۴۶

بهر حال مردم حق دارن... آخه اينها با اون قيمتهاشون کجا ماشينن؟ اينا کجا و ماشين هاي کره اي کجا؟! نمايشگاه مرکزي بنز قيمت الگانس رو زده بود که اوووون زمان مي شد 40ميليون تومن ما...کدوم دست پشت پرده...توهم هم حدي داره

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۴۹

کارخونه هاي سايپا و ايران خودرو که فقط پول مردم متوسط و پايين جامعه رو ميگيرن و آفتابه لگن تحول مي دن...پولدارا که خارجي ميخرن...مردم بيچاره متوسط و ضعيفن که که مدام بايد از اين دو غول بي شاخ و دم خريد کنن...

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۵۱

خدا خيرش بده هرکي اين کمپين رو راه اندازي کرده...اين کمپين چند سال دير راه افتاده

avatar

از ايسنا انتظار چنين گزارشي نمي رفت! واقعا فکر مي کنيد وارد کننده ها اين کمپين را راه انداختند؟ کيفيت پايين، خدمات پس از فروش افتضاح و هزار دليل ديگه که مردم خسته شدن. در نهايت هيچ وقت حق با مشتري ايراني نيست چندتا ديگه بايد تو تصادفات به خاطر ايمني پايين کشته بشن تا مسولين بفهمند؟ خون اين مردم بي گناه به گردن کيه؟ نمي خواستم اسم ببرم ولي براي مثال عرض مي کنم، تا حالا چند نفر از دوستان ديدند خودرو تيوتا تا 5 سال پس از توليد ايراد فني پيدا کنه؟ تيوتا رو گفتم چون تو ايران زياد هست، دوست من دارد و پس از 8 سال هنوز هم مثل روز اول نرم و بي صدا کار ميکنه. ولي سمند EF7 من به 3 سال نرسيد صداي تراکتور ميده و توي دست اندازها صداي الاکلنگ. مردم از بي صداقتي و دروغ خوششان نمی‌اید

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۵۹

جناب نظري برادر عزيز، خودروسازان داخلي به قدر كافي قدرت براي نفوذ در جيب مردم رو دارن نيازي به وكيل ندارند كه حالا شما نماينده شدي و تحليل ماوقع مي كنيد. مردم فقط و فقط از كيفيت، قيمت، تنوع و خدمات پس از فروش ناراضي نيستند. مردم احساس مي كنن به فهم و شعورشان توهين شده پس شما بيش از این مته به خشخاش نذاريد. اون واردكننده هاي چيني هم اگر اينقدر توان جهت دهي به ذهن مردم رو داشتند مطمئن باشيد قبل از اينها همچين كمپين هايي رو راه مي انداختند. اين حركت مردمي است...

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۹:۰۷

آقا كدوم كمپين؟! اين مردم اون وقت كه نبايست ميخريدن خريدن و قيمتها رو بردن بالا ، حالا به اين دليل كه آينده بازار مبهمه و ميترسن ارزون شه نميخرن و ميگن كمپين !!!! كار دنيا هميشه برعكسه

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۹:۱۳

1-دولت امروز هم ، فردا ميشه دولت گذشته !... هميشه دولت گذشته مقصره يعني هيچ سازوکاري وجود نداره که همين امروز نقاط ضعف خودمونو متوجه بشيم ؟!!! 2-ميفرماييد کارگران صنعت خودرو بيکار ميشن ! قبول براي اين قشر زحمتکش جامعه حتما" بايد فکري کرد اما خسارتهاي جاني و مالي که عدم کيفيت خودروها به جامعه تحميل کرده چي ؟ قطعا" چندين برابر خسارت بيکاري اين عزيزانه 3 - ميفرماييد درآمدهاي صنعت خودرو صرف مصارف ديگر ميشده لطفا" بفرماييد چه مصارفي ؟ لابد به مصلحت نيست که بفرماييد چه مصارفي !!...

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۹:۱۳

يکي از راه هاي فرار از بحران کنوني، کاهش چشمگير قيمت خودروهاي داخلي ميباشد و بس.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۹:۲۰

حرف مردم اينه که ما خودرو بي کيفيت داخلي با قيمت چند برابر واقعي نمي خواهيم.اگه خودروساز داخلي خودرو با استاندارد جهاني با قيمت منصفانه توليد کنه همه از توليد داخلي حمايت مي کنيم

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۹:۲۷

عزيز هيچ پشت پرده اي نيست مگه شما هم دستت تو جيب خودرو سازاس؟ نه کار کره و نه چين اين خود خود ملت ايرانن که ديگه از پرايد و سمند و پژو بيزارن

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۹:۳۸

اين اظهارات دايي جان ناپلئوني محلي از اعراب نداره.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۹:۵۶

آقا در تاريخ 13/11/90 يک خودرو سمند EF7 بنزيني از ايران خودرو خريداري کردم درست دوسال گارانتي خودرو من در نمايندگي بودم چون واشر سرسيلند و اويل ماژور و جعبه فرمان آن چيني بود و باور کنيد من تااين اواخر يعني در همين هفته گذشته ديگه خسته شده بودم رفتم تعمير کار آزاد کولرش را بعد از سه سال درست کردم باور نميکنيد طبق ادعاي نمايندگي ماشين را وقتي تحويل گرفتم کارخانه يادشان رفته گاز کولر بزنند. من ميخواهم به اين ايران خودرويی‌ها بگم که مگه مردم وقتشان را از سر راه آوردند که براي يک خودرو بايد همش نوبت بگيرند بروند نمايندگي. کدام خودروي خارجي را ديديد که اينقد ماشينهايشان خراب بشه و بروند نمايندگي؟ در ضمن امداد خودرو اينها کلي مشکل دارد يک بار زنگ زدم توي تعطيلات عيد که STOPER ماشينم خراب بوده که امداد خودرو بياد درست کنه وقتي امداد خودرو آمد پول اياب ذهاب را از من گرفت و به من گفته که خودر بايد برود نمايندگي چون ما قطه فوق را نداريم . يعني خودرو سازي ما از ريشه خراب است حالا با اين اوصاف مردم بروند خودروي داخلي بخرند؟

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۰:۰۷

عزيز دل گوشمون ازين حرفا پر شده تو اين مدت.. شما کيفيت رو درست کن تا ملت نرن سراغ خودروهاي چيني و کره اي. کيفيت رو ببريد بالا و قيمت رو بيارين پايين. اينقد هم دنبال مقصر کردن ديگران نريد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۰:۱۵

مرد حسابي اگر ايران خودرو و سايپاي .. پژو 405 توليد سال 1992 رو تازه با پسرفت کيفيتي 30 ميليون نميفروخت الان خودروي کره اي هم به سه برابر قيمت فروش نميرفت. اگر ميتونيد بريد کيفيت و قيمتتون رو درست کنيد ببينيد کسي ماشين چيني ميخره؟

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۰:۲۷

بزرگترين مشکل خودروسازي ما فساد است که منجر به ناکارمدي مديريتي در نتيجه کاهش بهره وري و افزايش هزينه هاي توليد مي شود. مجموعه صنعت خودرو سازي فقط کيسه اي است که براي پرکردن جيب عده اي دوخته شده است. بهتر است نظر کارشناسان و مهندسان دلسوزي که در اين صنعت سال ها خون دل مي خورند را هم بشنويد و آنگاه خواهيد ديد چه فساد بزرگي در اين مجموعه ها وجود دارد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۰:۴۱

هيچ پشت پرده اي نيست دليلش تنها اين هاست 1- قيمت بالار 2- کيفيت پايين و بروز نبودن محصولات توليدي اين 2 کارخانه 3- خدمات پس از فروش افتضاح بنده قبلا از اين کمپين هم خودم تصميم گرفته بودم تا درست نشدن اوضاع خودرويي نخرم. پس الکي قضيه رو سياسي نکنيد عوض اين توهمات محصولات قرن بوقتون رو با محصولات جديد با قيمت منطقي جايگزين کنيد تا مشکلتون حل شه

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۰:۴۲

به خدا من شاگرد داشتم توي دانشگاه که از کارگران خط توليد سايپا و ايران خودرو بودن. خودشون ميگفتن ما هر وقت ناراضي ميشيم توي خودرو کم ميذاريم ! پيچ را نمي بنديم خرابکاري مي کنيم و .. خيلي هم جدي ميگفتن حقشونه ! حالا بايد ما خودروي آشغال بي کيفيت داخلي را بخريم چند برابر بهاي واقعي آن. آقا اگر خيلي مرد هستيد درهاي واردات بدون گمرک آنچناني ! را باز کنيد تا مردم خودشان انتخاب کنند

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۰:۵۴

اقا نميخريم نميخريم ..... نمييييييييخريم حالا چي ميگي

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۰:۵۶

متاسفم براي عنوان کارشناسي که ايشان يدک ميکشند. ايشان کارپرداز دو شرکت خودروساز داخلي هستند و شايدم دلال ان شرکتها. کارشناس در گفتار و عملش بايد صادق باشه

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۰۱

مشکل ما اينه که واسه ما ارزشي قائل نيستن يه روز گفتن گمرکي ميکشن رو ماشينا تا حمايت از توليد داخل بشه سي سال پيکان زدن خودرو سازا بدتر شد که بهتر نشد تو نوبت نگهمون داشتن الانم مي خوان چين و کره رو پيراهن عثمان کنن ادم عاقل تو ايران ماشين نمي خره

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۱۹

نکه نميخريم, تا اينکه ديگه اين اشغالهاي نميخريييييييم, نميخريييييييييم, نميخرييييييييم. والسلام

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۲۱

حرف مفت. . اون موقع که جيک جيک مستونش بود فکر مردم بودن؟

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۲۷

مثل اينکه اين آقا هدفش پاک جلوه دادن چهره هاي خودروسازان بوده!!! آخه عزيز من اين سه چهار سال تحريم. قبلش چي؟ قبلش چرا کيفيت اينقد افتضاح بود و قيمت بالا؟ جريان اون وام هاي ميلياردي که از طرف دولت داده شد تا خطوط توليد خودشون رو نوسازي کنن؟ فکر کنم آقاي نظري گزارش تحقيق و تفحص مجلس از خودروسازها رو نخوندن که اينطور ميخواد رفع اتهام کنه از اين انحصارطلبان بي مروت!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۴۵

ما منتظريم ضمن افزايش کيفيت قيمت خودرو داخلي واقعي بشه يعني نصف يا يک سوم بشه. وگرنه نميخريم. شماها هم اونقد قيمتا رو بالا ببرين که زير قيمت خفه شين. درود بر تحريم کنندگان خريد خودرو داخلي.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۰۷

1-دلم مي خواد بدونم ماشين خوداين اقا جيه 2- چراماشين هيجکدامشان ايراني نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۰۸

ضمن احترام به نظر دوستان اعلام مي کنم: ايران خودرو و سايپا، ديگه تموم شد 35 سال دولت به بهانه حمايت از توليد داخل ازتون حمايت همه جانبه کرده اما شما چيکار کرديد. شما چي با اين محصولات بي کيفيت، قيمت بالا،نمايندگي هاي بي کيفيت سعي در خالي کردن جيب مردميد اونهم مردمي که يا قشر متوسط يا ضعيف اوني هم که پول داره مطمئن باش محصولات شما را عمرا نمي خره. ديگه بسه دولت محترم اگه مي خواي عادلانه رفتار کني مرزهارو باز کنيد بدون تعرفه ماشين ها وارد بشه تا قشر ضعيف هم لذت ماشين سواري را ببينه اينها هم اگه مي تونند رقابت کنند يا کاربري اينها رو عوض کنيد ماشين توليد نکنند. زور که نيست آقا ما نمي توانيم تو صنعت خودرو موفق باشيم ديگه از دنيا عقبيم و نمي رسيم يا اينکه کارخونه ها رو بدن دست خودرو سازهاي بزرگ تا هم کارگرها بيکار نشن و هم مردم ماشين سوار بشن 35 سال حمايت ديگه بسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسه عصباني‌ام

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۴۶

خدا خيرش بده هر که بتونه اينا رو تعطيل کنه. کجاي دنيا براي ورود ماشين بايد بيشتر از قيمتش پرداخت کني غير از ايران. يه نگاه به قيمت اينا بندازيد بعد دنبال مقصر بگرديد. من اگر قرار باشه پياده هم برم از اينا ماشين نمي خرم.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۴۹

اصن گيريم که کمپين هم کار وارد کننده ها ولي خوب رکود رو که نميتونينين کتمان کنين. نميدونم واقعا نميفهمين ملت ديگه طاقتشون طاق شده يا . . .

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۷:۳۰

آفرين به مردم باهوش و فهيم ايران

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۸:۰۴

دست هاي پشت پرده اي وجود ندارد....اين حقيقتي است كه قوه مجريه مقننه و قضاييه تا كنون در اين باره به وظايف خود درست عمل نكردند....

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۸:۱۹

تا کي مردم بايد تاوان بي کفايتي وسودجويي خودروسازان را بدهند 40سال رانت دولتي کفايت نميکند؟

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۹:۳۲

از 4-5 سال پيش قيمت خيلي چيزها دوبرابر و يا حتي چندبرابر شده که خيلي خوب باهاش کنار اومديم اين همه مقاومت و توقع از بازار خودرو برام عجيبه.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۹:۵۵

اميدوارم ايسنا هم نظر با اين آقاي کارشناس مشاور سايپا نباشه. توهم توطئه بيداد ميکنه آقا

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۹:۵۷

نگران نباشيدو مردم بيچاره مجبورن آشغالاي شما رو بخرن. پولشون به ماشينهاي چين هم به زور ميرسه.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۲:۱۶

باز هم توطئه توهم زده ايد.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۰:۲۵

اقاي کارشناس،پشت پرده اي وجود نداره يه نگاه به کامنتاي مردم زير همين مطلبت بنداز...ما وجود داريم، شعور داريم، ميفهميم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۷:۵۷

موقعي که دلار بالا مي رفت مي گفتن 60% قطعات خارجي ان و قيمتاشونو 2تا 3 برابر کردن ولي وقتي نفت اومد پايين يا الان که دلار اومده پايين مي گن اينا خودرو هاي داخلي ان از طرفي مي گن ما لوکوموتيو صنعتيم و به کنايه حرف از تعديل نيرو مي زنن ما لوکوموتيو اين شکلي نمي خواييم!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۸:۲۱

ايشان با سياست يکي به نعل و يکي به ميخ سعي کرده اند توپ را به زمين وارد کننده بياندازند. فرمايشات ايشان قابل قبول نيست چون مشتري اتوموبيل وارداتي، طيف خاص و محدودي از جامعه را شامل مي شود. اغلب اقشار جامعه قدرت خريد يک اتوموبيل وارداتي بالاي صدميليون تومان را ندارند و ناچار به تهيه آن از توليدات داخل هستند. به این نکته توجه کنید، توليد کننده محترم.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۱:۴۷

آقاي کارشناس شما پشت پرده با کي هستي

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۲:۱۳

آقا طبق معمول حتما کار کار امريکا و اسراييله

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۲:۵۱

هيچ پشت پرده اي وجود نداره و اينها همش جو سازي و فرافکنيه. مردم ناراضي هستند و مدت زيادي تحت سلطه و آزار و يکه تازي خودروساز قرار گرفتند و الان هم همون لحظه ي گهي زين به پشت و گهی پشت بر زین

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۳:۱۰

باشه پس ما حرفي نداريم شش ماه بعد به قول شما که قيمتا پايين اومد مي خريم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۳:۵۹

آقاي نظري ما هم که از مريخ اومديم و سنمون هم زير يکسال است و هيچي حاليمون نيست ميشه شما يکم بيشتر مارو راهنمايي کنيد تا از اين دستهاي پشت پرده که در حق اين دو خودروساز محترم ارزون فروش که فقط بخاطر تحريمها يک ذره باعث شده خودروهاشون گرون و بي کيفيت باشه دارن ظلم ميکنند آگاه بشيم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۴:۰۴

برادر عزيز تو اين پشت پرده چرا فقط خودروي چيني قيمتش ارزون شده؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۵:۱۰

سزاي گران فروش، نخريدنه!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۶:۱۴

هر موقع مردم کاری انجام ميدن دستهاي پشت پرده مياد وسط. جمع کنيد اين بازيهاي بچه گونه رو، اينهمه کشته بخاطر نداشتن استاندارد مناسب بس نيست؟!! خودرهاي زير ده ميليون تومن رو بالا 20 تومن و بیشتر به مردم ميدين ظلم نيست؟؟؟ کدوم دستهاي پشت پرده خواست خدا بود چون جاي حق نشسته

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۶:۲۲

به نظر من هم همش تقصير احمدي نژاد و دولت قبليه. اون زمان همه در حال خريد و فروش خودرو بودن و بازار يه بازار سالم بود و هم خودرو چيني بود و هم کره اي و هم فروش خودروسازان داخلي خوب بود. ولي باز هم همش تقصير دولت قبلي است باشه ما هم که گوش هامون ...

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۷:۱۱

دوستان حالا كي بهتون گفتم. منتظر بدلكاري دولت و خودروسازان باشيد. دولت اگه شده توافق هسته‌اي رو هم لغو كنه نميزاره خودروسازا زمين بخورن. آخه اينا 35 ساله با هم نون و نمك خوردن. يعني اگه گوشت همديگرو بخورن استخون همو دور نميندازن. البته منظور از دولت فقط دولت بيچاره فعلي نيست. كلا ميگم .... بله

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۸:۰۲

باید قیمت‌ها را بیاورند پایین

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۹:۱۰

من قبول دارم قيمتها زياد است اما این حربه کساني است که ميخواهند به اقتصاد مملکت اسيب برسانند. همان کساني که تحريم کردند امروز حامي خريدار ميشوند و ميگن نخريد تا ارزان بشه!!! نه برادر، انها هدف دارن متوقف کردن چرخ اقتصاد ايران، امروز خودرو سازي فردا پتروشيمي پس فردا......

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۹:۱۷

با سلام خدمت تمام دوستان که نظر گذاشتن من نميدونم اين کارشناس محترم چرا به شعور مردم توهين ميکنه يعني چي با اين حرفا ميخواين بگين که اينا همش توطئه هستس؟ مردم ميدونن وضعیت خودروهای اشغال رو که گرون هم هستن. اقا تونستين قيمت ماشيناي اشغال توليدي داخلو پايين بيارين خوب بيارين کسي خواست جنس ارزون و بي کيفيت بخره خودش ميدونه ارزون خريده و بي کيفيته وگرنه اتفاق خاصي نميوفته

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۲۰:۵۸

آقاي مشاور، اگه بلد بوديد الان وضعيت اين نبود از خودروسازان هندي ياد بگيريد که خودرو زير 3000 دلاري ساختند متاسفم که کار بلد نيستيد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۲۱:۳۴

اره دست عوامل استکبار تو کاره نه اينکه با محصولاتشون رقيب بنز و بي ام شدن

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۲۲:۲۳

دوستان مستحضر باشند اين کمپين به مدد وجود شبکه هاي اجتماعي درست شده . ماهيت شبکه هاي اجتماعي اينه که مردم خودشون مي توانند توليد خبرکنند و حرفشونو در سطح گسترده اطلاع رساني کنند. اين هيچ ربطي به دست‌هاي پشت پرده نداره.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۰:۰۹

سلام. تو حوض ابي که ماهي نباشه قورباقه هفت تير کشه خودروسازهاي کره‌اي و ژاپني هر شش ماه در مدل خودرو تغييرات اساسي ميدن اما اين پژو و پرايد الان سي سال به همان شکلي که وارد شد داره توليد ميشه بدون هيچ تغیيري .بهتر که نشده بدتر هم شده و با قيمت سه برابري.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۱:۰۵

آقا چرا این کارشناس ما رو اينقدر نافهم فرض کرده. ممنون که شما و اون کارخونه دارا و دولت بيشتر از ما مي فهميد. فقط موندم که خودش از اين حرفاش خندش نگرفته!!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۵:۲۶

خوب من يک سئوال دارم . مگه اين خودرو سازان قبل از تحريم نمي گفتند ما در صنعت خودروسازي خودکفا شديم، چيطور شد که با تحريم و بالارفتن قيمت دلار قيمت خودرو رفت بالا. مگه ماشين به غير از آهن و پلاستيک چيز ديگه‌اي هست که خدا را شکر به فول خودشون هم در صنعت ذوب آهن هم پتروشيمي خودکفا شديم ديگه نبايد با افزايش قيمت دلار اين مواد اوليه گرون بشن. همش سو استفاده .

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۵:۵۶

كار كاره انگليسه!! سفارت هم احتمالأ براى همين باز كردن !! خخخ

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۸:۱۸

من خودرو صفر نمي خرم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۹:۰۰

اينکه خودروساز چيني و يا واردکننده هاي ديگر محصولاتشون رو گرانتر ميفروختند، دوباره مسئوليت امسال شما رو زير سوال ميبره. اين همون عذر بدتر از گناهه. چرا همه به فکر جيب خودشون هستند و حتي به هر بهانه‌اي سعي در انحراف و يا شکستن تصميم مردم براي مقابله با تضييع حقوقشون دارند؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۹:۱۱

بازم به چيني‌ها قيمت خودروهاشونا آوردن پايين. شما که ميخواهيد حمايت کنيد از خودروي داخلي چرا کيفيتو بالا نمي بريد؟ چرا نميگيد چندتا از مردم درجاده‌هاي کشور به خاطر بي‌کيفيت بودن خودروي داخلي کشته ميشند؟ چرا قيمت واقعي خودروي داخلي اعلام نميشه؟ من پژو پارس خريدم سال گذشته يکماه بعد موتورش سوخت و با خواهش و تمنا پولمو پس گرفتم رفتم يه ماشين دست دوم کره‌اي خريدم. 8سال کارکرده اما اين کجا و آن کجا

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۲:۲۵

خوب به اين کامنتها پاسخ بديد..ديگه کارشناس بياريد جواب بده

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۹:۳۱

منظور از نخريدن خودرو صفر فقط ايراني نيست شامل تمام ماشينهاي صفر فعلي کشور که به قيمت نجومي وبعضا باشرايط اقساطي باسودهاي نجومي هست رو ميگن تازماني که قيمت خودروها منطقي نشه نميخريم توکشورهاي ديگه يه ماشين معمولي روباحقوق يکماه کارمندي ميخرنن ولي هزينه‌هاي سوخت و... ان بالا هست ولي تو کشور خودمون هردوتاش بالاست

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۲۱:۴۳

علنا دارن به شعور و سطح توقع مردم محترم ايران توهين ميکنن يعني واقعا اينه حق ما از بازار جهاني خودرو ؟؟؟ کافيه فقط يه نگاه کلي به صنعت خودروسازي دنيا بيندازيد هم از نظر طراحي بيروني هم طراحي داخلي هم آپشن و ... ما کجاييم و چيکار داريم ميکنيم؟ آخه چقدر تکرار. يه روزي اطاق 405 و پرايد وارد ايران شد به بيست مدل خودرو تبدبل و توليد شد هنوز هم همان اطاق و همان امکانات منتهي به مدل روز و ايندفه داشبورد جديد!! سمند سورن با تغير چراغ و سپر به دنا تبديل ميشه!!! آخه کجاي دنيا اينا سابقه داره کدوم صنعت خودروسازي دنيا به خودش چنين اجازه ايي ميده؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۰

خودرو سازان بجاي رقابت تباني براي خالي کردن جيبهاي مردم ميکنند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۷:۰۱

خودرو چيني نميخريم اما خودرو داخلي هم وقتي ميخريم که قيمت واقعي بشه و کيفيت نيز به حداکثر خودش برسه. جونمون را که از سر راه نياورديم....

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۰:۴۱

فرض کنيم که حرف شما درست باشد واين کمپين با سوء استفاده وارد کنندگان صورت پذيرد باز همين کار نشان دهنده آتش زير خاکستر بودن مردم نسبت به خودرو هاي داخلي باشد که منتظر جرقه بودند وشرايط بسيار مناسب براي نخريدن خودرو هاي بي‌کيفيت وبسيار گران و خدمات پس از فروش صفر و طلبکار بودن خودروسازها و هزاران علت ديگر باعث شده که حرف خود را بيان کنند. موفق باشيد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۰۰:۱۶

با سلام ، چالش صنعت خودرو که ريشه اساسي آن سوء مديريت است ، ربطي به تحريم ها ندارد و در سالهاي قبل تحريم نيز همين طور بوده است و با حمايت و بدون حمايت دولت و مردم نيز وضع به همين منوال است. بهتر است مديران شايسته، رقابتي و آگاه به مسايل روز صنعت خودرو اين مسير را هدايت کنند. بعد از بيش از پنجاه سال از عمر صنعت خودرو در کشور حتي قادر به رقابت با خودروسازي مالزي هم نيستيم! اين حاصل سوء مديريت و انحصار در صنعت خودرو است و اکنون هم بجاي فرار به جلو بهتر است يکبار براي هميشه اين غده سرطاني جراحي و موجود ديگري با قابليتهاي رقابتي بوجود آيد. اين کمپين باعث اخذ تصميمات شجاعانه و جدي توسط مسولين مي‌شود البته مردم فهيم اجازه سوء استفاده به واردکنندگان خودروهاي بي‌کيفيت خارجي را نيز نخواهند داد و از محصولات آنها نيز اميد است استقبال نشود و علاقه مند به پيشرفت صنعت خودرو کشور همگام با خودروسازهاي بزرگ جهان هستند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۰۰:۵۹

هيچ دست پشت پرده اي وجود نداره. دست پشت پرده اونايين که چندين ساله با توليد خودرو بي کيفيت و گرون خون مردم رو بجوش آوردن. چطور تو کيفيت و قيمت خودروها دست پشت پرده وجود نداره؟ اما سر این ماجرا دست پشت پرده راه انداختين؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۰ ۱۲:۰۹

يک نگاه به پرونده اين دو خودر ساز بيندازيد مثل يک قده سرطاني رشد کرده و شده يک درد بي علاج براي مردم ايران. البته اين کار سالهاي پيش بايد انجام ميداديم نه تا امروز طول ميکشيد