• چهارشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ / ۲۳:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94122013135
  • خبرنگار : 71405

در باکو امضا شد:

تفاهم نامه فرماندهان مرزبانی ایران و آذربایجان

فرماندهان مرزبانی های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در پایان نهمین اجلاس فرماندهان مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

فرماندهان مرزبانی های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در پایان نهمین اجلاس فرماندهان مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایسنا، قبل از امضای این تفاهم نامه سرتیپ قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشورمان و ژنرال الچین قلی اف فرمانده سرویس دولتی مرزی آذربایجان با یکدیگر دیدار و درباره محورهای مشترک همکاری های مرزی گفت و گو کردند.

در این دیدار که محسن پاک آیین سفیر کشورمان در باکو و امیر فرجی معز وابسته نظامی سفارت نیز حضور داشتند، سردار رضائی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان را مرزهای دوستی خواند و افزود: یکی از مرزهای امن، سرحدات مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان است و تامین امنیت خواسته دولتمردان و مطالبات مردم دو کشور است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان یکی از کشورهای همسایه ایران است که نزدیک به ۶۵۰ کیلومتر با ایران مرز مشترک دارد که لازمه این مرز طولانی نشست و گفت وگو هایی است که باید بین مرزبانی ها صورت بگیرد.

رضائی جلوگیری از افرادی که تردد غیر مجاز، صیدهای غیرمجاز و قاچاق کالا انجام می دهند را مهم دانست و پیشنهاد کرد نشست های مشترک علاوه بر باکو و تهران در شهرهای مرزی نیز برگزار شود.

وی بر انجام مسابقات ورزشی و فرهنگی در طول سال بین مرزبانان دو کشور تاکید و آمادگی ایران را برای مقابله مشترک با قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و تروریسم اعلام کرد.

سپهبد الچین قلی اف فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان نیز اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور را موجب تقویت دوستی و تعامل سازنده بخصوص در مناطق مرزی دانست و موافقت خود را با بازدیدهای مشترک فرمانده در مرزهای مشترک اعلام کرد.

وی تروریسم را یکی از آسیب های جدی در منطقه دانست و بر ضرورت مقابله مشترک با این پدیده تاکید کرد.

قلی اف با تقدیر از تلاش های ایران برای مقابله جدی با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر گفت ما آماده همکاری همه‌جانبه در این زمینه با ایران هستیم.

نهمین اجلاس فرماندهان مرزبانی ناجا و جمهوری آذربایجان به مدت دو روز برگزار می شود و از جمله اهداف آن تحکیم روابط متقابل و ایجاد رابطه حسن همجواری، مبارزه با جرایم سازمان یافته مرزی و گسترش تعاملات مرزی بین دو کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha