• یکشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 94062213703
  • خبرنگار : 71467

یک پاسخ مبهم برای حذف شدگان از یارانه نقدی

یک پاسخ مبهم برای حذف شدگان از یارانه نقدی

معترضان به حذف یارانه نقدی با مراجعه به سامانه مربوطه برای اعلام درخواست خود با پیامی مواجه می شوند که ابهام آنها را بیشتر از قبل می کند.

معترضان به حذف یارانه نقدی با مراجعه به سامانه مربوطه برای اعلام درخواست خود با پیامی مواجه می شوند که ابهام آنها را بیشتر از قبل می کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، گرچه سامانه yaraneh10.ir از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ثبت اعتراض حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی از خرداد ماه امسال راه‌اندازی شد ولی متقاضیان گاها با مشکلاتی در این رابطه مواجه می شوند که پاسخی هم برای آن وجود ندارد.

سامانه اینترنتی در حالی از پنجم خرداد تا دو ماه پس از حذف یارانه خانوار شکایات آنها را ثبت می‌کند که در مواردی با وجود اینکه یارانه خانواری حذف شده، بعد از وارد کردن کد ملی و شماره حساب، به آنها اعلام می‌شود که " اطلاعات شما در سامانه ثبت درخواست موجود نیست. در وضعیت یارانه شما تا نون تغییری ایجاد نشده است"

این پاسخ در شرایطی به برخی حذف شدگان اعلام می شود که گرچه پیگیری موضوع از سازمانهای مربوطه- سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت تعاون،کار و ورفاه اجتماعی- پاسخ شفافی به دنبال نداشت ولی عنوان کردند که حتما از دو ماه فرصت تعیین شده برای ورود اطلاعات گذشته و یا اینکه به تازگی یارانه آنها حذف شده و چند روز برای به روز شدن اطلاعات زمان لازم است.

این درحالی است که در بین حذف شده ها که با این پاسخ -یارانه شما حذف نشده است-برای استعلام وضعیت خود روبه رو می شوند خانوارهایی حضور دارند که یارانه آنها در شهریور و یا مرداد ماه حذف شده و مبلغی به حسابشان واریز نشده است و یا خانوارهایی که از ابتدای سال یارانه ای دریافت نکرده اند.

با این وجود همانطور که پیش تر معاونان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند حذف شدگان می توانند با وارد کردن اطلاعات در سامانه yaraneh10.ir از دلایل حذف آگاه شده و اعتراض خود را ثبت کنند که بعد از انجام بررسی‌ها در صورت تایید صلاحیت دریافت یارانه نقدی، مجددا به لیست سازمان هدفمندی یارانه ها باز خواهند گشت.

آنطور که فیروز آبادی -قائم مقام وزارت کار- اعلام کرده است تا کنون حدود دو میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی حذف شده‌اند که در این بین حدود 17 هزار نفر بعد از انجام بررسی دوباره مشمول دریافت شده اند.

تاکنون برخلاف وعده چند باره ربیعی-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- برای اعلام شاخص های حذف یارانه بگیران، هیچ اطلاع رسانی در این مورد نشده است ولی شواهد نشان می ‌هد که موقعیت جغرافیایی، اتومبیل و املاک از شاخص های غربالگری این وزارتخانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۱۲:۲۸

باسلام. يارانه اينجانب قطع شده به دليل اينکه اموال پسرم را هم محاسبه کرده اند در حالي که ايشان ازدواج کرده و زندگي مستقل خودشان را دارند لطفا رسيدگي نماييد با تشکر

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۲۱:۲۶

باسلام.يارانه اينجانب که يک فرهنکي هستم ازخردادماه قطع شده است از دو ماه پيش اعتراض هم کرده ام متا سفانه هيچ ترتيب اثري نداده اندلطفارسيدگي فرماييد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۳:۴۷

شما که مدعي هستید حذف يارانه‌ها با اطمينان کامل صورت ميگيرد بايد عرض کنم بنده بازنشسته هستم با يک حقوق معمولي و يک منزل معمولي و يک خودرو معمولي دست دوم. اونوقت سه ماهه يارانه مرا قطع کردند و اعتراض هم کردم جوابم دادند علت قطع يارانه داشتن منزل وخودرو . ايا داشتن منزل و خودرو قراضه دليل قطع يارانه است؟! اونوقت سرمايه داراني با ميلياردها سرمايه و ماهيانه دهها ميلیون تومان درآمد دارند يارانه ميگيرند و به ريش من و شما ميخندند. از آقاي وزير تقاضا دارم در قطع يارانه‌ها نظارت بيشتري کنند که حق من و امثال من اينجوري ضايع نشود

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۲۳:۲۱

باسلام يارانه خانوار اينجانب به دليل داشتن مسکن 20 سال ساخت و خودروي مستهلک حذف شده . ماهانه يک ميليون و ششصد هزارتومان درامد و يک ميلون و سيصد هزار تومان قسط خانه اي که به خاطرش يارانه قطع شده. هنوز 3 ماه قسط نداده ايم و اجراييات آمده ! ماهم مرفه هستيم و هم صاحب خانه و هم پر درآمد.