• چهارشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94091106787
  • خبرنگار : 71505

تشکیل جلسه ستاد اربعین شهرداری تهران در کربلا با حضور قالیباف

تشکیل جلسه ستاد اربعین شهرداری تهران در کربلا با حضور قالیباف

ستاد اربعین شهرداری تهران امروز با حضور شهردار تهران در شهر کربلا تشکیل جلسه داد.

ستاد اربعین شهرداری تهران امروز با حضور شهردار تهران در شهر کربلا تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه مجتبی عبدالهی، رییس ستاد اربعین شهرداری تهران به ارائه گزارشی از عملکرد نیروهای خدماتی مستقر در شهر کربلای معلی پرداخت و تاکید کرد: این ستاد دو روز پس از اربعین همزمان با جمع آوری موکب‌های عراقی در روز اربعین به زائران حسینی خدمات ارائه می کنند.

همچنین محمد باقر قالیباف شهردار تهران، با اشاره به تلاش نیروهای خدماتی شهرداری تهران برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی گفت: خداوند را شاکریم که به برکت خون شهدا در لیست زائرین امام حسین (ع) در اربعین ثبت و ذخیره شده و امیدواریم این امر به عنوان توشه آخرت محسوب شود.

وی افزود: با نگاه به روایات این طور فهمیده می‌شود که عاشورا واقعه بزرگی در تاریخ بشریت است. در حقیقت در هنگام وقوع واقعه اسلام را از انحراف نجات داد و در مسیر حقیقی قرار داد و این واقعه آنقدر بزرگ است که در هنگام ظهور، حضرت مهدی (عج) برای معرفی خود نام جدش امام حسین (ع) را بر زبان جاری می کند و خود را به نام جدش معرفی می کند.

شهردار تهران ادامه داد: این موضوع نشان می دهد در آن زمان شناختی از امام حسین (ع) در جهان وجود خواهد داشت همانطور که امروز بحث انسانیت و آزادگی در واقعه عاشورا زبان زد تمام کسانی است که حتی آشنایی با اسلام هم ندارند.

شهردار تهران ادامه داد: این مسئله نشان می دهد خدمت ناچیز ما به زائران امام حسین(ع) اگربا نیت خالصانه همراه باشد در آینده ما را از یاران حضرت مهدی (عج) قرار می‌دهد..

وی تاکید کرد: امروز واقعه اربعین نیز از بعد سیاسی، امنیتی و فرهنگی در سطح جهان تاثیر بسیاری می گذارد و عظمت اربعین را نمایان می کند و باعث می شود چشم‌ها به کربلا دوخته شود؛ بر همین اساس هر خدمتی در این مکان برکت بسیاری دارد. انصاف است که بگوییم خدمات شهرداری امسال منسجم‌تر و با هماهنگی بیشتری نسبت به سال گذشته بوده است.

وی در ادامه خدمت را گره گشایی از کار مردم عنوان کرد و افزود: با نگاه به واقعه اربعین درخواهیم یافت که این واقعه آغاز بیدارگری جهان اسلام است به ویژه در اولین اربعین که با حرکت حضرت زینب، به روشنی می‌توان این موضوع را مشاهده کرد امروز هم راهپیمایی اربعین نقش بیدادگری در جهان اسلام و همه انسان‌هایی که به آزادگی، عدالت و انسانیت توجه دارند، ایفا می‌کند.

قالیباف در خصوص امضای تفاهم نامه با مسئولان دو شهر نجف و کربلا برای ارائه خدمات بهتر به زائران گفت: این همکاری میان شهرداری تهران و مسئولان دو شهر نجف و کربلا وجود دارد اما قطعا نیازمند زمان و شناخت بیشتر هستیم، همانطور که نسبت به سال گذشته هماهنگی میان شهرداری تهران و کربلا افزایش یافته است اما اعتقاد دارم با توجه به عشق مردم ما به امام حسین(ع) باید بیش از پیش بستر حضور مردم را فراهم کنیم.

وی در مورد توان شهرداری تهران برای ایجاد امکانات در شهرهای عربستان و مناسک حج گفت: در آنجا کمبود امکانات وجود ندارد و تنها نیازمند مباحث مدیریتی هستیم اما مقایسه این دو مکان مقایسه درستی نیست و تفاوتهای ویژه‌ای وجود دارد ضمن اینکه در عربستان شرایط ایجا امکانات و تسهیلات توسط شهرداری تهران وجود ندارد.

قالیباف ابراز امیدواری کرد: در بازگشت نیروهای شهرداری نقاط ضعف و قوت ستاد توسط عبدالهی، رییس ستاد احصا شود تا در صورت توفیق در سال آینده خدمات بهتری به زائرین ارائه شود.

وی ادامه داد: نباید بار دیگر امکانات به تهران منتقل شود و لازم است تدبیری اندیشیده شود تا امکانات منتقل شده به کربلا در انباری نگهداری شود تا در سال آینده مورد استفاده قرار گیرد ضمن اینکه در طول سال مناسبت‌های دیگری وجود دارد که می توانیم به خوبی با بهره گیری از این امکانات از این مناسبت‌ها استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، روح الله بیداد، مسئول کمپ مرکزی ستاد اربعین شهرداری تهران نیز با اشاره به حضور 1600 نفر از کارگران خدماتی شهرداری تهران در این کمپ گفت: در میان این نیروها کارگرانی حضور داشتند که این سفر اولین سفر زیارتی آنهاست و تاثیرات بسیاری در روحیه آنها داشته است.

وی افزود: این نیروها هر صبح با عزاداری و نوحه سرایی سر محل‌های ماموریتی خود حاضر می شوند و در حقیقت این حضور به عنوان یک اردوی جهادی محسوب می‌شود که می‌تواند بحث نظم و مسایل فرهنگی آنها را در این اردو دنبال کرد و فرصتی ایجاد شده که مدیران شهری از نزدیک با مسایل و مشکلات کارگری اشنا شوند.

در ادامه عبدالهی، رییس ستاد اربعین شهرداری تهران گزارشی از عملکرد ستاد اربعین شهرداری تهران به شهردار تهران ارائه کرد و افزود: هر روز در کمپ مرکزی جلسه ستاد برگزار می شود که در جریان آن روسای کمیته‌های هفت گانه مسایل و عملکرد روزانه خود را تشریح می کنند بی‌تردید تلاش و زحمات همکارانم در تمامی بخش‌ها افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران و شهرداری تهران است و امیدوارم بتوانیم خادمان خوبی برای زائرین امام حسین (ع) باشیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه شهرام گیل آبادی در تشریح جریان اطلاع رسانی ستاد اربعین شهرداری تهران گفت: با هماهنگی صورت گرفته با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اطلاع رسانی پیاده روی اربعین در دو شبکه دو و سه سیما و همچنین فعالیتهای انجام شده توسط شهرداری تهران صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ۳۲ اکیپ خبری در تهران، مرز و شهر کربلا مشغول فعالیت هستند. در کنار این ۳۲ اکیپ، خبرنگاران خبرگزاریهای مختلف حاضر در کربلا نیز پوشش رسانه‌ای این مراسم بر عهده دارند تا از این طریق بخشی از این پیاده روی با شکوه به مردم داخل کشور و سراسر دنیا اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha