• دوشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 94092312889
  • خبرنگار : 71467

سربازان گوش بزنگ باشند

خبر خوش بودجه‌نویسان برای مشمولان غایب

خبر خوش بودجه‌نویسان برای مشمولان غایب

بعد از در نظر گرفتن شرایط معافیت برای مشمولان غایب خدمت سربازی در سال جاری، بودجه‌نویسان شرایط تازه‌ای برای سال آینده نیز تعیین کردند که البته جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

بعد از در نظر گرفتن شرایط معافیت برای مشمولان غایب خدمت سربازی در سال جاری، بودجه‌نویسان شرایط تازه‌ای برای سال آینده نیز تعیین کردند که البته جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در پیشنهادات سازمان مدیریت و برنامه ریزی در لایحه بودجه 1395 مشمولان دارای غیبت باز هم دارای تبصره شدند.

در حالی هیات دولت در روز گذشته، جلسه خود را به بررسی لایحه بودجه سال 1395 اختصاص داد که اعضای کابینه با معافیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت موافقت کردند.

تصویب این تبصره در شرایطی انجام شده که هنوز جزئیاتی از آن منتشر نشده است، اما تا ظرف یک ماه پیش رو و ارائه لایحه بودجه به مجلس تمامی سازوکارهای آن مشخص خواهد شد.

این در حالی است که در قانون بودجه سال جاری نیز تبصره (17) به این بخش اختصاص داشت و دولت با تقسیم بندی مشمولان دارای غیب شرایط معافیت آنها را اعلام کرده بود.

طبق بند «ط» تبصره(17) قانون بودجه سال جاری به دولت اجازه داده شده بود که کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت معاف کند.

همچنین تصویب شد تا تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های این مشمولان به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل واریز و تا سقف 2700 میلیارد تومان به صورت مساوی به بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقت‌نامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اختصاص یابد.

در قانون بودجه سال جاری تاکید شده بود که دارندگان کارت معافیت از این طریق از نامزدی نمایندگی مجلس، عضویت شوراهای شهر و روستا و انتصاب در سمت‌های مدیریتی دستگاه‌های مورد نظر در قانون مدیریت خدمات کشوری محروم می‌شوند.

بنا بر آنچه در قانون بودجه سال جاری اعلام شد جریمه مشمولان غایبین زیر دیپلم 10 میلیون، دیپلم 15 میلیون، فوق دیپلم 20 میلیون، لیسانس 25 میلیون، فوق‌لیسانس 30 میلیون، دکترای غیرپزشکی 35 میلیون، دکترای پزشکی 40 میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان بود.

بنابر این قانون به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال 10 درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه یک سال محسوب می‌شود. در عین حال که بر اساس قانون بودجه سال جاری برای مشمولان متاهل پنج درصد و افراد دارای فرزند به ازای هر فرزند نیز پنج درصد از مبلغ جریمه کسر می‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۳ ۱۱:۲۲

پول داشته باشي همه در خدمتت هستن ولي مثل من بي پول 2سال خدمت بايد بريم اينم عدالت

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۳ ۱۱:۳۹

قانون گريزها پيروز ميشن. مني که الان ميخوام بعد از دوره ارشدم برگردم سربازي بايد حداقل تا شهريور 95 صبر کنم. شايد باعث شه زندگي مشترکم از هم بپاشه.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۳ ۱۱:۴۱

دست دولت درد نکنه.به اميد خدا تو مجلسم تصويب بشه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۳ ۱۱:۴۸

يکباره خريد سربازي رو آزاد کنن خيالشون راحت بشه بعدش همه به ريش ما که رفتيم بخندن

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۳ ۱۲:۲۳

یعنى چى یكجا نوشتین كلیه مشمولین یه جا مشمولین غایب؟؟؟ یا خدا یعنى میشه مشكل ما هم حل بشه به امید خدا؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۳ ۱۳:۳۳

ایسنا ى عزیز من خبرگزارى دوست داشتنى یك بزرگوارى كن از سردار كمالى استعلام كن

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۱۴:۲۱

سردار کمالي گفته اين مربوط به همه مشمولان نيست، نگفته مربوط به مشمولان هشت سال غايب نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۳ ۱۵:۲۸

باسلام مبلغ جريمه بايد حداکثر پنج ميليون تومان باشد تا تمام مشمولان غايب که اکثرا قشر ضعيف و طبقه کارگر و متاهل و داراي فرزند و سن سي به بالا جامعه هستند بتوانند پرداخت کنند. با تشکر از ايسنا

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۳ ۱۸:۳۷

سلام متوجه نشدم يعني مشابه همين طرح با تبصره جدیدسال بعد براثبت نام مشمولان غايب اجرا ميشه ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۰۲:۱۴

باسلام از جنگ که خبري نيست بفروشيد براي متولدين 54 تا 70 با نرخ پنج ميليون تومان تا همه بتونند بخرند

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۰۲:۱۵

والا ندارم20,ميليون نقد بدم چ کنم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۰۸:۳۱

فکرش رو بکنيد من از نداري فقط کار کردم و نرفتم سربازي، الان ميگن بايد 20 ميليون پرداخت کني ک معاف بشي، مگه ميشه مگه داريم

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۱۵:۱۰

تو اين کسري بودجه ، بدهي دولت و پر بودن پادگان ها مي توانند با آزاد کردن خريد خدمت هم مشکلات جوانان حل شود و هم از محل درآمد اين قانون، ميتوان پروژه هاي عمراني را جلو برد و خرج بنيه دفاعي کشور کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۱۵:۳۵

خدارو شکر ايشالا نماينده هاي مجلس پنج سال رو تصويب کنن

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۲۰:۲۲

الان تكليف بنده كه ماه 12 اعزام هستم چيه ؟ برم آموزشي تا بعدش بخرم يا اينكه نروم و فرار كنم بعدش بخرم ؟ اينگونه تصميمات فقط امثال بنده را دچار بحران تصميم گيرى و ... مى كند. به دليل تاهل و مشكلات مربوطه به اندازه كافى بحران و درگيرى داريم لطفا مسئولين به فكر ما باشند.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۲۳:۲۳

سردار کمالي خواهش مي کنم حق تحصيل کرده غايب با سن بالاي سي سال که 5 سال غيبت داره را پايمال نکن.به خدا با اين سن توان خدمت نداريم.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۲۳:۴۴

ايسنا خواهشا پيگيري کن.افراد زيادي از غايبين با سن بالاتر از 30 سال توان خدمت ندارند.چرا قانون را طوري طراحي نمي کنند که اين گروه از غايبين که واقعا توان خدمت ندارند مشمول جريمه بشوند.مي توانند سنوات غيبت را بر حسب تحصيلات کاهش بدهند مثلا ديپلم 8 سال و ليسانس 5 سال و .. ضمن اينکه مبلغ جريمه تحصيل کرده بيشتر هم هست حداقل اينجوري يه امتيازي براي تحصيل کرده غايب قايل بشويد

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۰۸:۲۱

متاسفم اين دقيقا بي عدالتي رو نشون ميده..امثال من که 6 سال يا بيشتر درس خوندن الان با مدرک فوق ليسانس بايد بروند سربازي ولي کسي که به هر دليلي کوتاهي کرده يا فرار کرده ميتونه بخره جالبه بعضيا دو قورت و نيمشون هم باقيه که گرونه و اينا..پس تکليف ما چي ميشه؟؟؟؟؟اگه اجباريه واسه همه اجباره..اگه بي پولي و بدبختي و زن بچه هم هست که واسه نود درصد مردم اين مشکلات هست!!!!اين ظلم نيست که من با سواد و متاهل دو سال از زندگيم بسوزه ولي کسي که کوتاهي کرده و از زير بار مسئوليت شونه خالي کرده با پول...بازم ميگم اگه اجباره باید واسه همه اجبار باشه

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۰۹:۰۷

ميزان غيبت باتوجه به مدرک تحصيلي بهترين راهکاراست 5 سال يه نظر منصفانه است

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۷

قانون پزشکي را اصلاح کنيد خيلي پزشکا سخت گيرن بنده بنيه ندارم چطور برم خدمت

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۵:۴۴

به من متاهل 3ماه کسري ندادن..به قانون گريزها دارن ميفروشن...به به..

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۷:۲۲

سردار کمالي خواهش مي کنم يه لطفي در حق تحصيل کرده هاي غايب و سن بالا با سنوات غيبت کمتر از 8 سال بکنيد .مثلا همون 5 سال دولت براي تحصيل کرده ها