• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031714005
  • خبرنگار : 71516

آغاز عملیات نهایی آزادسازی فلوجه ظرف چند روز/ ایجاد نخستین گذرگاه امن برای خروج غیرنظامیان

آغاز عملیات نهایی آزادسازی فلوجه ظرف چند روز/ ایجاد نخستین گذرگاه امن برای خروج غیرنظامیان

همزمان با ادامه پیشروی‌های ارتش عراق در فلوجه و ایجاد اولین گذرگاه امن برای خروج غیرنظامیان از شهر، فرمانده پلیس عراق اعلام کرد عملیات حمله به مرکز فلوجه ظرف دو یا سه روز آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که دستگاه مبارزه با تروریسم در ادامه پیشروی در شهر فلوجه، کنترل محله جنوبی الشهداء الاولی، از بزرگترین محله‌های این شهر را در دست گرفت.

در جریان عملیات نیروهای عراقی دو خودروی بمبگذاری شده منهدم و 42 داعشی کشته شدند.

همزمان رائد شاکر جودت، فرمانده پلیس عراق اعلام کرد عملیات برای آزادسازی مرکز شهر فلوجه به عنوان آخرین بخش از عملیات آزادسازی این شهر ظرف دو یا سه روز آغاز می شود.

روز یکشنبه نیز وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد از عملیات آزادسازی فلوجه تنها آزادی مرکز شهر مانده و نیروهای ارتش در ده‌ها متری مرکز فلوجه قرار دارند.

ایجاد اولین گذرگاه امن برای خروج ساکنان فلوجه

از سوی دیگر، ارتش عراق از تأمین نخستین مسیر امن برای خروج غیرنظامیان از شهر خبر داد. با اینکه نیروهای عراقی از چند هفته پیش عملیات فلوجه را آغاز کردند اما هنوز موفق نشده‌اند وارد مرکز شهر شوند. دلیل این مسئله وجود تعداد زیادی از غیرنظامیان در داخل شهر است که داعش از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

عملیات فلوجه همزمان با عملیات ارتش برای آزادسازی بقیه مناطق اطراف موصل، مرکز استان نینوا و مقر اصلی داعش در عراق صورت می‌گیرد. این نیروها که کنترل چند روستا در جنوب موصل را در دست گرفتند اکنون آماده می‌شوند تا عملیات آزادسازی الشرقاط و موصل را آغاز کنند.

دیدار العبادی با وزیر دفاع و فرماندهان امنیتی درباره فلوجه

در همین حال حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در جلسه مشترکی با خالد العبیدی، وزیر دفاع، محمد سالم الغبان، وزیر کشور، فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش این کشور درباره عملیات آزادسازی فلوجه و راه‌های پیروزی نهایی بر داعش گفتگو کرد.

وی همچنین در این جلسه بر لزوم حفظ وحدت و کنار نهادن اختلافات و گرایشات طائفه‌ای تاکید کرد و گفت ادامه این اختلافات بر روحیه سربازان ارتش در مبارزه علیه داعش تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha