• دوشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 94082515229
  • خبرنگار : 71542

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

پرداخت امتیازات و مزایای محیط‌بانان 17 استان

پرداخت امتیازات و مزایای محیط‌بانان 17 استان

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن ابراز تاسف از حذف روز هوای پاک و محیط زیست از تقویم، به کاهش نرخ تورم در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: در شرایط جدید تلاش خود را برای حل مسائل معیشتی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست معطوف کرده‌ایم.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن ابراز تاسف از حذف روز هوای پاک و محیط زیست از تقویم، به کاهش نرخ تورم در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: در شرایط جدید تلاش خود را برای حل مسائل معیشتی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست معطوف کرده‌ایم.

به گزارش سرویس «محیط زیست» ایسنا، معصومه ابتکار، در جمع کارکنان و خانواده‌های شهدای محیط زیست فارس در شیراز با بیان اینکه در مقطعی از زمان، دو روز هوای پاک و روز محیط زیست را از تقویم ما حذف کردند که این کار جای تامل و تاسف دارد، گفت: در حال پیگیری هستیم تا مجددا این دو روز حذف شده در تقویم گنجانده شود.

به گفته ابتکار، پیشتر روز هوای پاک 29 دی و روز محیط زیست که مناسبتی جهانی است مصادف با 15 خرداد بود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه محیط زیست عرصه‌ای با چالش‌ها و مشکلات فراوان است، اما برخی افراد به دنبال استفاده سیاسی از این مسائل هستند، اظهار کرد: افتخار می کنیم خدمتگزار مردم در دولتی هستیم که خود را دولت محیط زیست می‌داند، زیرا رییس جمهور در سفرهای مختلف استانی، ملی و بین‌المللی همواره دولت خود را دولت محیط زیست اعلام کرده است و فضای نوین و استثنایی برای توسعه محیط زیست کشور فراهم شده که نیاز به همکاری فرابخشی دارد.

ابتکار با تاکید بر اینکه دولت یازدهم، دولت پاسخگو در عرصه زیست محیطی است و این مساله مسئولیت ما را برای خدمت‌رسانی به مردم در این زمینه دو چندان می‌کند، افزود: این دولت در شرایطی مسئولیت اجرایی کشور را برعهده گرفت که تورم 46 درصدی داشتیم، ولی اکنون پس از دو سال تورم به کمتر از 13 درصد رسیده است.

پرداخت امتیازات و مزایای محیط‌بانان 17 استان

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه بسیاری از کارمندان دولت و از جمله کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست مسائل معیشتی دارند و در شرایط جدید تلاش خود را برای حل مسائل معیشتی کارکنان این سازمان معطوف کرده‌ایم، اظهار کرد: امتیازات و مزایایی برای محیط‌بانان کشور در نظر گرفته شده که 17 استان کشور این امتیازات را پرداخت کرده‌اند و استان فارس با تلاش مسئولان استانی در حال پرداخت این امتیازات است.

تمرکز سازمان حفاظت محیط زیست بر احیای صندوق ملی محیط زیست

وی با اشاره به اینکه صندوق ملی محیط زیست در سال 84 تاسیس و در همان سال تعطیل شد، گفت: این تعطیلی به دلیل مشکلات قانونی بود که یکی از کارهای ما در شرایط کنونی احیای این صندوق است. یکی از کارکردهای صندوق ملی محیط زیست سرمایه گذاری‌های زیست محیطی و توجه به مسائل محیط زیست کشور است.

به گزارش ایسنا، در این نشست حمزه ولوی، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به اینکه استان فارس دو و نیم میلیون هکتار عرصه زیست محیطی داردکه توسط 250 محیط‌بان اداره می‌شود، گفت: متوسط ضریب حفاظت از عرصه‌ها در فارس 10 هزار هکتار برای هر محیط‌بان است و در برخی مناطق این ضریب یک هزار هکتار است و به همین دلیل نیاز به افزایش نیرو داریم و باید با ما در این زمینه همکاری شود.

بر اساس گزارش سایت سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، وی افزود: تاکنون برای حفاظت از محیط زیست، 22 نفر از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در استان فارس شهید شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha