• چهارشنبه / ۲ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 94100200876
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

سیاست‌های آموزش‌وپرورش استثنایی در برنامه ششم

سیاست‌های آموزش‌وپرورش استثنایی در برنامه ششم

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه سیاست سازمان بر فراگیر سازی آموزش برای کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه است، گفت: شناسایی به هنگام تمامی کودکان با نیازهای ویژه از سیاست‌های سازمان در برنامه ششم توسعه است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه سیاست سازمان بر فراگیر سازی آموزش برای کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه است، گفت: شناسایی به هنگام تمامی کودکان با نیازهای ویژه از سیاست‌های سازمان در برنامه ششم توسعه است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، مجید قدمی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: توسعه و تقویت فرصت‌های اثربخش توان‌بخشی، آموزشی و پرورشی به هنگام برای کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز از سیاست‌های سازمان در برنامه ششم توسعه خواهد بود.

وی آموزش‌وپرورش و توان‌بخشی بزرگ‌سالان با نیازهای ویژه را اولویت دیگر این سازمان دانست و افزود: علاوه بر این در جریان این برنامه تلاش در جهت فراگیر سازی آموزش‌وپرورش برای در برگیری کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز در اولویت است.

قدمی در ادامه، ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و برخورداری کودکان و دانش آموزان استثنایی از سطح قابل‌دسترسی از سلامت را از اهداف این سازمان نامید و گفت: هدف دیگر ما تلاش برای ایجاد امنیت روانی والدین کودکان و دانش آموزان استثنایی است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش، جذب و ارتقای منابع انسانی را از سیاست‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در برنامه ششم برشمرد و اضافه کرد: اصلاح، انطباق و ارتقای فعالیت‌های بهداشتی، توان‌بخشی، آموزشی و پرورشی برای تمامی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در مسیر کسب مهارت‌های لازم و دستیابی به زندگی مطلوب نیز در این برنامه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در جریان کنکور امسال چهار دانش‌آموز با آسیب‌دیدگی بینایی رتبه دورقمی و 9 دانش آموزش با همین آسیب‌دیدگی رتبه سه‌رقمی در رشته‌های زبان، هنر و علوم انسانی کسب کرده‌اند، درمجموع در کنکور امسال 285 دانش‌آموز با نیازهای ویژه پذیرفته‌ شده‌اند.

این مسئول در ادامه با اشاره به یافته‌های یک پژوهش در بین کودکان ورودی به اول دبستان بیان کرد: این تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که سابقه آموزش قبل از مدرسه دارند موفق‌تر هستند.

قدمی ادامه داد: بر اساس این پژوهش 66.5 درصد نوآموزان استان دو زبانه هستند که متأسفانه یکی از عوامل در ایجاد اختلالات یادگیری، دوزبانه بودن بچه‌هاست.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بابیان اینکه این پژوهش به وضعیت اشتغال نوآموزان در سیستان و بلوچستان نیز پرداخته است، گفت: شغل 82 درصد مادران نوآموزان، خانه‌دار و تنها 46 درصد پدران شاغل و 31 درصد آنها نیز بیکار هستند.

وی دیرآموزی را یکی از مشکلات نظام آموزش خواند و بیان کرد: گروه دیرآموزی در نظام آموزشی، بین بچه‌های کم‌توان ذهنی و عادی قرار دارند که مشخصات «تیپیک» ندارند ولی وقتی به مرحله یادگیری می‌رسند نیاز به حمایت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha