• شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۰:۰۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94110300726
  • خبرنگار : 71431

جانشین وظیفه عمومی در گفت‌وگو با ایسنا تشریح کرد

آخرین خبر از مرحله دوم جریمه ریالی سربازی

آخرین خبر از مرحله دوم جریمه ریالی سربازی

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح آخرین آمارها و جزئیات ثبت مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی از واجدان شرایط خواست که تا پایان امسال مبلغ جریمه خود را پرداخت کنند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح آخرین آمارها و جزئیات ثبت مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی از واجدان شرایط خواست که تا پایان امسال مبلغ جریمه خود را پرداخت کنند.

سردار ابراهیم کریمی درگفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ثبت نام مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی و اتمام این مهلت همزمان با پایان دی ماه اظهارکرد: همانطور که بارها اعلام کرده‌ بودیم مهلت ثبت نام در مرحله دوم طرح جریمه ریالی تا پایان دی ماه بود و هم اکنون این مهلت به پایان رسیده است و احتمال تمدید آن نیز بسیارکم است.

وی درباره اینکه در مرحله دوم طرح چه تعداد از مشمولان غایب ثبت نام کرده‌اند، گفت: آمارهای نهایی از مراکز پلیس+10 طی یک دو روز آینده به دست ما خواهد رسید و عدد قطعی اعلام خواهد شد اما در حال حاضر برابر آخرین آمارهایی که تا روز 28 دی ماه داشته‌ایم حدود 40 هزار نفر برای بهره مندی از مرحله دوم طرح جریمه ریالی ثبت نام کرده‌اند و به عبارتی می‌توان گفت که با احتساب ثبت نام کنندگان مرحله نخست در مجموع چیزی حدود 328 هزار نفر از مشمولان خدمت سربازی با مراجعه به دفاتر پلیس +10 درخواست خود را ثبت کرده‌اند، که برای کلیه 288 هزار نفری که در مرحله نخست ثبت نام کرده‌اند پیامک تعیین تکلیف ارسال شده است و آنان فرصت داشتند تا جریمه خود را پرداخت کنند.

سردار کریمی

کریمی درباره اینکه آیا درحال حاضر ثبت نام کنندگان مرحله نخست همچنان امکان پرداخت جریمه خود را دارند یا خیر؟ گفت: اگر این افراد با مراجعه به دفاتر پلیس+10 درخواستی مبنی بر عدم انصراف را به ثبت رسانده باشند تا پایان امسال فرصت پرداخت جریمه ریالی را دارند و در غیر اینصورت همچون دیگر مشمولان غایب با آنان برخورد شده و باید به سربازی بروند.

به گفته جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، ثبت نام کنندگان در مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی نیز در صورتی که واجد شرایط تشخیص داده شوند، تا پایان امسال برای پرداخت مبلغ جریمه خود فرصت دارند.

وی همچین درباره ارسال پیامک تعیین تکلیف برای متقاضیان مرحله دوم نیز گفت: باتوجه به اینکه در مرحله نخست اجرای طرح بانک‌های اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی تکمیل شد، بنابراین در این مرحله بررسی مدارک و شرایط متقاضیان از همان ثبت نام آغاز شد و تا کنون برای بیش از نیمی از ثبت نام کنندگان مرحله دوم طرح جریمه ریالی پیامک تعیین تکلیف ارسال شده و همانطور که گفتم آنها تا پایان سال فرصت پرداخت مبلغ جریمه را دارند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: اگر متقاضیان تا پایان امسال نسبت به پرداخت مبلغ جرائم اقدام نکنند، این کار به منزله انصراشان قلمداد شده و همچون دیگر مشمولان غایب باید به سربازی اعزام شوند.

کریمی اضافه کرد:‌ پیامک تعیین تکلیف برای دیگر متقاضیان مرحله دوم نیز طی روزهای اخیر ارسال خواهد شد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین تاکید کرد که امکان قسط بندی جرائم وجود ندارد و طبق قانون مبلغ جریمه باید یکجا پرداخت شود.

وی همچنین درباره اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده نیز گفت: تا کنون هیچ تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده و ستادکل نیروهای مسلح مشغول پیگیری این موضوع است و هر تصمیمی که گرفته شود ما نیز آن را اجرا کرده‌ایم اما با توجه به اینکه تصمیم قطعی دراین باره گرفته نشده بهتر است مشمولان نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۰۰:۲۳

اميدوارم يه فکري هم بحال کساني که رفتن درس خوندن الان دارن فوق و دکترا ميگرن بشه،چون سن مارفته بالا ، ازونجايي که بين ليسانس و فوق شش ماه خدمت رفتم عملا تلف شدن عمرو تو خدمت ديدم نه از يک صدم تخصص امثال ما ميتونيد استفاده کنيد ،نه حتي کاري که يکم مرتبط باشه دارين، اميدوارم يک فکر اساسي براي اين خدمت بشه ولي کاش منم غير قانوني عمل ميکردم و غيبت داشتم و درس نميخوندم

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۰۰:۳۰

چه دلگرمي فوق العاده اي براي آنهايي که به قوانين مملکت احترام گذاشتند و الآن سربازند....

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۰۱:۰۴

کسي ک غايب خدمت سربازيه و زن و بچه داره و پول نداره سربازيش رو بخره چ کنه؟

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۹:۳۱

هيچي بايد بره خدمت.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۰۱:۲۲

اضافه خدمت رو ببخشيد تا بريم خدمت. لطفا چاپ کن

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۰۱:۳۴

از ستاد کل تقاضا مي کنيم مصوبه پيشنهادي دولت يعني مبناي 5 سال غيبت را حداقل براي افراد سن بالا که شامل تحصيل کرده هاي غايب مي شه،اجرايي کنند.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۳:۳۲

سردار کمالي اعلام کردند که 5 سال غيبت مورد تاييد ستاد کل نيست و در صورت تصويب هم اجرا نخواهد شد و شرط غيبت در سال آينده 9 سال غيبت خواهد بود و در واقع قرار نيست در کليات طرح تغييري ايجاد شود.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۲۰:۵۱

سردار کمالي به دليل اينکه با اين پيشنهاد دولت عده زيادي 23 ساله‌هاي ديپلمه شامل مي شدند مخالفت کردند.اما اين وسط افراد زيادي افراد با تحصيلات و غيبت 5 ساله هستند که شديدا نياز به اجرای اين طرح دارند،چون يه آدم 32 ساله ديگه نمي تونه بره خدمت...درک کنيد لطفا

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۲۱:۲۶

محسن خان انگار شما از اينکه با اين قانون مشکل خيلي از جوانان حل بشه ، ناراحتي !

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۰۷:۳۰

سي چهل ميليون را بذار جيبت جوون پاشو بورو خدمت تو اين وضع خراب اقتصادي

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۳:۳۵

مهدي جان شما غصه نخور حتما اون کساني که اين پول را پرداخت مي کنند توانايي پرداخت را دارند و حاضر نيستند 2 سال عمرشان را حرام کنند.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۵:۰۷

پدر پير! دو سال از عمرم که هدر ميره رو بذارم کجا؟؟؟؟؟؟ اونم بذارم تو جيبم؟

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۱:۰۲

با سلام افراد متاهل داراي فرزند و سن سي به بالا که مستاجر و کارگر هستند نه توان پرداخت دارند نه شرايط و امکان رفتن به سربازي مبلغ جريمه بايد حداکثر به پنج ميليون تومان برسد تاهمه تعيين تکليف شوند.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۴:۱۰

به پيشنهاد دولت براي 5 سال غيبت و بالاتر راي مثبت دهيد . با 35 سال سن و 5 سال غيبت ميشه دو سال خدمت کرد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۲۱:۲۶

واقعا نمي شه،ستاد کل خواهشا کمک کنيد.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۵:۵۰

لطفا به جاي اين کارها فکري به حال کيفيت سربازي کنيد

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۲۰:۰۹

امسال که نداشتيم جريمه را پرداخت کنم. سال ديگه هم توان پرداخت جريمه را نخواهيم داشت. بهتره به جاي اين تصميم هاي غلط که فقط براي قشر خاصي از جامعه در نظر گرفته مي شود فکري به حال افراد بالاي سي سال سن با غيبت هاي طولاني بکنيد.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۰۱

قوانين در زمان تصويب آن قانون براي همه يکسان است .يا بايد جريمه را مثل ديگران با قرض و وام پرداخت کنيد پرداخت کنيد و يا بريد خدمت .

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۲۱:۳۶

سردار کورسوي اميدي براي مني که 29 سال دارم و بخاطر مشکلاتم نتونستم خدمت برم پيدا شده . خواهشا شرايط ما رو درک کنيد .اميد واريم با تعامل بين شما عزيزان و دولت مشکلات حل بشن و ما هم سروساماني بگيريم و از بلاتکليفي خارج بشيم .

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۰۹:۴۸

دوستان متاهل چه کسي شمارو مجبور کرده بود که ازدواج کنيد و بچه دار بشيد؟ شما از همون روز که ميخواستين ازدواج کنين قيد سربازي رو زده بودين .من خودم به چشم ديدم کسي رو که ميگفت اي بابا کي ميره 18 ماه(قانون چند سال پيش) بيگاري ، بالاخره آخرش يجور ميپيچونم.و به لطف دولت و ستاد کل همون آخرش رسيد و معاف شد و با لبخند مليح به من ميگه ديدي گفتم. برادر من همين شماها نرفيتن که الان يه سرباز بجا 18 ماه و يا کمتر بايد 21 ماه بره سربازي و تاوان نرفتن شمارو پس بده. دليل متاهل بودن به هيچ وجه براي خريد سربازي قابل قبول نيست چون با اختيار اين شرايط رو انتخاب کردين. ايسنا جان بار دوم ميگم که خواهش ميکنم پيگير مدت زمان زياد انتظار براي اعزام به سربازي باش . چرا کسي پيگير نميشه اين پولي که بابت خريد سربازي دريافت کردن کجا هزينه شده؟ اون مبالغ رو به حقوق ماهيانه سربازا اضافه کنن که حداقل هزينه رفت و امدشون دربياد.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۲:۳۸

ازدواج يه امر طبيعيه و وقتيکه شخصي اين احساس نياز پيدا ميکنه به دنبال تشکيل زندگي ميره . مگر نه اينکه در دين اسلام مکررا روی ازدواج بهنگام تاکيد وسفارش شده . خب وقتي يک جوان شرايطش رو داره چرا ازدواج نکنه و به مسائل ديگه کشيده بشه و به بيراهه بره ؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۷:۵۵

جناب امير دين اسلام فقط به ازدواج بهنگام سفارش کرده؟ نه برادر من بيشتر به رعايت حق الناس سفارش کرده. اينکه هرکسي وظيفه خودشو "بهنگام" انجام بده تا اينکه قرار نباشه بقيه جورشو بکشن. براي يک لحظه خودتونو جاي سربازا بذاريد متوچه ميشيد که چه ظلمي در حقشون شده.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۲۸

32 سال سن پول داشتم که وضعم اين نبود. سردار ارزونش کن براي همه بخرن 5ميليونش کنيد همه بتونن بخرن

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۳:۳۲

سربازي بايد1شغل محسوب بشه وحرفه اي هم پول بگيره سرباز.بحث پولدار و فقير هم نداره.اگر درحال حاضر گشايشي در کار غايبين شده چرا بعضي افراد ناراحت هستند. تصميم گيري رفتن به سربازي يا غيبت کاملا ارادي بوده. اون کسي که رفت برنامه ريزي کرده بوده و کسي هم که غيبت کردحتما دليل داشته .

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۱۸

آقا واقعا نميدوني چرا بعضيا ناراحتن؟ بله با اختيار نرفتن و نتيجش شده افزايش مدت زمان سربازي بدليل کمبود سرباز.نتيجش شده کسي که دکتري داره با سن بالاي 30 بايد برابر با ديپلمه 18 ساله 21 ماه خدمت کنه چون کسري مدرک تحصيلي حذف شده و هزارتا دليل ديگه. عامل اصلي اين شرايط براي سربازاي حال حاضر همين دوستان غائب و فراري هستن.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۳۳

ما هم حق زندگي داريم.آدم که نکشتيم. بنا به شرايط نتونستم بريم خدمت و حتي بيخيال تحصيلات و مدرکمون شديم.اين خواسته زيادي نيست که با پرداخت چندين ميليون در سنين ميانسالی يکي از دغدغه هاي فکریمان را کم کنيم.