• پنجشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95023019171
  • خبرنگار : 71353

با تن دادن نتانیاهو به شروط لیبرمن دولت اسرائیل فاشیست‌تر می‌شود

با تن دادن نتانیاهو به شروط لیبرمن دولت اسرائیل فاشیست‌تر می‌شود

در پی موافقت نتانیاهو با شروط لیبرمن برای پیوستن به ائتلاف دولت اسرائیل، رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست تا میان او و لیبرمن یکی را انتخاب کند.

در پی موافقت نتانیاهو با شروط لیبرمن برای پیوستن به ائتلاف دولت اسرائیل، رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست تا میان او و لیبرمن یکی را انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسحاق هرتزوگ، رئیس حزب کار اسرائیل و رهبر اپوزیسیون اسرائیل در کنفرانس خبری خود در قدس اشغالی عنوان داشت که وی باید تنها طرف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاشش برای گسترش ائتلاف دولتی‌اش باشد.

وی در ادامه به نتانیاهو هشدار داد که نباید وارد مذاکره با آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل بیتنا" و وزیر خارجه سابق این رژیم شود و فقط باید با خود او مذاکره انجام دهد.

هرتزوگ تاکید کرد که نتانیاهو باید میان جنگ که نتیجه ائتلاف با حزب لیبرمن است که در حال حاضر در ائتلاف دولت حضور دارد و امنیت برای هر اسرائیلی یکی را انتخاب کند و این یک انتخاب تاریخی است.

وی در ادامه افزود: تا زمانیه که نتانیاهو بین این دو یکی را انتخاب نکرده ما هرگز وارد مذاکرات موازی با وی نخواهیم شد.

نتانیاهو از چند هفته قبل مذاکرات خود را برای اضافه کردن شرکای جدید به ائتلاف شکست خورده خود آغاز کرده است.

وی در دیدار با لیبرمن با شروط او برای پیوستن به ائتلاف دولت اسرائیل موافقت کرد. اما تحلیل گران معتقدند که پیوستن حزب لیبرمن که تنها شش کرسی در پارلمان دارد به دولت اسرائیل کمکی نمی‌کند.

این در حالیست که حزب هرتزوگ که راهکار تشکیل دو کشوری را تایید می‌کند 24 کرسی در پارلمان دارد.

شروط لیبرمن برای پیوستن به ائتلاف دولت ساقط کردن حاکمیت حماس بر نوار غزه، جنگ افروزی و ورود ارتش به نوار غزه و به دست گرفتن وزارت جنگ و اعدام اسیران فلسطینی و اجرای اصلاحات اقتصادی و سیاسی در دولت بوده است. به این ترتیب دولت اسرائیل به سمت جناح راست افراطی و بیشتر به سمت فاشیسم گام برمی‌دارد.

نتانیاهو بار دیگر با لیبرمن دیدار خواهد کرد و توافق نهایی میان دو طرف که شامل تعیین وی به عنوان وزیر جنگ است، نزدیک یه نظر می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha