• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95030300975
  • خبرنگار : 71477

اسلام آباد: حمله پهپادی آمریکا نقض حاکمیت و استقلال پاکستان است

اسلام آباد: حمله پهپادی آمریکا نقض حاکمیت و استقلال پاکستان است

وزارت امور خارجه پاکستان حمله واشنگتن به رهبر طالبان در خاک این کشور را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت و استقلال پاکستان دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گفت: اسلام آباد بار دیگر تاکید می‌کند که این حمله پهپادی نقض حاکمیت و استقلالش بوده است؛ مساله‌ای که پیشتر نیز با آمریکا در میان گذاشته شده بود.

براساس گزارشات، آمریکا روز شنبه در جریان یک حمله پهپادی هدفمند در یکی از مناطق دور افتاده پاکستان در نزدیکی مرزش با افغانستان ملامنصور، رهبر طالبان افغانستان را کشت. پاکستان درباره این ادعا هیچ گونه مشاجره‌ای نکرده اما می‌گوید، تحقیقات بیشتر در جریان است.

اسلام آباد گفت: مقامات آمریکا، نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان را پس از آنکه این حمله پهپادی صورت گرفت و تکمیل شد، مطلع کردند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که در جریان یک تماس تلفنی به نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در خصوص این حمله هوایی اطلاع داده شده اما راجع به زمان دقیق این تماس صحبتی نکرد.

کری با ادعای اینکه ملامنصور تهدید جدی برای مردم افغانستان و آمریکا است، عملیات روز شنبه را یک واکنش مناسب توصیف کرد.

مقامات آمریکا پیشتر گفتند: چندین پهپاد در این حمله مستقر شده بودند که از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دستور می‌گرفتند.

پاکستان همچنین آمریکا را به مداخله در روند صلح در افغانستان متهم کرد و گفت: این حمله که ظاهرا جان رهبر طالبان را گرفته در بحبوحه مذاکرات بین‌المللی با هدف کشاندن این گروه شبه نظامی به پای میز مذاکرات صورت گرفت.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: یک توافق در پی مذاکره سیاسی تنها گزینه مناسب برای صلح پایدار در افغانستان است.

این در حالی است که افغانستان گفت: این حمله که جان ملا اختر منصور را گرفته ممکن است منجر به یک جنگ جانشینی در داخل گروه شبه نظامی شود که علی رغم سال‌ها استقرار ارتش آمریکا در افغانستان ثابت کرده که ترمیم پذیر است.

سراج الدین حقانی، فرمانده چریک‌های افغانستان و جانشین احتمالی ملا منصور احتمالا دشمن سنگدل‌تر و کینه توزتری برای نیروهای دولت کابل و متحدان آمریکایی‌شان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha