• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95020703752
  • خبرنگار : 71089

مک‌کین: اعزام 250 نیروی بیشتر به سوریه کافی نیست

مک‌کین: اعزام 250 نیروی بیشتر به سوریه کافی نیست

سناتور جان مک کین در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعزام 250 نفر نیروی نظامی آمریکایی بیشتر به سوریه یک اتفاق خوشایند است، اما اتفاقی است که بسیار با تاخیر اتفاق افتاده ولی با این حال کافی نیست.

سناتور جان مک کین در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعزام 250 نفر نیروی نظامی آمریکایی بیشتر به سوریه یک اتفاق خوشایند است، اما اتفاقی است که بسیار با تاخیر اتفاق افتاده ولی با این حال کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت کنگره آمریکا، رییس کمیته نیروهای مسلح سنا یکی از منتقدان همیشگی سیاست خارجی دولت اوباما بوده است، یکی از این مسایل مورد انتقاد وی، افزایش تدریجی نیروهای آمریکایی در مناطق جنگی است.

این افزایش‌های تدریجی به تعبیر مک‌کین همانند گسترش به تدریج نیروهای نظامی در جنگ ویتنام است که در نهایت شکست آمریکا را در این جنگ به همراه داشت.

وی ادامه داد: انفعال دولت آمریکا در سوریه باعث دائمی شدن جنگ داخلی در این کشور شده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه گفت: در حالی که حکومت اسد، همراه با روسیه، ایران و دیگر حامیان خود در میدان نبرد واقعیتهای نظامی را تغییر داده، دولت آمریکا با دفاع از ماموریت احمقانه خود با ولادیمیر پوتین (رییس جمهوری روسیه) به دنبال مذاکره درباره دستیابی به یک راه حل سیاسی در مورد خصومتهای انجام شده است.

او افزود: مساله سوریه همچنان ادامه خواهد یافت مگر اینکه دولت آمریکا بخواهد وارد عمل شود.

به نوشته مک کین، "این نتیجه اجتناب ناپذیر را می‌توان از درس‌های تاریخ دریافت که قدرت از خلا بیم دارد. جنگها پایان نمی‌یابد زیرا سیاستمداران می‌خواهند این روند بدین شکل پیش رود. اقدامات نظامی در راستای دستیابی به راه حل‌های سیاسی است. خطرات ناشی از تعلل در تصمیم گیری و منفعل بودن بیشتر از خطرات عمل کردن است. تا زمانیکه دولت آمریکا سیاست خود را با این حقایق وفق ندهد، کشتار سوری‌ها و سرازیر شدن پناهجویان به سمت اروپا ادامه یافته و مواضع داعش بیش از پیش گسترش خواهد یافت."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha