• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 95030502891
  • خبرنگار : 71467

وام ازدواج فورا 10 میلیون شد

وام ازدواج فورا 10 میلیون شد

گرچه با مخالفت بانک‌ها برای افزایش سه برابری وام ازدواج با توجه به کمبود منابع قرض‌الحسنه، تصور می‌شد که این مصوبه قانونی در اجرا زمان‌بر باشد، اما از روز گذشته (چهارم خرداد) مراجعه‌کنندگان به سامانه ازدواج با رقم 10 میلیون تومانی وام مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، با وجود تمامی اما و اگرهایی که در رابطه با افزایش وام ازدواج به 10 میلیون تومان و بر اساس مصوبه مجلس در قانون بودجه وجود داشت، در مدتی کوتاه و به فاصله کمتر از یک هفته از ابلاغ قانون بودجه 1395، میزان وام ازدواج از سه میلیون به 10 میلیون تومان به ازای هر یک از زوجین افزایش یافته است.

در حالی تاکنون اجرای مصوبه وام ازدواج و افزایش آن به 10 میلیون تومان اعلام رسمی نشده که مراجعه به سایت بانک مرکزی و سامانه تسهیلات ازدواج نشان می‌دهد که میزان وام زوجین تغییر کرده و به 10 میلیون تومان افزایش یافته است.

بر این اساس هر یک از زوجین می‌توانند رقم 10 میلیون تومان و در مجموع 20 میلیون تومان دریافت کنند.

این در حالی است که تمامی افرادی که از قبل نیز در صف وام ازدواج قرار داشتند و حتی در زمان وام سه میلیون تومانی ثبت نام کرده‌اند، با تغییرات جدید، وام ١٠ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

این تسهیلات با دوره باز پرداخت ٤٨ ماهه و کارمزد چهار درصد از طریق بانک‌های حاضر در سامانه ازدواج پرداخت می شود. در حال حاضر حدود ٤٥٠ هزار نفر در صف وام ازدواج قرار دارند.

مراحل ثبت‌نام و اخذ وام ازدواج

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۵ ۱۲:۵۷

خدا خيرتان دهاد.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۵ ۱۴:۱۸

دستشان درد نکنه فقط اميدواريم کار جوانان رو زود راه بندازن و بانک ها معطلشان نکنند

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۵ ۱۴:۴۸

من هر کاري ميکنم بدليل نبود بانک در استان خودم يا حتي همجوار مثل تهران و البرز در سامانه،نميتونم ثبت نام کنم.لطفا پيگيري کنيد.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۵ ۱۵:۰۸

ما که ميريم کافينت واسه ثبت نام که ميگه مبلغ وام تغييري نکرده,واسه همين با گذشت 5 ماه هنوز ثبت نام نکرديم

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۶ ۱۳:۲۶

من ثبت نام کردم و برام براي مراجعه به شعبه وقت تعيين شده وقتي به شعبه مراجعه کردم ميگه همون 3 ميليونه مسخره ها

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۶ ۲۳:۱۵

چرا تو استان اردبيل بانکي معرفي نشده؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۸ ۱۲:۲۸

سلام. کي عملي ميشه؟ چرا استان همدان وام 10 ميليوني نميده؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۱۰:۵۴

سلام، در استان تهران نيز نميشه ثبت نام کرد. من از همکاران ايسنايي خواهش ميکنم که به بانک مرکزي مشکل ثبت نام را اطلاع بدهند زيرا تنها يک سال بعد از عقد ميتوان ثبت نام کرد و وقتي بانکي نباشد حق افرادي که يک سالشان تمام شده تضيع مي شود. راه حلش هم ساده است بانک مرکزي امکان ثبت نام بدون بانک را فراهم کند و بعدا افراد بانک داراي اعتبار را انتخاب کنند با تشکر از شما

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۰۷:۳۲

به اطلاع مي رساند اينجانب در اسفند94 در سامانه وام ازدواج ثبت نام نمودم و هفته گذشته 11/3/95 اسم من و همسرم در سايت براي وام درآمد (ازطرف سامانه هيچ اس ام اسي برايم ارسال نشد و خودم چك كردم) كه در عرض 12 روز كاري خودمان را به بانك كشاورزي شعبه... اصفهان معرفي نماييم. بعد از حضور براي تشكيل پرونده، رييس بانك فرمودند كه مبلغ وام همان 3 ميليون تومان مي باشد و هنوز به ما ابلاغ نشده. اگر نمي خواهي تشكيل پرونده نده كه 26ام اسمت در سامانه باطل شود و دوباره ثبت نام كني (چندماه مجدد در صف بروم)