• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95030502955
  • خبرنگار : 71415

لیبرمن رسما وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شد/واکنش حماس و جهاد

لیبرمن رسما وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شد/واکنش حماس و جهاد

آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و حزب راستگرای افراطی "اسرائیل بیتنو" متعلق به وی براساس توافقی با دولت این رژیم، به ائتلاف حاکم پیوستند و به این ترتیب گرایش‌های دست راستی در کابینه نتانیاهو بیشتر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این توافق امروز (چهارشنبه) از سوی یاریو لوین، وزیر گردشگری اسرائیل در مصاحبه با رادیو دولتی و همچنین از سوی سخنگوی لیبرمن در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تایید شد.

این توافق موجب می‌شود که دامنه ائتلاف حاکم متعلق به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گسترش یافته و به 66 قانونگذار در پارلمان دست پیدا کند و براساس این توافق لیبرمن، رسما وزیر جنگ در دولت نتانیاهو شد.

سخنگوی لیبرمن گفت که این توافق امروز در پارلمان اسرائیل تایید شد.

طبق این توافق لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل شده و یک عضو دیگر حزب وی وزیر جذب مهاجر اسرائیل می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، اعلام کرد که از زمان تشکیل دولتم گفتم که برای گسترش آن تلاش می‌کنم و از این از پیوستن ائتلاف اسرائیل بیتنو استقبال می‌کنم.

این سخنرانی نتانیاهو بعد از امضای توافق رسمی بین دو حزب لیکود و حزب اسرائیل بیتنو ایراد شد.

وی ادامه داد: ما اکنون دست در دست یکدیگر می‌دهیم و از این رو از اسحاق هرتزوگ برای پیوستن به دولت دعوت می‌کنیم.

لیبرمن نیز اظهار داشت من برای پایان دادن به اختلافات تغییر عقیده دادم چون در نهایت آنچه مهم است منافع اسرائیل است.

وی افزود:‌ ما امروز شرکای قدیمی و جدید هستیم و امنیت شهروندان اسرائیلی اولویت ماست.

دو جنبش جهاد اسلامی و حماس نیز پیوستن این افراطی تندرو به دولت نتانیاهو را دلیل روشنی بر روند فاشیست بودن اسرائیل توصیف کردند که هیچ ترسی از آن ندارند.

این دو جنبش اعلام کردند که واکنش‌شان به این انتخاب احیای وحدت ملی براساس پایبندی به حقوق و مقاومت در برابر دشمن است.

همچنین دولت اسرائیل توافق کرده که حدود 4 / 1 میلیارد شِکِل معادل 363 میلیون دلار به پرداخت مستمری‌های سالمندان در اسرائیل از جمله یهودیان مهاجری که از اتحاد شوروی سابق به اراضی اشغالی آمده‌اند اختصاص دهد. یهودیان مهاجر شوروی سابق در اسرائیل بزرگترین پایگاه حمایت از لیبرمن هستند.

سخنگوی لیبرمن به خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: این دو مساله برای حوزه انتخاباتی ما مهم بوده و دستاوردهای چشمگیری هستند.

نتانیاهو به دنبال کاهش نگرانی‌ها نسبت به انتصاب لیبرمن بوده و گفته که وی همچنان به جستجوی صلح با فلسطینی‌ها و نظارت بر سیاست‌های وزارت جنگ اسرائیل که شامل کنترل کرانه باختری اشغالی است، ادامه خواهد داد.

پیش از این مطبوعات اسرائیل گزارش داده بودند که نتانیاهو تا پاسی از شب مذاکراتی را با آویگدور لیبرمن، رهبر حزب اسرائیل بیتنو، یاریو لوین، وزیر گردشگری اسرائیل و موشه کالون، وزیر دارایی این رژیم انجام داده و ظاهرا در این مذاکرات لوین به نمایندگی از حزب لیکود حضور پیدا کرده است.

یک منبع وابسته به حزب لیکود متعلق به نتانیاهو به روزنامه هاآرتص گفت: به نظر می‌رسد که حزب اسرائیل بیتنو تصمیم گرفته منعطف‌تر درباره پیشنهاد موشه کالون، وزیر دارایی رفتار کرده و از برخی از مطالباتش عقب نشینی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha