• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95021206681
  • خبرنگار : 71434

درخواست ایاد علاوی برای تشکیل "دولت نجات ملی" در عراق

درخواست ایاد علاوی برای تشکیل "دولت نجات ملی" در عراق

رئیس ائتلاف الوطنیه عراق از ریاست جمهوری این کشور خواست تا به منظور حل و فصل اختلافات سیاسی به مدت یک سال دولت نجات ملی را تشکیل دهد.

رئیس ائتلاف الوطنیه عراق از ریاست جمهوری این کشور خواست تا به منظور حل و فصل اختلافات سیاسی به مدت یک سال دولت نجات ملی را تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ایاد علاوی، رهبر ائتلاف الوطنیه عراق با اشاره به بحران سیاسی در این کشور و درخواست برای حل و فصل آن گفت: کاملا واضح است که روند سیاسی در عراق به خاطر شکست دولت در انجام اصلاحات به بن بست رسیده است و ریاست پارلمان مشروعیتش را بار دیگر از دست داده است.

وی افزود: ما با توجه به پیامدهای اوضاع کنونی راهی نداریم جز اینکه به ریاست جمهوری عراق به عنوان ناظر بر قانون اساسی برای ایجاد راهکاری سیاسی و امنیتی مراجعه کنیم تا به این وسیله بتوان امنیت و ثبات کشور را از طریق تصویب گزینه‌هایی همچون تشکیل دولت نجات ملی برای یک سال تامین کنیم.

دوره‌ یک ساله‌ای که در آن جنگ علیه داعش ادامه داشته و انتخاباتی شفاف تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود.

علاوی در این اظهارات خاطرنشان کرد: من قبل از این هم و از همان روز اول نسبت به خطر فروپاشی سیاسی در عراق هشدار داده و بارها درخواست اصلاحات واقعی که تغییرات ریشه‌ای در روند سیاسی ایجاد کند و نه فقط سطحی را مطرح کرده بودم.

علاوی در ادامه گفت: به رغم همه شکست‌ها و ناکامی‌ها هنوز شاهدیم که برخی به کرسی قدرت چسبیده و آن را قبضه کرده‌اند حتی بعد از اینکه حرمت‌ها ریخته شد و تنش در عراق بالا گرفت.

عراق از چندی قبل و در پی تلاش حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای انجام برخی اصلاحات دچار تنش سیاسی شده و اخیرا برخی نمایندگان پارلمان این کشور با تحصن در صحن پارلمان اعتراض کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha