• یکشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 94090805042
  • منبع : کمیته امداد امام خمینی (ره)

رئیس کمیته امداد خبر داد

توزیع 7000 تراکتور و وانت‌ میان مددجویان کمیته امداد

توزیع 7000 تراکتور و وانت‌ میان مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد از توزیع 2000 تراکتور در سطح کشور بین مددجویان در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی آنان خبر داد و گفت: 5000 خودروی وانت نیسان نیز به مدجویان تحویل داده می‌شود که در مرحله نخست 1000 خودرو آماده تحویل است.

رئیس کمیته امداد از توزیع 2000 تراکتور در سطح کشور بین مددجویان در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی آنان خبر داد و گفت: 5000 خودروی وانت نیسان نیز به مدجویان تحویل داده می‌شود که در مرحله نخست 1000 خودرو آماده تحویل است.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، سید پرویز فتاح در بیست و نهمین سفر استانی خود در سفر به سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم و مسئولان شیعه و سنی در زمینه رسیدگی به امور محرومان با هم متحد هستند و این جلسه نیز نمادی از این وحدت بین مردم و مسئولان و خدمتگزاران به آنها‌ست، افزود: اصلی ترین جنبه وحدت این استان پرداخت زکات توسط تشیع و اهل تسنن است به طوری که این امر باعث شده تمام وام های کمیته امداد به صورت قرض الحسنه به افراد اعطا شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تعداد مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان زیبنده این استان نیست ادامه داد: باید از تمام ظرفیت نظام برای ریشه‌کنی فقر در این جامعه تلاش کنیم و از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان سیستان و بلوچستان در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم محروم کمک بگیریم.

فتاح بر ارائه خدمات بی‌منت به نیازمندان جامعه بیان کرد: پرداخت وام‌های قرضه‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد باید همواره استمرار داشته باشد و حتما باید این ارقامی که به عنوان وام در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد به مردم پرداخت شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تدوین علمی و کاربردی تعیین شاخص های فقر می تواند بسیاری از مشکلات پیش روی دست اندرکاران عرصه فقرزدایی در کشور را مرتفع سازد، یادآور شد: ضرورت تغییر نگاه نسبت به نیازمندان امری ضروری است که در این راستا کشف استعدادها و توانمندی آنان از برنامه های این نهاد است. در این زمینه نیازمند همکاری دولت، مجلس و تمامی دستگاهها هستیم و از تمام ظرفیت کشور به نفع محرومان استفاده خواهیم کرد.

فتاح با بیان اینکه تکریم خانواده های تحت حمایت و توجه به مسائل فرهنگی آنان از دیگر اولویت های این نهاد است، افزود: تلاش داریم در بحث فرهنگی و اعتقادی خانواده ها، از ظرفیت روحانیون و حوزه ها بهره مند شویم.

رئیس کمیته امداد اشاعه فرهنگ انفاق در جامعه را از دیگر برنامه ها برای فقر زدایی خواند و افزود: مردم ما به لحاظ فرهنگی آمادگی انفاق را دارند که این روحیه باید در آنها تقویت شود.

فتاح در دیدار با آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان نیز هدف از سفرهای استانی خود را خدمات رسانی بیشتر به مردم با استفاده از روش ها و ایده های جدید عنوان کرد و افزود: محرومان و نیازمندان جزء پیکره این نظام هستند و هیچ فرقی با مردمان سایر استان ها نمی کنند چراکه زیربال عاطفی نظام قرار گرفته اند.

براساس گزارش سایت کمیته امداد، وی کمیته امداد را بازوی نظام دانست و تاکید کرد: کمیته امداد بازوی نظام و یاری گر ائمه جمعه استان ها برای تسریع به خدمات بیشتر به محرومان و نیازمندان خواهند بود وهمکاری بیشتر دستگاه های اجرایی به روند خدمت رسانی به نیازمندان شتاب می بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

لطفا به کميته امداد استان ها دستور بفرماييد که شرايط خريد وانت و تراکتور را به خانواده هاي تحت پوشش خود اعلام کنند چون خيلي از خانواده ها از اين امکانات خبر ندارند