• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 95012409713

مجلس قیمت بنزین را برای پرمصرف‌ها تغییر داد

پرمصرف‌ها جریمه می‌پردازند + جدول قیمت‌های جدید

پرمصرف‌ها جریمه می‌پردازند + جدول قیمت‌های جدید

طبق لایحه مجلس مبنی بر لزوم دریافت عوارض از پرمصرفان بنزین، قیمت هر لیتر بنزین مازاد بر سقف تعیین شده شامل پرداخت عواض خواهد شد و این بدان معنی است که بنزین برای پرمصرف‌ها گران خواهد شد.

طبق لایحه مجلس مبنی بر لزوم دریافت عوارض از پرمصرفان بنزین، قیمت هر لیتر بنزین مازاد بر سقف تعیین شده شامل پرداخت عواض خواهد شد و این بدان معنی است که بنزین برای پرمصرف‌ها گران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ براساس تصمیم جدید مجلس به مصرف‌کنندگان اجازه داده شده تا سقف 180 لیتر در ماه از بنزین تک‌نرخی هزار تومانی استفاده کنند و نرخ بنزین برای مصرف ماهانه از 180 تا تا 220 لیتر 1500 تومان، تا 260 لیتر 1750 تومان و تا 300 لیتر و بیشتر 2000 تومان خواهد بود.

میزان مصرف ماهانه قیمت هر لیتر
تا 180 لیتر 1000 تومان
از 180 تا 220 لیتر 1500 تومان
از 220 تا 260 لیتر 1750 تومان
از 260 لیتر به بالا 2000 تومان

قیمت بنزین و گران شدن آن طی امسال مجادلات زیادی را پشت سرگذاشته و وزارت نفت با انتشار مطلبی اخبار مبنی بر افزایش نرخ بنزین را تکذیب کرد، اما مجلس با تصویب لایحه‌ای پر مصرفان را استثنا کرده و نرخ را برای آن‌ها افزایش داد.

مجلس در لایحه ای که امروز به تصویب رساند مقرر کرد، مصرف‌کنندگان بنزین بابت مصرف بیش از 180 لیتر بنزین در ماه به صورت پلکانی جریمه‌ای را با عنوان عوارض پرداخت کنند.

در این لایحه تاکید شده است که این به معنای چند نرخی شدن بنزین، موضوعی که دولت با آن مخالفت دارد نیست،‌ اما در عمل کسانی که در ماه بیش از 180 لیتر بنزین مصرف می کنند آن را با قیمتی متفاوت از نرخ 1000 تومانی خواهند خرید.

یعنی به ازای مصرف ماهانه تا 180 لیتر ، صرف کننده نرخ عادی بنزین یعنی لیتری 1000 تومان را می‌پردازد، اما برای مصرف بیش از آن از 181 لیتر تا 220 لیتر هر لیتر بنزین با قیمت 1500 تومان، از 220 لیتر تا 260 لیتر 1750 تومان و از 260 لیتر تا 300 لیتر و بیشتر 2000 تومان باید پداخت کرد که مبلغ مازاد بر نرخ بنزین عوارض پرمصرف بودن به حساب می‌آید.

این لایحه قرار است با استفاده از سامانه هوشمند سوخت، که از زمان تک نرخی شدن بنزین در آبان ماه سال گذشته عملا کارایی خود را از دست داده بود، عملی شود. به این ترتیب بر اساس این لایحه دولت مکلف است حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، گازوئیلی و دوگانه‌سوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند به این کارت مجهز کند.

همچنین از تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت موضوع صدر این تبصره، دولت مکلف است از مصرف‌کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساخت‌های کشور اعم از جاده‌ها و خیابان‌ها و تأسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک به روش مذکور در بند 5 دریافت کند.

براین اساس دولت چهارماه فرصت دارد با تجهیز مجدد سامانه هوشمند سوخت برای بنزین، از چهارماه دیگر قیمت‌های جدید را برای مشترکان پرمصرف اعمال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۲:۲۰

خوب بگيد گرون شده ديگه، وقتي ايران خودرویي توليد ميكنه كه اونقدر ليتر در 100 كيلومتر ميسوزونه، يعني هيچي.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۲:۲۴

جريمه ؟!!!! ما تو يه کشور نفت خيز داريم زندگي ميکنيم تازه بايد جريمه هم بشيم ؟ واقعا که .

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۲:۴۸

سوزه خوبي است براي مصرف کل سوخت همين کاررابکنيد يارانه راقطع کنيدبه اين ترتيب: مصرف اوليه تاميزان استاندارد صفرريال مصرف بعد تامقدارافزون تر باقيمت فوب مصرف ثالث به صورت صعودي شود

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۲:۵۷

به به!!! قيمت نفت روز به روز كمتر و قيمت بنزين روز به روز بيشتر !!! مگه داريم ؟ مگه ميشه؟راستي چرا چند وقتيه از اون گزارشگرهايي كه تو پمپ بنزينهاي خارج كشور مستقر بودن و از قيمت بنزين گزارش تهيه ميكردن خبري نيست؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۳:۴۸

اگر به بنزين يارانه ميدهند، يارانه رو بدن دست مردم و قيمت بنزين رو جهاني کنند. اگر يارانه به بنزين نميدهند که باز قيمت بنزين را آزاد و جهاني کنند خيال همه رو راحت کنند. به جاي اينکه دولت قيمت و مصرف رو کنترل کند خود مردم مصرف را کنترل مي کنند و دولت يه دردسر کمتر دارد. الان که قمت نفت پايين هست بهترين زمان اين کاره.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۵:۲۳

با سلام.در آغاز سال جديد نمايندگان مجلس عيدي خوبي به مردم دادند بايد منتظر ماند تا با اين افزايش قيمت بنزين شاهد گراني ساير اقلام مصرفي و کرايه ها و غيره بود آنهم در اين رکود و تورم بالاي چهل درصد....نمايندگان که حقوق ميليوني دارند و براشون خيالي نيست مردم بيچاره دارن داغون ميشن...ککککککممممککککککک.......

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۵:۳۵

کاملا بي منطق وقتي يک خانواده 4 نفره يک ماشين داره مسلما مصرفش بالاتره نسبت به همون خانواده وقتي 4 تا ماشين دارن. اساس شروع يارانه و سهميه بندي سوخت حذف تبعيض در سهم اقشار پر درآمد و کم در آمد از سوبسيد پرداختي دولت بود در حالي که اين قيمت گذاري خلاف اين امر هست.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۵:۴۳

مسخره بازي ها چيه؟ مي‌خوان کارت سوخت رو حذف کنند, بعد مجلس براي حفظ کارت سوخت دليل تراشي مي کنه که معلوم نشه کدوم برنده خوشبختي پشت قضيه هست؟ پرمصرف رو از کجا مي خواهند شناسايي کنند؟ من دو ساله کارت سوخت ندارم, خودرو هاي بالاي ? ليتر هم که کارت سوخت ندارند.پس اين بازي براي چيست؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۵:۴۸

فقط بلديد فشار رو به ملت انتقال بديد. قيمت بنزين الان از قيمت جهانيش بيشتره. كيفيت خودروهاي داخلي افتضاح قانون كم كردن سالانه تعرفه واردات خودرو اجرا نميشه. كيفيت بنزين ها نامطلوب. خداي نكرده بهتون سخت نگدره

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۰

خيلي جالبه!!!! در همه موارد به اين شکل عمل ميشه. مثال: در مورد سربازي ميگن اسمش فروش سربازي نيست که جريمه ي سربازان غايبه!!! در اين موردهم ميگن افزايش قيمت بنزين نيست.اين دريافت عوارض از پر مصرف هاست!!!!!!!!!!! بازي کردن با کلمات و زندگي مردم تا کي بايد ادامه داشته باشه؟!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۰

فقط از همه طرف به فكر خودتون باشيد. اگر بنزين رو اينقدر گرون ميكنيد حداقل تعرفه واردات رو بردارين تا ملت خودرو با كيفيت سوار بشن

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۱

1 اين بهونه است تا آخر سال تک نرخي ميشه ليتريي 2 تومن بايد بنزين بزنيم 2 براي نمونه من پارس 94 دارم صدي 13-14 تو شهر ميسوزونه نمايندگي بردم ميگه خوبه که جالبه 3 يعني 60 ليتر بنزين 120 تومن حقوق ما600 تومنه بازم جالبه . خدايا يه نگاهي به ما کن

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۶:۲۰

يکم فکر کنن ميبينن با حجم اشتغال در کشور ملت مجبور هستند براي کار از شهري به شهر ديگر برن (تازه اگر پيدا بشه ). کسي که در تهران کار ميکند و خونش توي سمنان يا قزوين هست براي سر زدن به خانواده پر مصرف محسوب ميشه ( حمايت از بنيان خانواده ) . بعد آقاياني چون ب ز دارن از لطف تحريمها با نفت کش مصرف ميکنن و ميشن اعتبار ملي و پشتيبان سياست و کشور . دوستان دارن خودشون رو براي دور بعد تحريم آماده ميکنن . من و بقيه پر مصرف ميشيم تا پاسخگوي سياستهاي غلط و .. باشيم

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۲۰:۴۶

مردم ديگه با سيلي صورت خودشونو سرخ نگه داشتن.باز بنزين گرون ميشه؟يعني هيچکس حق مسافرت رفتن نداره؟باز بي تدبيري از دولت تدبير و اميد و باز نا اميدي.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۴:۰۹

من نميدونم چطور خودمو كنترل كنم. مگر ميشود كشورى كه در رتبه سوم نفتى از نظر مخازن است، داراى چنين قيمتى باشد؟! پيرمان در آمد به خدا! اين استدلال هاى پُر مصرف هم مختص مسئولاى ماست، بس كنيد بابا يه نفت خدا به مردم داده كه لااقل از اين باب لذتشو ببرن، اى بابا هر دفعه گرون ميكنيد