• جمعه / ۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040102131
  • خبرنگار : 71415

دونالد تاسک: انگلیس باید تا پیش از خروج رسمی قوانین اتحادیه اروپا را رعایت کند

دونالد تاسک: انگلیس باید تا پیش از خروج رسمی قوانین اتحادیه اروپا را رعایت کند

رئیس شورای اروپا گفت، از تصمیم مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی روز پنجشنبه متاسف است اما رویه‌های لازم برای خروج انگلیس در نظر گرفته شده‌اند و تا زمانی که انگلیس رسما از اتحادیه اروپا خارج نشود قوانین این اتحادیه همچنان در مورد انگلیس اعمال شده و وظایف و حقوق کشور انگلیس مطابق قوانین اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در واکنش به نتیجه همه‌پرسی روز پنجشنبه خروج از اتحادیه اروپا در انگلیس گفت: می‌خواهم به همه اطمینان دهم که ما برای این سناریوی منفی نیز آمادگی لازم را داریم.

وی افزود: همه رویه‌های لازم برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صریحا مشخص بوده و در معاهدات این اتحادیه شرح داده شده اند.

دونالد تاسک ادامه داد: این حقیقت بر کسی پنهان نیست که ما خواهان یک نتیجه متفاوت برای همه پرسی روز پنجشنبه انگلیس بودیم. من کاملا می‌دانم که زمان فعلی به لحاظ سیاسی تا چه حد جدی و دراماتیک است و به هیچ وجه نمی‌توان همه تبعات سیاسی این اتفاق را به ویژه برای انگلیس پیش بینی کرد.

دونالد تاسک به خبرنگاران گفت: من می خواهم همچنین به شما اطمینان دهم که تا زمانی که انگلیس اتحادیه اروپا را رسما ترک نکند هیچ خلأ قانونی به وجود نخواهد آمد و قوانین اتحادیه اروپا همچنان نسبت به انگلیس و در داخل انگلیس نیز اعمال و اجرا می‌شوند.

رئیس شورای اروپا خاطرنشان کرد: من امروز به عنوان نماینده 27 رهبر اتحادیه اروپا می‌توانم بگویم که با خروج انگلیس مصمم هستیم که وحدت خود را به عنوان یک اتحادیه 27 عضوی نیز حفظ کنیم. برای همه ما اتحادیه اروپا چارچوبی برای آینده مشترکمان خواهد بود.

وی همچنین گفت: من به رهبران اتحادیه اروپا پیشنهاد دادم که در حاشیه اجلاس شورای اروپا طی چند روز آینده یک نشست غیر رسمی میان 27 کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا برگزار شده و من همچنین به رهبران اروپا پیشنهاد خواهم داد که یک بررسی کلی‌تر را نسبت به آینده اتحادیه خود انجام دهیم.

دونالد تاسک گفت: چند سال گذشته دشوارترین سال‌های تاریخ اتحادیه اروپا بود اما پدر من همیشه به من می‌گفت: چیزی که تو را نکشد تو را قدرتمندتر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha