• یکشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94112515711
  • خبرنگار : 71402

اپوزیسیون ترکیه نسبت به "تبعات فاجعه‌بار" حمله به سوریه هشدار داد

اپوزیسیون ترکیه نسبت به "تبعات فاجعه‌بار" حمله به سوریه هشدار داد

رهبر حزب اپوزیسیون "حرکت ملی‌گرای ترکیه" هشدار داد، حمله زمینی احتمالی به سوریه با همدستی عربستان به تبعات "سنگین غیر قابل تصوری" برای آنکارا ختم می‌شود.

رهبر حزب اپوزیسیون "حرکت ملی‌گرای ترکیه" هشدار داد، حمله زمینی احتمالی به سوریه با همدستی عربستان به تبعات "سنگین غیر قابل تصوری" برای آنکارا ختم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی‌گرا در واکنش به سخنان مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: قطعا لازم است که دولت از امنیت ملی دفاع کند و اقدامات بازدارنده را در صورت مواجه با خطر و تهدید فراتر از مرزهایش در نظر بگیرد اما اگر یک عملیات نظامی به نام کمک‌رسانی و با همکاری عربستان برای حمله به سوریه صورت بگیرد، نتایج آن فاجعه‌بار خواهد بود و می‌تواند تبعات سنگین غیر قابل تصوری برای ترکیه داشته باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه پیشتر گفته بود، ترکیه احتمالا به عملیات زمینی با عربستان در سوریه "برای مبارزه با داعش" می‌پیوندد و ریاض قرار است جنگنده‌هایش را به پایگاه هوایی اینجرلیک واقع در جنوب ترکیه اعزام کند تا از آنها در عملیات‌های ضد داعش استفاده شود. به گفته وی، آل سعود آماده اعزام نیروی زمینی هم هست.

دولت باغچلی تاکید کرد: ترکیه نایب کشورهای دیگر به اجرای سناریوهای خشونت‌بار و بی‌رحمانه که در پایتخت‌های خارجی نگارش شده، تن نخواهد داد. در غیر اینصورت تبعات آن فاجعه‌بار خواهد بود.

وی همچنین گفت که دولت آنکارا باید فورا پارلمان را از تمام جنبه‌های روابطش با عربستان سعودی مطلع کرده و جزئیات تحرکات اخیرش را توضیح دهد.

باغچلی هشدار داد: عملیات زمینی بدون تایید پارلمان می‌تواند به قیمت از دست رفتن وحدت در کشور تمام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha