• شنبه / ۵ دی ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94100502766
  • خبرنگار : 71505

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر عنوان کرد:

توسعه محصولات ارگانیک وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است

توسعه محصولات ارگانیک وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت: توسعه محصولات ارگانیک وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است که شهرداری تهران و سازمان مدیریت میادین این مسئولیت سنگین را برعهده گرفته اند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت: توسعه محصولات ارگانیک وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است که شهرداری تهران و سازمان مدیریت میادین این مسئولیت سنگین را برعهده گرفته اند.

به گزارش سرویس شهری ایسنا، محمد حقانی درباره اینکه توسعه محصولات ارگانیک وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است که شهرداری تهران و سازمان میادین این مسئولیت سنگین را برعهده گرفته‌اند، اضافه کرد: این موضوع از وظایف اصلی وزارت جهاد کشاورزی و دولت است که محصولات ارگانیک را توسعه دهند.

وی با تاکید بر این موضوع که سازمان مدیریت میادین محصولات ارگانیک را حمایت کرده و با ارایه غرف در میادین و بازارها اقدام به گسترش فرهنگ استفاده از محصولات در سطح جامعه و شهر تهران کرده است، اظهار داشت: این فعالیت میادین میوه و تره بار قابل تقدیر و قدردانی است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه به دلیل مسایل مربوط به ترویج کشاورزی نتوانسته ایم آن طور که باید از سموم و کودهای گیاهی استفاده لازم و بهینه ای را داشته باشیم، خاطر نشان کرد: سموم شیمیایی جدا از استانداردها و شاخص های زیست محیطی مصرف می شوند که اکثر کودهای شیمیایی باعث تخریب و فشردگی خاک خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همچنین سمپاشی های بی رویه باعث عدم سلامت گیاهان نیز می شود، ادامه داد: بنابراین بهتر است آن چیزی که طبیعت بر ما به ارث گذاشته را استفاده کنیم. طبیعت محصولات ارگانیک را برای ما به ارث گذاشته است که به دور از دخالت طبیعت به وجود می آیند.

حقانی با تاکید بر فعالیت های شهرداری تهران در زمینه عرضه و توزیع محصولات ارگانیک اذعان کرد: امیدوارم در سال های آینده نیز این حمایت از سوی دولت به شهرداری تهران افزایش یابد و محصولات ارگانیک در فروشگاه های کوچک و معمولی سطح شهر نیز در سبد خرید خانواده های تهرانی قرار گیرند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:با استفاده از روش های تخصصی می توان بازار میوه و تره بار ارگانیک تهران را سازماندهی کرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با روش های تخصصی ویژه می توان بحث بازار میوه و تره بار ارگانیک شهر تهران را سازماندهی کرد.

رضا تقی پور با بیان اینکه محصولات ارگانیک نقش زیادی در سلامت غذایی جامعه دارد، افزود: از سوی دیگر شاید عدم تبلیغات کافی این محصولات به دلیل اینکه بازار از محصولات غیرارگانیک اشباع شده، مشکلاتی در معرفی استفاده این محصولات به مردم وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر این نکته که از کانال های مناسب به درستی این محصولات توزیع نمی شوند، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا برای کانال های توزیع و بازاریابی و شبکه عرضه برنامه ریزی شود تا با روش های تخصصی ویژه بتوان بحث بازار میوه و تره بار ارگانیک شهر تهران را سازماندهی کرد.

این عضو شورای شهر تهران درباره اینکه این نمایشگاه نیز به عنوان گوشه ای از این کار می تواند مورد توجه باشد، افزود: به طور قطع یک سری فعالیت های دیگر نیز کار شهرداری تهران و مدیریت شهری نیست و لازم است که سازمان ها و نهادهای مسئول دیگر همچون رسانه ملی و صدا و سیما در ترویج استفاده از این فعالیت را انجام دهند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، تقی پور با بیان اینکه فرهنگ استفاده از این محصولات باید ترویج پیدا کند تا جامعه به این سمت و سو حرکت کند، ادامه داد: این محصولات به عنوان یکی از محصولات متمایز در جامعه مطرح است که فضای مناسب برای استفاده از این نوع محصولات را باید فرهنگ سازی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha