• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95031713710
  • خبرنگار : 71415

/این خبر بروزرسانی شده است/

افزایش آمار تلفات حمله به کلوب شبانه در فلوریدا به 50 کشته/ فرد مهاجم شناسایی شد

افزایش آمار تلفات حمله به کلوب شبانه در فلوریدا به 50 کشته/ فرد مهاجم شناسایی شد

شهردار اورلاندو در ایالت فلوریدای آمریکا از افزایش آمار قربانیان تیراندازی به باشگاه شبانه همجنس‌گرایان این شهر خبر داد و گفت، در این حمله دست‌کم 50 تن کشته و 53 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، بادی دایر، شهردار اورلاندو در نشستی مطبوعاتی گفت: ما ساختمان محل حادثه را پاکسازی کرده ایم و با کمال تأسف باید بگویم که افزون بر فرد مهاجم، 50 تن کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش بی.بی.سی، فرد مهاجم که به دست پلیس کشته شده، عمر متین 29 ساله معرفی شده است. عمر متین متولد آمریکا و از خانواده‌ای اصالتاً افغانی است.

برخی گزارش ها حاکی از‌آن بود که این فرد مسلح در ابتدا شماری را به گروگان گرفته بود و پس از آن تیمهای نجات گروگان پلیس حدود سه ساعت بعد در ساعت 5 صبح به محل حادثه رسیده‌اند.

پلیس تایید کرده که مهاجم یک سلاح تهاجمی، یک اسلحه کمری و یک وسیله انفجاری به همراه داشته و قبل از کشته شدن به سوی پلیس تیراندازی کرده است.

دنی بنکس، مقام مسئول اداره پلیس ایالت فلوریدا در یک کنفرانس خبری عنوان کرد، این حمله مسلحانه به عنوان یک اقدام تروریستی در دست تحقیق قرار دارد. وی اظهار داشت که مقامات در حال بررسی هستند که آیا این حمله یک اقدام تروریستی داخلی یا بین‌المللی بوده و این که آیا عامل حمله یک تروریست خودسر بوده است یا خیر.

جری دمینگز، سر کلانتر منطقه "اورنج کانتی" گفت: ما مطمئنا این حادثه را به عنوان یک حادثه تروریستی داخلی دسته‌بندی خواهیم کرد.

افرادی که موفق شده اند از این کلوب فرار کنند گفته اند که مهاجم ساعت 2 صبح به وقت محلی در داخل این کلوب شروع به تیراندازی کرد.

پیشتر استیوارت مور گزارشگر محلی تلویزیون در صفحه توییترش به نقل از منبعی که هویتش را فاش نکرده، نوشته بود که مهاجم احتمالا جلیقه انتحاری پوشیده است.

تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که دهها خودروی اورژانس در صحنه حاضر شده و به مداوای مجروحان پرداختند.

یک مرد نیز که به هنگام حمله این مهاجم در داخل این کلوب بوده تصاویری از تیراندازی و صدای فریاد را در صفحه فیس بوکش منتشر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha