• دوشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94070603793
  • خبرنگار : 71411

دادستان کل کشور:

درباره فاجعه منا احقاق حق را متوقف نمی‌کنیم

درباره فاجعه منا احقاق حق را متوقف نمی‌کنیم

دادستان کل کشور گفت: ما در رابطه با فاجعه منا احقاق حق را متوقف نخواهیم کرد و به دنبال مستندسازی در این راستا هستیم.

دادستان کل کشور گفت: ما در رابطه با فاجعه منا احقاق حق را متوقف نخواهیم کرد و به دنبال مستندسازی در این راستا هستیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه مراسم آیین آغاز سال تحصیلی موسسه حوزوی امام رضا (ع) با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا دادستانی کل کشور در رابطه با حادثه منا ورود پیدا کرده است؟ و اگر این چنین است تا کنون چه اقداماتی را انجام داده است؟ خاطرنشان کرد:‌ با توجه به فاجعه‌ای که در منا رخ داد علاوه بر این‌که این موضوع در دولت پیگیری می‌شود به دلیل این‌که حقوق عامه است در دادستانی نیز پیگیری می‌شود که این پیگیری‌ها حق مسلم قربانیان و مصدومان این حادثه است.

وی ادامه داد: دولت سعودی که در این زمینه قصور کرد باید پاسخگو باشد.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با افرادی که دست‌اندرکار حقوق بین‌الملل هستند برگزار شد و اگر به هر شکلی نتوانستیم با دادستان عربستان و یا مسئولان آن کشور ارتباط داشته باشیم تا آن‌ها متقاعد شوند از طریق مجامع بین‌المللی موضوع را دنبال می‌کنیم؛ اگرچه برخی از مجامع بین‌المللی تحت تاثیر نظام سلطه هستند.

دادستان کل کشور اظهار کرد: با توجه به روابط عربستان با آمریکا و اروپا که تسلط سیاسی به این قضیه دارند ، نمی‌خواهند احقاق حق صورت گیرد اما احقاق حق را متوقف خواهیم کرد و در این راستا به دنبال مستندسازی جدی هستیم که این مستندات را جمع‌آوری کنیم و ادعانامه بلندی را علیه آل سعود خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شعبه رسیدگی کننده به تسریع در شکایت خانواده قربانیان حادثه منا ایجاد خواهد شد یا خیر گفت: ما به دنبال این هستیم که شعبه رسیدگی ویژه‌ای در این راستا تشکیل شود و کار خانواده قربانیان حادثه منا دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha